• 1
  • 2
2011-04-16, 19:07
Medlem
Kaos med dessa lock i skåpen..finns det ingen smart förvaringslösning för dessa? Nån slags hängare med fickor att hänga på skåpsdörren?
Citera
2011-04-16, 20:57
Medlem
Rookie81s avatar
IKEA hade en speciell hylla för grytlock. Såg ut som typ ett tidningsställ som man satt upp på väggen. Hittar den inte på IKEA:s hemsida längre dock.

Edit: Hittade en bild av den i alla fall.
http://www.minhembio.com/forum/uploa...1136841386.jpg
Citera
2011-04-16, 20:58
Medlem
Jag har locken på kastrullerna i skåpen. Om man bara behöver kastrullen så tar man bara kastrullen och låter locket ligga på kastrullens plats.
Citera
2011-04-16, 21:01
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Jag har locken på kastrullerna i skåpen. Om man bara behöver kastrullen så tar man bara kastrullen och låter locket ligga på kastrullens plats.

Jag tror TS har det lite ont om plats och förvarar grytorna i varandra. Det gör jag med nämligen och då är locken alltid i vägen
Citera
2011-04-16, 21:24
Medlem
Snurrens avatar
Jag ser fram emot listiga förslag på detta för jag har samma problem. Ute på landet har vi en sådan där ikea-ställning och det är jättebra.
Citera
2011-04-17, 13:09
Medlem
Om det är tajt med utrymmen kan man använda ugnen som förvaring av kastruller. Ganska praktiskt då man ändå behöver kastrullen på plattan när ugnen används.
Har man stekpannor utan plastdetaljer tror jag att man kan låta de ligga i botten av ugnen även när ugnen används. Osäker dock om det är så bra i längden.

Om locken är av rätt material, dvs inte glas, så kanske man kan sätta upp magnetlister där man finner det lämpligt och sedan sätta fast locken på dem.
Senast redigerad av MooDHooDs 2011-04-17 kl. 13:12.
Citera
2011-04-17, 17:00
Medlem
Snurrens avatar
Min mamma förvarar alltid knäckebrödet i ugnen ute på landet (för att hålla det sprött) och gång på gång glömmer man bort det och sätter på ugnen Men för övrigt ett bra tips.
Citera
2011-04-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Jag tror TS har det lite ont om plats och förvarar grytorna i varandra. Det gör jag med nämligen och då är locken alltid i vägen

Huvudet på spiken, tack!

Denna ställning som jag nu sett bild på.. vad heter den?? Hittar inte på ikea.se men jag kan ju vara kass på att söka också såklart.
Citera
2011-04-18, 14:13
Medlem
Sconemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Huvudet på spiken, tack!

Denna ställning som jag nu sett bild på.. vad heter den?? Hittar inte på ikea.se men jag kan ju vara kass på att söka också såklart.

Kan du inte bara skruva fast två lister med distanser på insidan av skåpdörren?

/ Sconeman.
Citera
2011-04-19, 11:21
Medlem
Arasalls avatar
Klassiskt diskställ av ståltråd, gärna plastöverdraget, fungerar perfekt.

De billiga kan man dessutom med gott samvete angripa med avbitartång för att få dem att passa in i ett skåp, om man så vill. Kan även fästas på väggen med märlor eller liknande.
Citera
2011-04-20, 21:09
Medlem
toby79s avatar
Sätt upp ett hyllplan till som inte är så högt. Annars kan man ju göra sig av med kastruller och grytor som man sällan använder. Alternativt kanske det finns ett annat skåp. Då kan man sätta in såna trådhyllor i dessa.
Själv har jag ett ynkligt skåp för kastruller, men hur många skåp som helst för bunkar och andra prylar. Där tänkte jag byta ut trähyllorna mot just näthyllor.
Citera
2011-04-21, 18:16
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Sätt upp ett hyllplan till som inte är så högt. Annars kan man ju göra sig av med kastruller och grytor som man sällan använder. Alternativt kanske det finns ett annat skåp. Då kan man sätta in såna trådhyllor i dessa.
Själv har jag ett ynkligt skåp för kastruller, men hur många skåp som helst för bunkar och andra prylar. Där tänkte jag byta ut trähyllorna mot just näthyllor.

Sånt här kanske: http://www.granberg.de/care/includes...blad_59_SE.pdf gå ner en bit till köksgaller. Funderar på att skaffa det själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in