2011-04-21, 13:42
Medlem
Jane Toppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det vore intressant att höra hur du resonerar när du kommer fram till att sånt som folk är villiga att betala för med sina egna pengar "inte behövs". Den som vill betala för att få tjänsten utförd anser ju uppenbarligen att tjänsten behövs. Och den som är villig att utföra den hellre än att gå arbetslös verkar ju anse detsamma.

Ditt förslag skulle alltså i praktiken innebära att båda två hamnar i en sämre position än vad de är i idag. Känns inte särskilt genomtänkt måste jag säga.

TS ägnar sig åt ogenomtänkt ordbajseri bara för argumenterandets skull sålänge motiveringarna
uteblir. Jag förstår inte heller hur det skulle bli bättre på nåt plan..

...
Citera
2011-04-21, 16:04
Medlem
jdecesares avatar
Jag tycker absolut att städjobben kan vara kvar. Däremot tycker jag att hela jävla telemarketingbranschen kan brännas.
Citera
2011-04-21, 16:12
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemeningen
Jag förundras över alla här i tråden som vill bevara onödiga arbeten utan att ha några argument för det. Mycket irrationellt och märkligt.

Man kan visserligen förstå hur liberalerna resonerar genom att när de dyrkar den fria marknaden så följar att allt ska vara tillåtet. Men jag tycker mig även skyta en del rätt och slätt dumma inlägg i tråden från människor som inte har en aning om vad de snackar om och bara för sakens skull försvarar onödiga jobb.
Vafan vet du om vilka jobb som är nödvändiga? Eftersom telemarketingföretagen tjänar pengar är dom inte onödiga, fattar du inte det?

Jag har sett folk på flashback som bett om hjälp att få ut kolsyrepatroner ur röven, pedofiler som trånar efter småbarn och till och med folk som vill införa samma politik som i Nordkorea.

Men TS, du kvalar in som det antagligen mest korkade jag stött på på flashback.

Jag tycker att SD-politiker är onödiga, du tycker att telemarketingjobb är onödiga. Vem har rätt?

Jävla rikspucko.
Citera
2011-04-21, 16:23
Medlem
Proclaimers avatar
Alla ni som tar telemarketing- och snabbmatskedjor i försvar och hänvisar till "tillgång och efterfrågan" kan ju ta och snyta er. Dessa branscher uppfyller endast ett skapat behov och i telemarketingbranschens fall så är det ingen som efterfrågar, utan folk blir överfallna och påprackade.

Dessutom får McDonalds hundratusentals kronor i statligt stöd för att anställa (utnyttja) ungdomar.
Hur ser ni på det?
Citera
2011-04-21, 17:09
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Alla ni som tar telemarketing- och snabbmatskedjor i försvar och hänvisar till "tillgång och efterfrågan" kan ju ta och snyta er. Dessa branscher uppfyller endast ett skapat behov och i telemarketingbranschens fall så är det ingen som efterfrågar, utan folk blir överfallna och påprackade.

Näringslivet efterfrågar telemarketingbranschens tjänster.

Citat:
Dessutom får McDonalds hundratusentals kronor i statligt stöd för att anställa (utnyttja) ungdomar.
Hur ser ni på det?

Statligt stöd? Du menar sänkt arbetsgivaravgift? Staten ska överhuvudtaget inte ha något med näringslivet att göra. Man bör skilja näringsliv & ekonomi från stat precis som man skiljde stat från kyrka, om än att stat och kyrka dessvärre inte helt har separerat.
Citera
2011-04-21, 20:32
Medlem
Kannans avatar
Citat:

Hur ser ni på det?
Okej, är det utnyttjande att vara anställd nu?

I så fall är det jättebra att ungdomarna "utnyttjas". Dom jag känner som jobbar på donken har det jättekul på jobbet, grymt OB-tillägg och sköna kick-offs. Alla som jobbar är ungefär i samma ålder också, och romanser där har uppstått.

Vad har en bitter stackars människa som du emot donkis?

Och vadå "uppfyller ett skapat behov". Förbjud iPad då eller? Det behovet skapades för inte så länge sedan. Eller varför inte bilen? Den behöver vi ju inte för att överleva.

Jag skäms över att jag ens finns i den här diskussionen.
Citera
2011-04-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Statligt stöd? Du menar sänkt arbetsgivaravgift? Staten ska överhuvudtaget inte ha något med näringslivet att göra. Man bör skilja näringsliv & ekonomi från stat precis som man skiljde stat från kyrka, om än att stat och kyrka dessvärre inte helt har separerat.

Separation av stat och allting annat är det som gäller.

