2011-04-26, 22:46
Medlem
NotTheFullQuids avatar
Vad är det som hindrar att man intar en tredje position mellan SD-idiotin och PK-idiotin? Sarkozy sade något jävligt vettigt under kravallerna 2005. Han sade "Nu jävlar tar vi i med hårdhandskarna, ifall någon tänder eld på en enda jävla bil till åker de på stryk så det känns i resten av deras släkt" något parafraserat.

Vad är det som hindrar att de plockar fram en oldschoolmoderat som säger "Nu får det vara slut på dialogpoliser, IN MED PIKETEN tills de lugnat sig?". Tror moderaterna skulle öka enormt i den stadsdelen ifall det hände.
Citera
2011-04-26, 22:50
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotTheFullQuid
Vad är det som hindrar att man intar en tredje position mellan SD-idiotin och PK-idiotin? Sarkozy sade något jävligt vettigt under kravallerna 2005. Han sade "Nu jävlar tar vi i med hårdhandskarna, ifall någon tänder eld på en enda jävla bil till åker de på stryk så det känns i resten av deras släkt" något parafraserat.

Vad är det som hindrar att de plockar fram en oldschoolmoderat som säger "Nu får det vara slut på dialogpoliser, IN MED PIKETEN tills de lugnat sig?". Tror moderaterna skulle öka enormt i den stadsdelen ifall det hände.

Jo, jag efterlyser de politiker eller de partier som vågar öppna upp frågan på allvar.
Man kunde ju tycka att SD borde ha detta högt på sin agenda, men jag tycker till och med att de ligger lågt.

Jag är fullständigt medveten om medias och politikers agenda, jag är inte naiv.
Men jag måste säga att den i princip totala tystnaden och förnekandet av denna verklighet ÄNDÅ förvånar mig - det är ju i mångt och mycket en helt öppen attack på det samhälle vi alla lever i.

Undra om folk utanför de drabbade områdena i storstäderna vet hur illa läget är?
Citera
2011-04-26, 23:13
Bannlyst
Politiker med stake finns inte i Sverige mer än några stycken i SD, resten är feminiserat pack.
Hur ska en avkönad feminiserad fjolla kunna ryta till när de inte ens har något paket?
Sen ser ni reaktionen på allt feminiserat pack när någon kommer med riktiga förslag på återgärder.

Ni har feminiserat hela samhället och blir därför överkörda av några som även om de är inavlade behållt lite av sin maskulinitet. Samma sak gäller er militär och er poliskår, så många fjollor på en och samma plats hittar man nog bara i Riksdagen.

Ni har något som kan liknas vid ett Sheocracy, och eftersom ni har det så kommer ni aldrig kunna lösa detta för ni är inte villiga att göra grovjobbet som måste göras därför blir ni instället överkörda av personer med iq under 80, och allt detta är rätt åt er, ni har bara er själva att skylla.

Som sagt rätt åt er. Feminiserade ateister vilken pajas kombination.
Citera
2011-04-26, 23:21
Medlem
Imperativs avatar
Jag bodde i en förort i Göteborg för en tid sedan. En gång såg jag en bil brinna utanför mitt fönster. Det var egentligen trevligt med en eld, men kioskturkarna uppskattade inte att jag skämtade om det inträffade.

Grejen med de här förorterna är att man kan bo där, men man känner sig aldrig hemma. Det spelar liksom ingen roll om en bil sprängs i luften eller om somalierna dumpar sopor på gatan. Dessutom är dessa förorter mångetniska, vilket vidare bidrar till otrygghet och främlingskap.

Och ja, det behövs "hårdare tag" i brist på någon långsiktlig lösning. Patrulerande poliser vore av godo, så får snuten något att göra bortsett från att jaga snorungar som kollar nakenmanga på internet.'

Edit: Riv ner betongpisset och bygg riktiga bostäder. Aktivera därefter hederligt folk till att patrullera gatorna. Det är jävligt många invandrare som stör sig på packet som vandaliserar och förstör. I alla fall bland folk från Iran, Turkiet, Irak.
Senast redigerad av Imperativ 2011-04-26 kl. 23:24.
Citera
2011-04-26, 23:23
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Allt är väl relativt, men det är numer en mycket hög polisnärvaro i stadsdelen och det är en olustig stämning. Själv är man rätt hårdhudad och jag bor i utkanten av orosområdet - men likt förbannat känns det ju rätt otrevligt att det eldas friskt i ens hemkvarter. Att räddningstänsten dessutom attackeras och att ambulanser inte tar sig in i området kvällstid utan poliseskort hjälper ju inte till.

Politikernas och medias tystnad är dock det som oroar mig mest om jag ska vara ärlig.
För oss som bor i området är det ju en högst verklig oro och uppgivenhet som sprider sig eftersom polisen inte kan stävja det av någon anledning.
Det verkar ju ha börjat så smått i Linköping också. I området Berga krossades ett 30-tal fönster och när polisen dök upp så blev patrullen attackerad med sten och grön laser. Just detta att polisen attackeras är ju något som verkar gå igen, och ärligt talat så vet vi ju alla vilka det är som gör så.

