2011-05-01, 13:40
Känner igen mycket av det du skriver, sådana här fenomen uppenbarade sig dock för mig efter något års tungt missbruk av cb.. Med undantag för 1 gång, som var första gången jag rökte en syntetisk cannabinoid vid namn spice diamond, men det är ju inte riktigt cb heller..
Min teori om varför det blev såhär, är :
Om du känner att du ändå gillade vissa delar av ruset, eller att du bara vill ge det en chans till, så är några tips:
Rök jävligt försiktigt. 1 bloss, invänta effekt i 10-15 min. Upprepa tills du är nöjd.
Slappna av, sysselsätt dig med något totally awesome. Gillar du tekniska saker, planera på hur du kan förbättra/bygga/ändra/optimera något för att uppnå ett mål.Att CB får en att tänka har sina fina sidor, nyttjar själv detta när jag planerar egentligen vad somh lest, och planerna blir alltid awesome
Och rök inte för mycket, långsiktigt, heller !
Edit: Bonus-protip: Ät mycket socker, oavsett om du får the mucnhies eller inte, du får ändå alltid lägre blodsocker, som bidrar till att du lättare får obehagskänslor, yrsel, känsla av svaghet osv. En anledning till varför jag aldrig röker nuförtiden utan något godis/frukter/mat/whatever
Min teori om varför det blev såhär, är :
- Du rökte WAY för mycket för en första gång. Rekommendationen av både mig, och många experter(coffeeshops i amsterdam osv.) är: Ta 1-2 bloss, vänta en kvart, intag mer efter behov. Väldigt försiktigt alltså
- Du tänker för mycket, som ofta är en reaktion av stress och/eller höga doser av cb. Detta bidrar till flummiga och urdumma tankebanor som i din quote*. Egentligen är du inte så dum, men desto mer du matar illusionen desto mer kommer det verka så.
- Du kämpade emot, slappna av och dont give a fuck, face the fear = success !
Om du känner att du ändå gillade vissa delar av ruset, eller att du bara vill ge det en chans till, så är några tips:
Rök jävligt försiktigt. 1 bloss, invänta effekt i 10-15 min. Upprepa tills du är nöjd.
Slappna av, sysselsätt dig med något totally awesome. Gillar du tekniska saker, planera på hur du kan förbättra/bygga/ändra/optimera något för att uppnå ett mål.Att CB får en att tänka har sina fina sidor, nyttjar själv detta när jag planerar egentligen vad somh lest, och planerna blir alltid awesome
Och rök inte för mycket, långsiktigt, heller !
Citat:
Ursprungligen postat av Dig, * =
Öh. Dum.
Jag ska säga att jag känner mig dum.
Öh. Vänta. Sa jag det nu?
Eh. Nä. Väl?
I vilken ordning kommer... kommer...
...vad heter det? Öh. Orden!
Nu säger jag det.
"-Jag känner mig dum".
Sa jag det?
I rätt ordning?
Tänkte jag det bara?
Öh. Jag sa det nog.
Nu ska jag fortsätta...
...på ...på ...vad fan var det jag sa?
Ah. Jo. Dum.
Sa jag det högt igen?
Jag ska säga att jag känner mig dum.
Öh. Vänta. Sa jag det nu?
Eh. Nä. Väl?
I vilken ordning kommer... kommer...
...vad heter det? Öh. Orden!
Nu säger jag det.
"-Jag känner mig dum".
Sa jag det?
I rätt ordning?
Tänkte jag det bara?
Öh. Jag sa det nog.
Nu ska jag fortsätta...
...på ...på ...vad fan var det jag sa?
Ah. Jo. Dum.
Sa jag det högt igen?
Edit: Bonus-protip: Ät mycket socker, oavsett om du får the mucnhies eller inte, du får ändå alltid lägre blodsocker, som bidrar till att du lättare får obehagskänslor, yrsel, känsla av svaghet osv. En anledning till varför jag aldrig röker nuförtiden utan något godis/frukter/mat/whatever
Senast redigerad av HugeSackOfNachos 2011-05-01 kl. 13:43.
Senast redigerad av HugeSackOfNachos 2011-05-01 kl. 13:43.