2011-04-20, 09:48
Bannlyst
De senaste trettio åren har det dykt upp en del jobb som verkligen är hatade, både av de som har dem och de som utsätts för dem samt att de är destruktiva ur natuinalekonomisk synvinkel. Jag talar nu främst om telemarketingjobb och liknande säljjobb. Dessa borde förbjudas omedelbart.

Sedan har vi hemstädningsjobben som också, pga sin förnedrande natur borde förbjudas. Dessa fannns inte heller för trettio år sedan. Har man ett så roligt jobb att man inte hinner med att städa hemma så finns det säkert andra som är redo att dela på arbetsbördan. Man får helt enkelt jobba mindre och låta någon anna ta över vissa arbetsuppgifter ifall man inte hinner städa hemma. Alltså avskaffa RUT och inskärp kontrollen av skattesmitare så vi blir av med svartstädning. Det är helt absurt att vi sponsrar denna förnedring med skattepengar för tillfället.

Sedan har vi hambugrekedjejobben som också är helt värdelösa och pinsamma. Här får man helt enkelt försvåra verksamheten för franchisingföretagen för att bli av med dessa.

En annan sak som visserligen inte är ett stort problem i Sverige men där svrige ändå bör föregå med gott exempel är likställandet av porrproduktion med prostitution för att bli av med yrket porrskådespelare.

Bör dessa jobb förbjudas? Bör SD verka för ett förbud av dessa jobb såsom representerande de gamla socialdemokraterna?
Citera
2011-04-20, 09:52
Medlem
Intressantidiots avatar
Nej, inget av dessa arbeten borde förbjudas, då dessa ofta är väldigt bra att ha när folk hamnar mellan arbeten.
Citera
2011-04-20, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intressantidiot
Nej, inget av dessa arbeten borde förbjudas, då dessa ofta är väldigt bra att ha när folk hamnar mellan arbeten.

Jag antar att du syftar till telemarketing och inte porrskådespeleri? Dessutom betvivlar jag att du skulle ta ett hemstädningsjobb när du är "mellan arbeten".
Citera
2011-04-20, 10:03
Bannlyst
http://www.newsmill.se/artikel/2011/...ktiga-skitjobb

Här är en artikel på Newsmill i samma ämne där någon fullkomlig idiot går ut och försvarar skitjobben som alla hatar att befatta sig med.
Citera
2011-04-20, 10:19
Medlem
unsungs avatar
Hört talas om utbud och efterfrågan?
Citera
2011-04-20, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unsung

Vi vet att ni pedofiler efterfrågar saker men det betyder inte att vi behöver ge er utbudet.

Jag tror du kan argumentera bättre så gör ett nytt försök.
Citera
2011-04-20, 10:27
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemeningen
Vi vet att ni pedofiler efterfrågar saker men det betyder inte att vi behöver ge er utbudet.

Det pedofiler efterfrågar innebär att någon annan än dom själva fått lida för att tillgodose behovet vilket gör att just sådana saker diskvalificeras.

Citat:
Jag tror du kan argumentera bättre så gör ett nytt försök.

Nej, egentligen inte.
Det finns ett behov av dom tjänster eller produkter som erbjuds av dessa yrkesgrupper, annars skulle inte yrkesgrupperna finnas alls.
Att du personligen inte samtycker med alla sorters verksamheter är inte fog för att förbjuda dessa.
Citera
2011-04-20, 10:28
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:

"Tillgång och efterfrågan."

Inget fel med skitjobb, dom fyller en viktig funktion för alla. Blir ju svårt att beställa tex förutsättning annars..

Nej, inget jävla diktatursamhälle om jag får be. Tack på förhand.
Citera
2011-04-20, 10:30
Bannlyst
Citat:
Det finns ett behov av dom tjänster eller produkter som erbjuds av dessa yrkesgrupper, annars skulle inte yrkesgrupperna finnas alls.
Att du personligen inte samtycker med alla sorters verksamheter är inte fog för att förbjuda dessa.

Menar du på riktgt att folk har ett behov av telemarketing och annan skit? Det är snarare så att du är ekonomiutbildad och har förväxlat lagen om utbud och efterfrågan som är en naturlag som går att påverka med någon eftersträvansvärt. Du är således en idiot.
Citera
2011-04-20, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
"Tillgång och efterfrågan."

Inget fel med skitjobb, dom fyller en viktig funktion för alla. Blir ju svårt att beställa tex förutsättning annars..

Nej, inget jävla diktatursamhälle om jag får be. Tack på förhand.

Observera att jag talar om just vissa skitjobb som inte fyller någon funktion i samhället. Sedan finns det tex städare av offentliga utrymmen som är oerhört viktiga även om det också är ett sitjobb. Dessa jobb kan man naturligtvis inte förbjuda.

Vafan, diktatursamhälle för att du inte får förnedra din städerska eller vad?
Citera
2011-04-20, 10:34
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Menar du på riktgt att folk har ett behov av telemarketing och annan skit?

Om det inte fanns någon som köpte dom saker som telefonförsäljarna erbjuder så fanns heller ingen telefonförsäljning.
Enkelt som sjutton.
Citera
2011-04-20, 10:34
Medlem
Intressantidiots avatar
Citat:
Jag antar att du syftar till telemarketing och inte porrskådespeleri? Dessutom betvivlar jag att du skulle ta ett hemstädningsjobb när du är "mellan arbeten".

Haha, du anar inte vilka skitjobb jag haft. Jag har städat kontor osv, dock inte hem. Men städning var långt ifrån det sämsta jag haft.

Vill man bli porrskådis? varför inte bli det?

Det känns som att alla gör vad dom vill göra, och om man inte får som man vill får man ta något jobb som bara ger en lön under tiden.

Tror faktiskt inte så många tycker att dessa jobb borde förbjudas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in