Citat:
Ursprungligen postat av kvantzoom
ja, jag skulle inte ha gjort en egen tråd egentligen... men var inte vid mina sinnens fulla bruk igår
okej du får gärna ge det en ny chans! vore bara roligt tror jag... ge gärna kritik om det går, inte typ "låter kaotiskt" eller sån rappakalja
jag har skrivit musik ofta och mycket sedan 13 års ålder (8 år)
Nu hinner/orkar jag inte ge dig kritik på alla dina verk, så jag ger dig lite mer utförlig kritik på den jag kommenterade innan.
"Dålig kritik"
1. En bastrumma är som sagt för hög, och/eller för dåligt EQ'ad. Jag skulle klippt lite i de låga frekvenserna och sänkt volymen.
2. Som sagt, den är kaotisk. Övergångarna kommer för snabbt och för plötsligt. Det byts ljud åt alla håll och kanter, melodierna ändras helt galet stup i kvarten. Du kanske borde göra lite mer utdragna övergångar, jobba mer på automatiserade filter och göra snyggare och renare melodibyten.
3. I mina öron så är det fortfarande en ton som ligger fel (runt 0:30). Det kan visserligen bero på leadet, men det låter fortfarande fel för min del.
"Bra kritik"
1. Leadet var störtskönt. Det påminner lite om ett utav Adam Szabo/Adam Van Bakers lead. Känns lite som att det är taget ur ett gammalt spel, och sedan blivit förbättrar.
2. Beatet är riktigt skönt.
Sådär, hoppas att denna kritik passar bättre.