Svara
2011-04-19, 19:15
Medlem
Tja, Har varit p det hr forumet ett tag fr att "frberedda" mig fr min frsta gng

Jag har frskt bli hg i en hel mnad nu, Min frsta gng tog jag fr lite bls och vgade inte fr jag hade lst att kompisar ofta brukar pressa en att ta mer n vad man behver, s blev inte bng.
Andra gngen var det brunt med tobak, det var bra grejer enligt min kompis d han blev bng p 1,5-2 gram och han brukar rka 5or, jag tyckte inte om tobak smaken och hatar cigg s det gick inte s bra, blev lite placebo-hg + nikotinkick

Third times the charm Gick ut runt 11 tiden fr att jag inte hade nt fr mig, Vandrar runt i 1 timme och tnker och njuter av vrens vrme och vad jag ska gra under psklovet, efter 1 timme tervnder jag till centrum och ser en person jag brukar umgs med d och d, En " Hej/Hej d " kompis, Jag vet att han brukar rka och s, s jag frgar spontant om han har nt p sig, Blir jvligt glad nr han sger ja, eftersom nu hade jag tnkt ta mycket och inte banga, fr jag ville verkligen bli hg den hr gngen !
Vi gr ett par hundra meter fr att rulla jointen, det blste fr mycket och bda var fr skakis fr att kunna rulla, s vi gick till ett annat stlle och han rulla klart den, han tog ett bar bls, sen tog jag mina bls, tog flera djupa bls.

Efter 10 minuter knner jag inget,Frutom att munnen var jvligt torr, s tnkte nog att jag mste vara THC-resistent och blev besviken, efter 5 minuter till s ropar 2 killar efter oss, en person vi bda inte ville trffa fr nn anledning, precis nr dem kommer knner jag att mina ftter har blivit jvligt mjuka och kalla, tnkte att det var PGA kylan, och nr han kommer och vi ska skaka hand mrker jag att jag brjar le utan anledning och det var helt okontrollerat, medans jag skakar hand med hand frsker jag trycka ner mitt smile med min andra hand, men det gr fan inte, sen tittar jag p han och han ser s jvla roligt ut s jag utbrister i det strta skratt-anfallet jag nnsin haft i mitt liv, han brjar titta p mig och ler, Han frgar om vi kan hnga med honom eftersom han vill gra en grej, vi sger visst, vi hade inget annat fr oss iafal.

Medans vi e pvg till stllet mrker jag att allt r som en ny "sekvens" varje 1-2 sekunder, Allts varje gng jag vnde mitt huvud kndes det som att en ny sida i boken ppnades, och allt gick i Slow-motion, Jag hoppade hela tiden och knde p gruset som kndes "super" silkeslent och sknt, mina hnder och min kropp kndes helt avslappnade och jag spottade hela tiden i slow-motion pga cotton mouth.

Nr vi ntligen e framme vid platsen brjar personen vi hngde p att ta fram sitt grs och rulla en, han sa jvligt roliga skmt hela tiden och jag kunde inte koncentrera mig utan jag brja garva hela tiden, han frga vf jag skratta, Han visste sjlvklart att jag var hg som fan, och gjorde saken vrre(?) varje gng han sa nt, nr han rullat klart drar vi vidare och han brjar rka och frgar om jag vill ha ett bls, jag ville dlja att jag va hg s allt jag sa var: -Nej, Det r en synd och jag kommer hamna i helvetet och snt skit, samtidigt som jag garvar hela tiden.

Efter t brjar han skrika (Mitt namn) Freldrar kom ut, er son rker hashis !! jag brjar nojja som in i helvete och ber han att sluta medans jag garvar ( Allt jag gjorde var o garva under 4-5 timmar medans allt hnde )

Jag gr och gmmer mig bakom en sten medans dem forstter, Efter c.a 15 minuter stack allihoppa och jag var helt ensam ute.

Jag ville g hem, men knnde att jag var fr hg och att freldrarna skulle mrka + att jag nojjade ver skuggorna som var p vgen till mitt hem ( Klockan var c.a 3:00 )
S jag ringer upp min kompis och frgar om han kan komma fr jag e hg och rdd att g hem, Jag bad han att hmta nt o dricka och ta, fr det hade gtt 6-7 timmar innan jag t nt, men jag klarade av det rtt s bra fr att vara nybrjare tycker jag

efter 10 minuter kommer han och jag blir vldigt lugn och tacksam, jag dricker upp vattnet och ter brdet som han hmtat och fy fan det vart det godaste jag kkat Tungan kndes mjuk och jag det kndes som att jag kunde twista det hur som helst i munnen, Och varje gng jag tog en klunk av vattnet knde jag det i varje cell i min kropp blev nedkylt och jag knde mig som jell-o !
Vi satt och diskutera i minst 2 timmar om livet och han bertta saker som fick mig och tnka djupt som fan, fr allt han sa var rtt och sjukt konstigt !

