Svara
  • 1
  • 2
2011-04-16, 18:48
Medlem
Skink-Killens avatar
Substans: Cannabis
Ålder: 18
Utövare: 2 st
Plats: Berg med havsutiskt

Detta är den första seriösa tripprapporten som jag skriver och hoppas att ni skall tycka om den. Den handlar om en fin dag i vårsolen då jag och min kompis(Vi kallar han SP) rökte den livsfarliga drogen Cannabis.

Det hela började med att jag hade kommit hem från stan med en femma grönt och satt och surfade omkring lite på datorn och såg att min barndomskompis SP loggade in på facebook chatten. Jag umgås inte lika mycket med SP längre jämfört med då vi gick i mellan och högstadiet för då var vi alltid med varandra. Jag och SP hade ett hittat ett ställe dit bara jag och han gick, vi tog aldrig med oss någon annan av våra vänner dit. Detta stället kallade vi töntigt nog för "Hipp Hipp Äger" för vi hittade detta guldkorn på den tiden då man jämt tittade på Hipp Hipp Dvderna man fått i julklapp. När vi va på (HHÄ) så snackade vi om brudar och allmänt killsnack, det var vårat egna hemliga ställe att vara på.

Jag hade rökt med SP några gånger innan men då har vi alltid varit antingen hemma hos mig eller hos någon annan kompis, och ja kände för att väcka lite barndoms minnen och kom på att vi två skulle dra upp till HHÄ och röka lite av den goa majjan jag köpt tidigare samma dag. Självklart ville han det och vi gick sedan till affären i området och jag såg att det var specialpris på dubbelpack på Mars, 3 st dubbel mars för 20 kr och en Cola flaska köpte jag och sen var det dags att bege sig mot skogen. Efter en kanske 10 minuters prommenad var vi äntligen framme vid HHÄ och det var otroligt nostalgiskt eftersom vi inte hade varit där på flera år. Bild på utsikten

Vi satt där och snackade om hur gött de va att sitta här på berget som vi suttit på många gånger innan och blickat ut över Göteborgs södra skärgård. Livet var underbart, men det skulle alldeles strax bli ännu bättre. Jag tog fram pipan och jag laddade den och vände mig till SP och sa: Nu e de dags att göra något vi aldrig någonsin kunnat tänka oss göra sist vi va här du. Vi båda skrattade gott och sen så började vi blossa på med pipan. Efter att ha laddat om pipan så kände jag att den underbara effekten kom krypandes och SP nämnde att jag hade ett väldigt flin och började skratta intensivt. Jag blev då sur att han redan fått effekt medan jag bara kände av det lite svagt så då tog jag och drog in åt'a bara helvete och fick mig världens moln när jag hade hållt inne röken ett tag.

Snart så låg vi där båda två mot berget och skrattade åt allting som vi sa och bara gottade oss i solen. Allting var helt perfekt som ni säkert förstår. Jag mumsade på mina goda Mars bars och käken var as seg efter ett par tuggor men det spelade ju ingen roll, det var ju grymmt ändå som jag tänkte för mig själv. SP undrade vad klockan var och jag tog upp mobilen och insåg att vi hade bara varit på platsen i en kvart men det kändes som att det hade gått minst en timma. SP trodde inte på mig när jag sa de och han tog då upp sin mobil och tittade på den, han börja as garva när han fattade att jag hade talat sanning och jag började så klart garva när jag ser han stå där och stampa på stället i totalt as garv, det såg verkligen helt stört ut. Jag skulle nu sätta på lite musik för mig och det började med att vi lyssnade på nån random låt som jag inte ens visste att jag hade på mobilen, men sen så kom "Hits From The Bong - Cypress Hill" och i början när det är någon som ropar: Do you want to get high? så utbrister SP OOOH, det här låter som en låt som passar för oss S-K. Vi lägger oss ner i solen igen och göttar oss ett bra tag med musik och helt plötsligt får SP för sig att det är dags för han att dra hem.

Jag påmminer SP om att han kan verkligen inte dra hem nu när det som allra bäst. Han ändrar sig rätt så snabbt och stannar kvar. Dock vill han gå till affären så vi lämnar då HHÄ. På väg mot affären så stannar vi på en lekplats som finns i utkanten av skogen och sätter oss och gungar ett tag. Efter att tanken slår oss att det måste se rätt stört ut när två grabbar i 18årsåldern sitter och gungar inser vi att måste gå därifrån innan någon kommer och ser oss. Strax efter detta kommer vi ner på stigen och efter att ha varit helt ensam och varken sett eller hört någon annan på as länge så fick vi lite panik när vi möter en gubbe med hund på skogsstigen. Han tittar på oss och vi ler mot han och han säger att jag har nåt brunt på tänderna. Oj det är från chokladen jag åt förut sa ja då och skrattade lite mer än man annars skulle göra, men han gick iväg sen utan att säga nåt mer.

Efter ett par minuter så var vi framme vid affären och jag fick för mig att ja skulle köpa 3 st dubbelpack med mars igen så de va ju bara att sätta i sig sen när vi kom ut från affären. Vi viste inte riktigt vart vi skulle ta vägen så vi började gå omkring lite i området och efter ett tag kom vi på att vi kunde sätta oss på några bänkar på skolgården som ligger en bit från affären. Det som var bra med bänkarna vi satte oss på var att dom är lite undangömda bakom en häck så folk på gång/cykelbanan ser inte dom som sitter där.