Jag fattar inte hur man ska förbjuda skitjobb, när skitjobb helt ligger i betraktarens öga. Jag tycker rensa avlopp verkar som ett skitjobb (men är jävligt tacksam för att det finns folk som utför det) medan någon som jobbar med det kanske tycker att det måste vara outhärdligt att ha kostym och sitta på ett kontor om dagarna. Vad är det som gör något till ett skitjobb kan man fråga sig. Är det låg lön, äcklig lukt, tråkigt arbete? Vem bestämmer det?

Dessa frågor är dock irrelevanta jämfört med en mer basal fråga; vad ger någon rätt att använda statsvåld för att hindra en frivillig överenskommelse? Folk som vill förbjuda saker till höger och vänster inser inte att allt baseras på våld, eller åtminstone hot om våld. Att stoppa folks frivilliga överenskommelser med våld är inte ett sätt att bygga ett fungerande, välmående samhälle på; det är en psykopats metod, något man tar till när ord, reson och logik inte räcker. Normala människor övertalar varandra, så även i detta fall, anser man att ett visst jobb är ett skitjobb så säger man till sina vänner och bekanta att inte jobba med det. Etatister förbjuder och använder våld mot de som trotsar förbudet.
Citera
2011-04-21, 21:45
Medlem
Citat:

Hur ser ni på det?

Så behovet før mat och kommunikation ær "skapat"?

Nolla. Du ær en nolla.
Citera
2011-04-22, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai

Så behovet før mat och kommunikation ær "skapat"?

Nolla. Du ær en nolla.

Vadå kommunikation? Varför skulle telemarketing främja kommunkation på något sätt? Tror du inte att McD skulle ersättas av annan man ifall det försvann?

Du argumenterar som en 4 åring. Nu höjer vi ribban på argumentationen här tycker jag.
Citera
2011-04-22, 11:55
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Vadå kommunikation? Varför skulle telemarketing främja kommunkation på något sätt? Tror du inte att McD skulle ersättas av annan man ifall det försvann?

Du argumenterar som en 4 åring. Nu höjer vi ribban på argumentationen här tycker jag.
Men sluta nu Du gör bort dig så jävla grovt!

Telemarketing handlar om att sälja teleföretags produkter. På så sätt tjänar telemarketingföretagen pengar och därmed drar in skatt så att arbetslösa och efterblivna, som du, ska klara sig trots att dom inte kan jobba.

Så du om någon borde gilla dessa "onödiga" jobb.

EDIT: Och du har inte tänkt på att McDonald's finns för att folk VILL HA maten som serveras där? Hade dom inte velat det hade ingen ätit där och valt nåt annat, och således hade donken fått lägga ner.

Återkom när du gått ut mellanstadiet, idiotjävel.
Citera
2011-04-22, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Men sluta nu Du gör bort dig så jävla grovt!

Telemarketing handlar om att sälja teleföretags produkter. På så sätt tjänar telemarketingföretagen pengar och därmed drar in skatt så att arbetslösa och efterblivna, som du, ska klara sig trots att dom inte kan jobba.

Så du om någon borde gilla dessa "onödiga" jobb.

EDIT: Och du har inte tänkt på att McDonald's finns för att folk VILL HA maten som serveras där? Hade dom inte velat det hade ingen ätit där och valt nåt annat, och således hade donken fått lägga ner.

Återkom när du gått ut mellanstadiet, idiotjävel.

Jag upplever klart och tydligt att du gjorde bort dig precis när du hävdar att telemarketing bara handlar om att sälja teleföretagsprodukter. Telemarketing är nämligen betäckningen för all form av telefonförsäljning. Ärligt talat så går det inte att diskutera med idioter som du som ger sig in i en diskussion utan att ha sådana basala kunskaper.

Snälla, kan ni ta reda på vad orden ni använder betyder innan ni använder dem, det blir så väldig löjligt annars.

Och jag förstår fortfarande inte varför en endaste människa med näbbar och klor försvarar skitjobb som ni gör i tråden. Jag kan förstå det ifall man är kaosliberal men det tycks inte majoriteten av er vara så det hela är mycket märkligt.
Senast redigerad av Andemeningen 2011-04-22 kl. 12:13.
Citera
2011-04-22, 12:31
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Och jag förstår fortfarande inte varför en endaste människa med näbbar och klor försvarar skitjobb som ni gör i tråden. Jag kan förstå det ifall man är kaosliberal men det tycks inte majoriteten av er vara så det hela är mycket märkligt.
Men kan du svara på argument någon gång istället? Bemöt det jag säger istället för att tramsa. Jag av dig flera frågor i mitt förra svar till dig, men det enda du säger är att alla är dåliga. När precis samtliga som skrivit i den här tråden tycker att du är dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in