Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 2
  • 3
2011-05-01, 13:40
Medlem
Känner igen mycket av det du skriver, sådana här fenomen uppenbarade sig dock för mig efter något års tungt missbruk av cb.. Med undantag för 1 gång, som var första gången jag rökte en syntetisk cannabinoid vid namn spice diamond, men det är ju inte riktigt cb heller..

Min teori om varför det blev såhär, är :
  1. Du rökte WAY för mycket för en första gång. Rekommendationen av både mig, och många experter(coffeeshops i amsterdam osv.) är: Ta 1-2 bloss, vänta en kvart, intag mer efter behov. Väldigt försiktigt alltså
  2. Du tänker för mycket, som ofta är en reaktion av stress och/eller höga doser av cb. Detta bidrar till flummiga och urdumma tankebanor som i din quote*. Egentligen är du inte så dum, men desto mer du matar illusionen desto mer kommer det verka så.
  3. Du kämpade emot, slappna av och dont give a fuck, face the fear = success !

Om du känner att du ändå gillade vissa delar av ruset, eller att du bara vill ge det en chans till, så är några tips:
Rök jävligt försiktigt. 1 bloss, invänta effekt i 10-15 min. Upprepa tills du är nöjd.
Slappna av, sysselsätt dig med något totally awesome. Gillar du tekniska saker, planera på hur du kan förbättra/bygga/ändra/optimera något för att uppnå ett mål.Att CB får en att tänka har sina fina sidor, nyttjar själv detta när jag planerar egentligen vad somh lest, och planerna blir alltid awesome

Och rök inte för mycket, långsiktigt, heller !

Citat:
Ursprungligen postat av Dig, * =
Öh. Dum.
Jag ska säga att jag känner mig dum.
Öh. Vänta. Sa jag det nu?
Eh. Nä. Väl?
I vilken ordning kommer... kommer...
...vad heter det? Öh. Orden!
Nu säger jag det.
"-Jag känner mig dum".
Sa jag det?
I rätt ordning?
Tänkte jag det bara?
Öh. Jag sa det nog.
Nu ska jag fortsätta...
...på ...på ...vad fan var det jag sa?
Ah. Jo. Dum.
Sa jag det högt igen?

Edit: Bonus-protip: Ät mycket socker, oavsett om du får the mucnhies eller inte, du får ändå alltid lägre blodsocker, som bidrar till att du lättare får obehagskänslor, yrsel, känsla av svaghet osv. En anledning till varför jag aldrig röker nuförtiden utan något godis/frukter/mat/whatever
Senast redigerad av HugeSackOfNachos 2011-05-01 kl. 13:43.
Citera
2011-08-31, 10:39
Medlem
alkemisten2s avatar
Det är fan otroligt att medelålders människor inte har respekt för droger.
Det snackas ofta om att "vi unga" bara "tar allt vi kan få" blablabla, nja, tänk om tänk nytt: Förberedd är prio 1.

Första gången jag rökte hade jag läst i månader om cannabis, och eftersom en hel del saker skedde, och jag visste om dessa, var det ingenting speciellt.

Dock tror jag du eventuellt rökte lite väl mycket, samt att du "tänker för mycket" - ett problem jag har haft tidigare men som (delvis) men hjälp av röka har kunnat botats.

Det här med att "förlora kontrollen" är helt klart någonting man kan uppleva, och jag tycker om det! Ungefär som att man är medveten om att man inte tänker klart, medveten om att man är riktigt hög... Let go, enjoy!
Om du provat att meditera och lyckats att komma in på en hög koncentrationsnivå så är det absolut likt att röka på, förutom att när du röker kan du inte bara "öppna ögonen".

Okrapport 3/5
Citera
2011-08-31, 10:40
Medlem
alkemisten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Känner igen mycket av det du skriver, sådana här fenomen uppenbarade sig dock för mig efter något års tungt missbruk av cb.. Med undantag för 1 gång, som var första gången jag rökte en syntetisk cannabinoid vid namn spice diamond, men det är ju inte riktigt cb heller..

Min teori om varför det blev såhär, är :
  1. Du rökte WAY för mycket för en första gång. Rekommendationen av både mig, och många experter(coffeeshops i amsterdam osv.) är: Ta 1-2 bloss, vänta en kvart, intag mer efter behov. Väldigt försiktigt alltså
  2. Du tänker för mycket, som ofta är en reaktion av stress och/eller höga doser av cb. Detta bidrar till flummiga och urdumma tankebanor som i din quote*. Egentligen är du inte så dum, men desto mer du matar illusionen desto mer kommer det verka så.
  3. Du kämpade emot, slappna av och dont give a fuck, face the fear = success !

Om du känner att du ändå gillade vissa delar av ruset, eller att du bara vill ge det en chans till, så är några tips:
Rök jävligt försiktigt. 1 bloss, invänta effekt i 10-15 min. Upprepa tills du är nöjd.
Slappna av, sysselsätt dig med något totally awesome. Gillar du tekniska saker, planera på hur du kan förbättra/bygga/ändra/optimera något för att uppnå ett mål.Att CB får en att tänka har sina fina sidor, nyttjar själv detta när jag planerar egentligen vad somh lest, och planerna blir alltid awesome

Och rök inte för mycket, långsiktigt, heller !

