• 1
  • 2
2011-04-19, 16:02
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Vilka köttbullar är godast? Vilka luktar minst?
Citera
2011-04-19, 16:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Mamma Scans luktar ju gammal hundfis. Och smakar förjävligt. Har testat Farfars och tyckte de var helt ok. Fast, om man nu tvunget skall köpa fördiga köttbullar så är Felix Köttbullar godast.
Citera
2011-04-19, 16:07
Medlem
Farfars köttbullar helt klart godast och mest kött i (tror jag) luktar minst vette katten
Citera
2011-04-19, 16:11
Medlem
Harpo.Marxs avatar
inget av dem det ska vara hemma gjorda så klart
Citera
2011-04-19, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Mamma Scans luktar ju gammal hundfis. Och smakar förjävligt.

Det sorgliga är att många av dagens ungdomar inte känner till något annat än mamma Scans köttbullar.
Mitt ex var 19 år och varje gång hon öppnade en av deras vidriga plastförpackningar blev hon helt lyrisk: -Ahhh, vad gott med köttbullar!! ....medan jag hade svårt att hålla tillbaka kräkreflexen när stanken spred sig sig.

Matkultur är ett utdöende fenomen.
Citera
2011-04-19, 16:13
Medlem
SkateBlinds avatar
Jag håller med Harpo.Marx, det ska vara hemlagade köttbullar. Allting hemlagat är godare än färdigköpt om du frågar mig.
Citera
2011-04-19, 16:21
Medlem
magnusmagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Jag håller med Harpo.Marx, det ska vara hemlagade köttbullar. Allting hemlagat är godare än färdigköpt om du frågar mig.

Nu tror jag ju inte att någon i hela universum skulle påstå annnorlunda. Du måst bo hemma hos mamma eftersom du är naiv nog att tro att man orkar göra riktiga köttbullar varje gång!

Färdiga köttbullar är ju sånt som är gött att ha hemma i frysen om man inte orkar laga riktig middag. Mamma Scans verkar ju leva på varumärket. Folk har fått för sig att de är goda, när de i verkligheten är bland de äckligare sorterna. "Farfars" har jag aldrig ätit, Något att ha? Vet att Dafgårds hade köttbullar gjorda på oxfärs förut, de var prima!!
Citera
2011-04-19, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind

Hur gör du pölsa, blodpudding eller varmkorv t.ex? Det skulle jag vilja äta hemlagat.

OnT: har tittat runt i bloggar och på andra forum och de flesta är rörande överens om att Farfars köttbullar är klart mycket godare.
Senast redigerad av northix 2011-04-19 kl. 16:29.
Citera
2011-04-19, 16:29
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus
"Farfars" har jag aldrig ätit, Något att ha? Vet att Dafgårds hade köttbullar gjorda på oxfärs förut, de var prima!!
Farfars kötbullar tillverkas av Dafgårds, Lidls köttbullar tillverkas också av Dafgårds. Är det samma kötbullar? För Lidls var inte speciellt goda.
Citera
2011-04-19, 17:03
Medlem
de smakar inte köttbullar det smakar fisk!!
Citera
2011-04-19, 18:27
Medlem
Jag skulle aldrig någonsin köpa färdiga köttbullar. Det är bland det vidrigaste som finns, oavsett vilket märke det är. Det går oftast inte att lita på mat man inte har gjort själv.
Här hemma lagas det mesta från grunden. Köttbullar kan vi göra en stor laddning med 1 gång i kvartalet så det finns alltid i frysen. Spritsar man ut dem på plåt och gräddar lätt i ugnen innan man fryser dem går det riktigt snabbt att steka när lusten faller på.
Citera
2011-04-20, 00:39
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus
Nu tror jag ju inte att någon i hela universum skulle påstå annnorlunda. Du måst bo hemma hos mamma eftersom du är naiv nog att tro att man orkar göra riktiga köttbullar varje gång!

Färdiga köttbullar är ju sånt som är gött att ha hemma i frysen om man inte orkar laga riktig middag. Mamma Scans verkar ju leva på varumärket. Folk har fått för sig att de är goda, när de i verkligheten är bland de äckligare sorterna. "Farfars" har jag aldrig ätit, Något att ha? Vet att Dafgårds hade köttbullar gjorda på oxfärs förut, de var prima!!

Det går ju annars att när man gör köttbullar göra mer än man behöver och lägga i frysen. Nej jag bor inte hemma hos mamma och nej hon levererar inte mat till mig. Jag är utbildad kock men pluggar vidare just nu. Att köpa färdigmat som student är bara onödiga pengar i sjön och dessutom blir det som sagt godare med hemlagat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in