2011-04-26, 21:41
Medlem
Har precis flyttat till Fagersjö strax utanför Stockholm (söderort), och här är det precis som i Grimsta där jag flyttade ifrån, akut brist på p-platser.

I Grimsta sket jag i det, vi skulle där ifrån så snart som möjligt i alla fall, men här tänkte jag bo en stund och vill änna lösa det.

Det är ju mina skattepengar som går till gator och allt sånt jox här utanför, så min fråga är: hur fan bär jag mig åt för att påverka hur området planeras? Jag kan satsa stora pengar på att jag får fett med stöd från de flesta som bor här om att fixa fram fler p-platser.
Citera
2011-04-26, 21:44
Bannlyst
Du får ju kolla vad partierna tycker, sedan rösta .
Citera
2011-04-26, 21:47
Medlem
RockEnds avatar
Din jävla gnällspik.
Var lite snäll mot moder jord för en gångs skull och åk kollektivt istället. Varför i helvete ska man ha p-platser i stan för? Lär er att åka kollektivt. Om man vet hur det funkar med kort och grejer så är det mycket billigare än att åka bil om man räknar med alla kostnader. Man träffar folk också!
Citera
2011-04-26, 21:47
Medlem
Inga partier har någon detaljplan för stadsdelar. Det här är på ett helt annat plan. Kommunpolitikerna (vilka är dem man kan rösta på) ger ju bara generella riktlinjer, det här måste vara nån form av stadsdelsnämnder eller sånt jox. Vem som helst kan väl lägga in förslag (motioner??). I så fall vart?
Citera
2011-04-26, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockEnd
Din jävla gnällspik.
Var lite snäll mot moder jord för en gångs skull och åk kollektivt istället. Varför i helvete ska man ha p-platser i stan för? Lär er att åka kollektivt. Om man vet hur det funkar med kort och grejer så är det mycket billigare än att åka bil om man räknar med alla kostnader. Man träffar folk också!

Kollektivtrafik till jobbet = 45-50 min
Bil till jobbet = 15 min

Jag prioriterar tid med min familj.
Citera
2011-04-26, 21:54
Medlem
klasklätters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillem4n
Kollektivtrafik till jobbet = 45-50 min
Bil till jobbet = 15 min

Jag prioriterar tid med min familj.

+1

Så jävla rätt. Med tanke på hur kollektivtrafiken faktiskt ser ut i många städer är det inte alls konstigt att man väljer att ta bilen till jobbet.
Citera
2011-04-27, 17:48
Medlem
moped eller om mc-kort finns, köp en vespa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här