Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2004-09-28, 11:59
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Går lite fortare i hockey

Du kan färdas snabbare i hockey ja, men innebandy som sport är snabbare än hockey
Citera
2004-09-29, 01:07
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Propp
Hockey är en sport som utövas av personer med samma mentala nivå som Kalle Anka
Kan ligga lite i det. Iaf tycks utövarna tro att de är inbegripna i det mest manliga som finns. Skicka ner Niklas Wikegård på en brottningsklubb så ska vi se om han behåller sin åsikt.
Jaja. Innebandy är en utmärkt sport. Snabbt, roligt och en massa mål. Precis som hockey.
Citera
2004-09-30, 10:11
Medlem
chrilLs avatar
ja helt klart en tönt-sport
Citera
2004-10-09, 16:52
Medlem
ZoBoos avatar
De som säger att Innebandy inte är en hård spot har aldrig fått en boll på innelåret, eller en klubba på fingrarna :P

Ne skämt åsido är det inte så mycket närkontakt i innebandy. Men det är mycke fart och teknik.
Sen om man spelar mer på skoj med polarna så är det tvärtom. Mycket närkontakt och mindre fart och teknik.
Själv spelade jag innebandy förut när jag var mindre, numera spelar jag bara med farsan och hans polare en ggn i veckan för skojs skull eftersom det är kul att spela någon lagsport och inte bara springa/gymma etc som man gör själv.
Jag skulle tro att vi har högre skadoprocent än dom flesta hockeylag, det är sällan vi klarar en träning utan att någon blir skadad. 50+ gubbar mest som hugger med klubborna och är lite smått(?) överviktiga och skadorna är svåra att undvika. Själv väger jag ~80 kilo och om jag får säga det själv ganska vältränad, men när dom kommer med sina 100+ kilo och klubban i högsta hugg gäller det bara att hoppa undan.
Som tur va är jag lite smidigare än vad dom är så än sålänge har jag klarat mig undan med lite slag på armar och fingrar och en spräkt läpp, dock har vi haft ett par brutna armar, knäckta revben och klubbor i ansikten.
Och som det nämts tidigare är en stor fördel med bandy att du bara behöver ett par skor och en klubba som går att få för några hundralappar för att spela, och nästan ingen som spelat innebandy tror jag tyckte att det var tråkigt.
Citera
2024-08-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Anledningen till att jag inte gillar Innebandyn beror helt på att den "stjäl" så många lovande hockeyspelare. Visst jag kan förstå argumenten om att det är en billigare sport osv. Men det är lite av en B-sport.

Jag tycker att det håller på att bli tvärtom. Ishockey har brutaliserats. Åskådarna är ofta halvnyktra, gapiga och småförbannade Wt.
Citera
2024-08-17, 12:13
Medlem
Nå inte då..polarn spelar innebandy med ett gäng, de är runt 40 å det är en strid på liv å död. hälsenor sparkas av med jämna mellanrum med.. tuff grej ju.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in