• 1
  • 2
2011-04-23, 10:12
Medlem
Ursäkta om ni inte anser att denna tråd passar här, men hoppas några kunniga kan reda ut detta!

På sista tiden så har DAA uppmärksammats som den nya stora grejen. En studie har visat ökad hormonproduktion upp till 40% och nu sätter kosttillskottsföretagen igång att marknadsföra detta som i princip laglig doping...

Men vad innebär en ökning på 40% testosteron på en 12-dagarsperiod? Som dessutom sjunker tillbaka efter avslutad "kur"?

Och om detta preparat nu ökar testot på detta sätt, är det då doping????

Jag har känslan av att detta är ännu en värdelös testobooster som nu snabbt försöker säljas innan hypen dör ut...
Citera
2011-04-23, 10:35
Medlem
Eftersom det inte är hormoner i sig så klassas det inte som doping för privat bruk, men det gör troligtvis det om du tävlar i någon sport.

"upp till 40%" kan ju också betyda att i princip 3999 av 4000 användare kan få 15% eller mindre.
Citera
2011-04-23, 10:57
Medlem
Kul att du skriver "laglig doping" .. de är väl ändå inte doping om de är lagligt? HEHE
Citera
2011-04-23, 11:11
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Ursäkta om ni inte anser att denna tråd passar här, men hoppas några kunniga kan reda ut detta!

På sista tiden så har DAA uppmärksammats som den nya stora grejen. En studie har visat ökad hormonproduktion upp till 40% och nu sätter kosttillskottsföretagen igång att marknadsföra detta som i princip laglig doping...

Men vad innebär en ökning på 40% testosteron på en 12-dagarsperiod? Som dessutom sjunker tillbaka efter avslutad "kur"?

Och om detta preparat nu ökar testot på detta sätt, är det då doping????

Jag har känslan av att detta är ännu en värdelös testobooster som nu snabbt försöker säljas innan hypen dör ut...

En ökning av 40% under 12dagar ger inte mycket, men självklart blir det en mindre temporär prestationhöjande effekt och därmed bör de även ses som doping, såvitt jag vet så är definitionen av doping om man använder något prestationshöjande preparat och bör därmed klassas som doping i tävlingssyfte.

Även hasch och amfetamin bruk kan ju ses som doping i visa situationer, som t ex icke sport relaterade tävlingar.

Rätta mig om jag har fel angående dopings definition då jag inte är så insatt.
Citera
2011-04-23, 11:30
Medlem
Fungerar det så bryter det mot 1§, 4:e stycket:

1 §
1. syntetiska anabola steroider,
2. testosteron och dess derivat,
3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar produktion eller frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon. Lag (2011:112).

@Ducken11: Hasch och amfetamin går ej under dopingslagen, men klassas som doping av wada i tävlingssammanhang (säkert vid träning med).

Som du ser ovanför så har dom garderat sig rätt bra, och ser du någon produkt som säljs lagligt i Sverige som utlovar förhöjd testosteronproduktion så gäller 2 saker, antingen bluff eller dopingklassat!
Citera
2011-04-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natural
Fungerar det så bryter det mot 1§, 4:e stycket:

1 §
1. syntetiska anabola steroider,
2. testosteron och dess derivat,
3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar produktion eller frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon. Lag (2011:112).

@Ducken11: Hasch och amfetamin går ej under dopingslagen, men klassas som doping av wada i tävlingssammanhang (säkert vid träning med).

Som du ser ovanför så har dom garderat sig rätt bra, och ser du någon produkt som säljs lagligt i Sverige som utlovar förhöjd testosteronproduktion så gäller 2 saker, antingen bluff eller dopingklassat!

Ah, tack! Intressant...
Ja om nu denna produkt gör det den påstås göra, så klassas det alltså som doping.
Men produkten är laglig...

Någon här som har erfarenhet av DAA?
Citera
2011-04-23, 11:51
Medlem
BB_s avatar
Citat:
Ah, tack! Intressant...
Ja om nu denna produkt gör det den påstås göra, så klassas det alltså som doping.
Men produkten är laglig...

Någon här som har erfarenhet av DAA?

Jag har beställt hem en burk på skojj. Kan kommentera den nästa vekca om inte nån annan hinner före.
Citera
2011-04-23, 12:18
Medlem
Citat:

Det innebär inte ett jävla skit, tyvärr. Andelen biotillgänglig testosteron är ca 2% av totala koncentrationen samt när koncentrationen ökar så ökar även mängden SHBG, på så sätt upprätthålles en balans. En 40%ig ökning kommer inte göra ett skit för dig i den korta sträckan och möjligtvis ger en marginell skillnad i längden.
Citera
2011-04-23, 12:21
Medlem
Recension av DAA:
Använde produkten i 1 månad och kan säga att jag ökade sjukt mycket i allt.
Biceps ökade 5cm och lyfte 20kg mer.
Bröst ökade 11cm och lyfte 55kg mer.

Sluta gå på all den här jävla testo-booster skiten och köp dig riktiga jävla steroider om du ändå ska hålla på och lattja.
Citera
2011-04-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Recension av DAA:
Använde produkten i 1 månad och kan säga att jag ökade sjukt mycket i allt.
Biceps ökade 5cm och lyfte 20kg mer.
Bröst ökade 11cm och lyfte 55kg mer.

LOL!!

Svenska varianten av "dat dere cell tech"
Citera
2011-04-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nid
LOL!!

Svenska varianten av "dat dere cell tech"

Tror du mig inte? DAA kommer göra dig till ett monster! Världens mirakelkur