Han var tvungen och g hem pga att det var s sent, men jag knde mig fortfarande hg fast mera kontrollerat, varje gng min mamma smsa mig att komma hem nojja jag ver att skicka till fel person eller stava nt fel.
men jag lyckades ta mig hem utan att nojja, som tur hade hela familjen sovit, jag gr till kylskpet och dricker fanta och vimto och det var fortfarande gott, men inte lika mycket d min "high" hade minskat, men var fortfarande kvar.

Gick till mitt rum, satta p mitt ps3 och brjade lira ff13 och spelet kndes mycket bttre och "coolare" att spela, efter 20 minuter knner jag mig trtt s jag gr och lgger mig, vaknar efter 5-6 timmar helt utvilad och klar i huvudet, men knner mig lite "dummare" men mycket mer social, jag pratade med alla personer som jag trffade under dagen med mycket vnligare attityd och var mycket hjlpsam om nn ville ha nt,
Det enda som irriterade mig nr jag var hg var att jag hade haft lugn inflammation s varje gng jag tog ett andetag s "blockerades" det halvvgs och luften "stannade" dr och det var lite svrt att andas, Jag hade tagit antibiotika under 10 dagar ( 1 gram Kvepenin ) och sista dagen var dagen innan jag hade rkt, Men knde mig fortfarande likadan efter penicillin behandlningen

Men dagen efter marijuana s kndes lungorna mycket bttre, ingen mera hosta och knde mig allmnt bttre i hela kroppen,
Kan THC:et verkligen hjlpt till att lka mina lungor ?

Ber om urskt om det blev lite fr mycket att lsa, Jag e glad som fan att jag rkte det hr.
Om det r fel flytta det grna till Trip och rus rapporter
Citera
2011-04-19, 19:19
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabis7
Kan THC:et verkligen hjlpt till att lka mina lungor ?

Nej.
Citera
2011-04-19, 19:21
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Tja, Har varit p det hr forumet ett tag fr att "frberedda" mig fr min frsta gng

Jag har frskt bli hg i en hel mnad nu, Min frsta gng tog jag fr lite bls och vgade inte fr jag hade lst att kompisar ofta brukar pressa en att ta mer n vad man behver, s blev inte bng.
Andra gngen var det brunt med tobak, det var bra grejer enligt min kompis d han blev bng p 1,5-2 gram och han brukar rka 5or, jag tyckte inte om tobak smaken och hatar cigg s det gick inte s bra, blev lite placebo-hg + nikotinkick

:

Din kompis snackar skit. Han blev frvnad ver att han blev bng p 1,5-2g ?
Kp aldrig av den snubben.
Citera
2011-04-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Din kompis snackar skit. Han blev frvnad ver att han blev bng p 1,5-2g ?
Kp aldrig av den snubben.

Vet inte hur mycket det var exakt, men han betalade runt 150 kronor,

Alla detaljer r inte korrekta i texten, har alltid haft dligt minne, men frskte frklara ungefr hur det r
Citera
2011-04-19, 19:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Alla detaljer r inte korrekta i texten, har alltid haft dligt minne, men frskte frklara ungefr hur det r

Men killen pstr att han brukar dra en femma per holk? Normalt r typ 0,1-0,5g per skalle, sen fyller man givetvis p lite senare men du kommer att garva t vad din polare sa nr du blir lite mer rutinerad.
Citera
2011-04-19, 19:28
Medlem
Carpedijems avatar
"Andra gngen var det brunt med tobak, det var bra grejer enligt min kompis d han blev bng p 1,5-2 gram och han brukar rka 5or"

Kallar du det bra skit eller? Jag har frn chris och det rcker med 0.1-0,2 fr att ens knna ngot. Det din kompis hade var dligt!
Citera
2011-04-19, 20:33
Medlem
Fina Gubbens avatar
Cannabis -> Tripp- och rusrapporter

/Mod
Citera
2011-04-19, 21:09
Medlem
CockneyRejects avatar
Citat:

150kr rcker ungefr till 1,5g men jvligt svagt skit om han behver s mycket fr att bli bng, och ett annat tip brja rk vanliga cigg om du lttare vill kunna rka p gr s mycket bttre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in