Efter att ha suttit på bänken där och snackat i något som kändes en halv dag så kunde vi båda kontrollera oss hyffsat rejält och vi bestämde oss då för att kanske dra hemåt, men just i denna stund får SP ett sms från en klasskompis där han frågar honom om hur det går med svenska inlämningen som han var tvungen att få klart. HAHAHA det har jag helt glömt av. utbrister SP i skratt och vi inser att vi kanske får ta och vara ute ett tag till innan vi drar oss hemåt. Vi sitter kvar där på bänken ett tag till och tittar på några barn som leker på en klätterställning som ligger kanske 30 meter ifrån där vi sitter. Det är 3 barn där, två stycken som är uppe på ställningen och en lite rundare grabb som är där nere. Killen som var där nere kastade sina skor på killarna som var där uppe av nån anledning som vi aldrig fick reda på. Men det roliga var att dom gånger som killarna fick tag på skorna så la dom skorna där uppe och då blev killen där nere arg för han kunde inte klättra upp dit och hämta dom. Efter ett tags gnällande från killen kastar dom ner skorna dock inte ner till killen utan långt åt helvete in i en buske. Killen där nere tackar dom och efter att ha kommit ut ur busken så har han tydligen rivit sig på några taggar och är då arg på killarna där uppe. Och vad gör han då, jo han kastar skorna mot killarna igen. Jag och SP tittar mot varandra och säger samtidigt: Han är ju fan dumihuvet den grabben, och gapskrattar så högt så att killarna hör oss och börjar titta mot oss. Vi märker först inte att dom kollar på oss men så fort vi märker det så kniper vi käfften av nån anledning och går sakta därifrån men så fort vi kommit runt hörnet så garvar vi igen.

Efter detta drar vi båda hem och ja bestämmer mig för att ta och vila lite i sängen men jag råkar däcka och sover sittandes i soffan med laptopen i knät i två timmar. Jag vaknar upp klockan tio med redig hunger och pallrar mig sen ner till köket för att värma några pizza bitar jag hittar i frysen. Jag häller upp ett glas med cola och tar med mig pizzan upp till rummet ochsätter mig sen vid skrivbordet med datorn och kollar på några avsnitt av Community. Jag hade tänkt skriva på lite arbeten som jag ligger efter med i skolan men så blev inte fallet, och jag smsar på SP för att se hur han mår men får inget svar. Jag får senare reda på dagen efter att han hade däckat när han kom hem och sovit i sin säng ända fram tills då väckarklockan ringde nästa morgon.

Detta är i princip det jag minns från denna underbara våreftermiddag som jag kombinerade med en godvän och cannabis, hoppas ni tyckte det var kul läsning kom annars med kritik

ps. det bästa med allt de här är att vi ska dit igen på onsdag för att fira 4/20 day, men då ska vi ta med oss 2 till kompisar
Senast redigerad av Skink-Killen 2011-04-16 kl. 19:05. Anledning: Gramtikfel
Citera
2011-04-16, 19:15
Medlem
TotalT1s avatar
Utmärkt! Detta gör att man längtar till sommaren extra mycket. mycket fin plats ni har hittat.
4/5
Citera
2011-04-16, 19:25
Medlem
Skink-Killens avatar
Tack så mkt! Ska minsann besöka våran plats många gånger under det långa härliga sommarlovet, fast nästa gång ska vi knycka ett par stolar som vi kan ställa där så man slipper sitta obekvämt på berget
Citera
2011-04-16, 23:27
Medlem
4/5
Trevlig läsning! Lite kritik kan väl vara att strukturera upp texten lite mer. Lite kortare meningar på sina ställen kanske. När jag läste om dom där ungarna i parken med skorna hamnade ögonen på auto-mode och jag skummade utan att märka det först, blev lite rörigt. Men det kanske berodde på mig.
Längtar också till sommaren av denna rapport.
Citera
2011-04-18, 10:36
Medlem
Skink-Killens avatar
Sorry för dåligt strukturerad text men svenska har aldrig riktigt varit det ämnet som jag lagt ner mest energi på under hela min skolgång. :P skall ta och försöka mig på att skriva ännu seriösare i nästa rapport.
Citera
2011-04-23, 19:03
Medlem
Narkotikovs avatar
3/5 stjärnor.
Jag tycker att det är ganska jobbigt när folk skriver de istället för det, va istället för var o.s.v.
Sedan så tycker jag att du skulle beskriva ruset lite mer, och inte bara det ni gjorde. Men allt som allt så var det en ganska underhållande läsning.
Citera
2011-04-24, 17:22
Bannlyst
Är det ens lönt att skriva en tripprapport på canabis?
Citera
2011-04-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
frågan är hur man trippar på cannabis?
Citera
2011-04-24, 17:41
Medlem
kekmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Forumsdelen heter dock Tripp- och rusrapporter
Citera
2011-04-24, 17:52
Medlem
ja att röka CB en fin sommardag slår fan det mesta, 3/5
Citera
2011-04-25, 19:24
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
5/5 för utsikten bara.
Citera
2011-04-25, 19:45