Edit: Bonus-protip: Ät mycket socker, oavsett om du får the mucnhies eller inte, du får ändå alltid lägre blodsocker, som bidrar till att du lättare får obehagskänslor, yrsel, känsla av svaghet osv. En anledning till varför jag aldrig röker nuförtiden utan något godis/frukter/mat/whatever

Mycket mycket bra skrivet.
Var tvungen att quote:a så du/ni läser detta noggrannt!
Citera
2011-08-31, 11:25
Medlem
Indos avatar
Bra rapport !
Jag rökte dunder igår,så stekt som jag var igår har jag aldrig vart innan,och då har jag rökt i snart 5 år.
Jag hackade fram när jag gick och grejer,och nojja ur hahahah
Citera
2012-04-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Hur jävla svårt ska det vara att inte överdosera? Du är 35, då borde du väl ändå kunna ha hjärnkapacitet nog att läsa på lite och få råd och tips angående vad man bör göra när man röker för första gången. Allvarligt talat, överdos på cannabis är sånt som 15-åringar pysslar med, inte vuxna människor. Och vidare är det otroligt tragiskt att du har bestämt dig för att aldrig röka mer, det är som att du dricker två flaskor vodka och när du sen ligger där och spyr säger du, "buhuhu jag ska aldrig dricka mer, för effekterna är jättejobbiga".

Du är sämst.

Edit: Det var en välskriven rapport, bra jobbat.
Så sant! Upplevde också panik attacker de första gångerna men sedan lärde man sig dosering mm. Och de verkar som om folk tror att cannabis på något jävla sätt är farligare än alkohol bara för att man är mer "vid medvetandet" under en CB överdosering än med alkohol sammt att alkoholen säljs av staten och då är de "inte lika farligt" eller liknande skit som jag hört idioter säga..

Till TS, alla som överdoserar är de som inte känner något, puffar på och så Pang är man hög som ett hus. Köp en våg, blanda ut en joint med tex, tobak eller annat liknande, blanda ut med 0,1g brunt eller ca 0,2g grönt och rök den själv. Då vet du hur mycket du får i dig! Sedan känn efter, kan ta upp emot 15 min innan du känner något och ta det bara lungt!
Senast redigerad av skraparigraven 2012-04-10 kl. 23:41.
Citera
2012-04-11, 00:51
Medlem
Slideits avatar
Bra skrivet måste jag säga, och när jag läser det förstår jag nästan direkt vad som är felet, du tänker för mycket och tror inte direkt du hade svimmat av din "helikopter effekt" utan du kämpade imot ruset och det är något man inte ska göra!

Go with the flow eller som Thompson en gång sa - you can turn your self against a person but never turn ur back against a drug.

Men cannibis är inte för alla, nu har du testat iallefall

Mvh Slideit
Citera
2012-04-12, 01:29
Medlem
Protheuss avatar
Liknande sak hände mig ungefär sjunde gången jag rökte, blandning av depression,överdos och trötthet ställde till det rejält. För mig var cannabis så sjukt mycket värre än svamp som egentligen är mycket kraftigare någonsin var.
Citera
2012-04-18, 04:05
Bannlyst
Att kombinera alkohol med cannabis första gången man röker är inte att rekommendera. Då kan det snurra på (är man rejält packad och röker så kan det börja snurra så mycket så man ligger och spyr en halvtimme), och du rökte ju ganska mycket för att vara första gången.

Inte för att jag rekommenderar dig att prova en gång till. Jag röker själv ibland, men jag skulle aldrig rekommendera någon att börja med droger, oavsett om det är cannabis eller sömntabletter.
Senast redigerad av Perfume-V 2012-04-18 kl. 04:07.
Citera
2012-04-18, 08:44
Medlem
BigFatCones avatar
Trevlig rapport men likt alla andra så måste jag hålla med om att du helt enkelt gjorde fel.

Sen gillar jag personligen att bli lite dum i huvudet, det är liksom en av effekterna. Hjärnan kopplar ner och man tvingas ta det lugnt.
Citera
2012-04-26, 12:36
Medlem
FrankBooths avatar
Som dom flesta skriver så rökte du för mycket. Jag röker max en halv spliff själv och då har jag några år på nacken. Effekten eller ruset kickar in efter ca 10 minuter efter att du tar tagit det och dom första gångerna så får man inte söt- eller salt- suget utan det kommer efter en tids rökande och effekten brukar vara att man upplever allt i "HD" dvs sinnena förstärks (ljud, syn och smaklökar) och kreativitets lusten brukar öka hos vissa. Ruset brukar sitta i 2-3 timmar beroende på kvalitén på rökat. Mitt tips till dig är att du ska ta det lite lugnare nästa gång och inte låta dig skrämmas av en dålig tripp plus att du följer med ruset i stället för att kontrollera det.

Att man upplever ångest brukar bero på att man försöker kontrollera ruset, har för stort kontrollbehov helt enkelt, låt inte kontrollbehovet påverka vad det kan vara, ett härligt rus.
Senast redigerad av FrankBooth 2012-04-26 kl. 12:40.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in