Om det är tajt med utrymmen kan man använda ugnen som förvaring av kastruller. Ganska praktiskt då man ändå behöver kastrullen på plattan när ugnen används.
Har man stekpannor utan plastdetaljer tror jag att man kan låta de ligga i botten av ugnen även när ugnen används. Osäker dock om det är så bra i längden.
Om locken är av rätt material, dvs inte glas, så kanske man kan sätta upp magnetlister där man finner det lämpligt och sedan sätta fast locken på dem.
Senast redigerad av MooDHooDs 2011-04-17 kl. 13:12.
Min mamma förvarar alltid knäckebrödet i ugnen ute på landet (för att hålla det sprött) och gång på gång glömmer man bort det och sätter på ugnen Men för övrigt ett bra tips.
Klassiskt diskställ av ståltråd, gärna plastöverdraget, fungerar perfekt.
De billiga kan man dessutom med gott samvete angripa med avbitartång för att få dem att passa in i ett skåp, om man så vill. Kan även fästas på väggen med märlor eller liknande.
Sätt upp ett hyllplan till som inte är så högt. Annars kan man ju göra sig av med kastruller och grytor som man sällan använder. Alternativt kanske det finns ett annat skåp. Då kan man sätta in såna trådhyllor i dessa.
Själv har jag ett ynkligt skåp för kastruller, men hur många skåp som helst för bunkar och andra prylar. Där tänkte jag byta ut trähyllorna mot just näthyllor.
Sätt upp ett hyllplan till som inte är så högt. Annars kan man ju göra sig av med kastruller och grytor som man sällan använder. Alternativt kanske det finns ett annat skåp. Då kan man sätta in såna trådhyllor i dessa.
Själv har jag ett ynkligt skåp för kastruller, men hur många skåp som helst för bunkar och andra prylar. Där tänkte jag byta ut trähyllorna mot just näthyllor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!