Jag ser nog det som ett större problem att polisen numera inte kan hålla ordning i vissa delar av Sverige, än att politikerna är tysta, även om det i förlängningen är politikerna som bär ansvaret. Den frågan jag ställer mig är om polisen inte kan hålla ordning, eller om de kan men är bakbundna av idiotiska pk-bestämmelser.
Citera
2011-04-26, 23:28
Medlem
angstmanns avatar
Citat:
min fråga och mitt diskussionsämne är varför lokalpolitikerna håller käft? Det jag kan ge ministern är att hon ÅTMINSTONE säger något, hur jävla korkat det än må vara.

En vidareutveckling av din frågeställning skulle kunna handla om var upproret bör/kommer att börja, på kommunal nivå eller inom riksdag/regering?
Citera
2011-04-26, 23:31
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Det verkar ju ha börjat så smått i Linköping också. I området Berga krossades ett 30-tal fönster och när polisen dök upp så blev patrullen attackerad med sten och grön laser. Just detta att polisen attackeras är ju något som verkar gå igen, och ärligt talat så vet vi ju alla vilka det är som gör så.

Jag ser nog det som ett större problem att polisen numera inte kan hålla ordning i vissa delar av Sverige, än att politikerna är tysta, även om det i förlängningen är politikerna som bär ansvaret. Den frågan jag ställer mig är om polisen inte kan hålla ordning, eller om de kan men är bakbundna av idiotiska pk-bestämmelser.

Mmm, att det sprider sig eller kommer sprida sig ser jag som en självklarhet eftersom det inte ageras alls - här i Tynnered lyckades polisen med konstycket att gripa två grovt kriminellt belastade bröder, men det ska nog snarare ses som ett undantag som bekräftar regeln.

Din frågeställning är intressant, frågan är om inte polisens organisation också är ganska så pk-besudlad, frågan är om inte det t.o.m ner på den enskilda polisindividens nivå har hjärntvättats på polishögskolan osv. Ibland känns det som man gör det lite enkelt för sig att bara beskylla politikerna.

Tafattheten är oavsett i det närmsta total och någonting måste fan ske.
Jag vill kunna röra mig fritt på gator och torg och jag vill fan inte behöva oroa mig över att brinna inne, på riktigt. Givetvis överdriver jag lite, jag är inte så rädd men jag tror ärligt talat att det är en tidsfråga innan något allvarligt sker för dessa gäng verkar sakna de flesta spärrar - en kastad sten eller en anlagd brand kan man aldrig veta vad det leder till.
Senast redigerad av David Prutton 2011-04-26 kl. 23:34.
Citera
2011-04-26, 23:43
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angstmann
En vidareutveckling av din frågeställning skulle kunna handla om var upproret bör/kommer att börja, på kommunal nivå eller inom riksdag/regering?

Att rikspolitker kan blunda och se åt ett annat håll kan jag på något sätt förstå - de har ju annat de kan låtsas bry sig om.

Men att kommunala eller t.o.m stadsdelspolitiker låtsas som ingenting, det förstår jag ärligt talat inte och kan inte acceptera.
Det är totalt förödande för politikerförtroendet och i slutändad för hela demokratin.
Ingen säger ju ett skit! Jag baxnar. Det är som om det inte sker i princip - och lokalmedierna ska vi inte prata om, de rapporterar om brända bilar och attacker mot räddningstjänsten precis som vilken nyhet som helst.

Inga reportage som försöker belysa det mer än så. Locket på är det som gäller.
Citera
2011-04-26, 23:52
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Det är som om det inte sker i princip - och lokalmedierna ska vi inte prata om, de rapporterar om brända bilar och attacker mot räddningstjänsten precis som vilken nyhet som helst.

Det är också en sak som är väldigt otäck. Det innebär att man har accepterat saker som normala som det egentligen borde bli ramaskri om. Vilket det också hade blivit om det varit 60-tal. Vi lever i en sjuk tid.
Citera
2011-04-27, 00:14
Medlem
angstmanns avatar
Citat:
Att rikspolitker kan blunda och se åt ett annat håll kan jag på något sätt förstå - de har ju annat de kan låtsas bry sig om.

Men att kommunala eller t.o.m stadsdelspolitiker låtsas som ingenting, det förstår jag ärligt talat inte och kan inte acceptera.
Det är totalt förödande för politikerförtroendet och i slutändad för hela demokratin.
Ingen säger ju ett skit! Jag baxnar. Det är som om det inte sker i princip - och lokalmedierna ska vi inte prata om, de rapporterar om brända bilar och attacker mot räddningstjänsten precis som vilken nyhet som helst.

Inga reportage som försöker belysa det mer än så. Locket på är det som gäller.

En kommunalpolitiker i något av de etablerade partierna som öppet går ut och berättar det alla redan vet, kommer antagligen aldrig att bli något mer än en kommunalpolitiker. Har man ambitioner att utöka sin politiska makt och avancera håller man därför käften. I annat fall kommer partipiskan att vina från högsta ort eftersom du gjort dig obekväm och då handlar det om att snabbt göra avbön eller tvingas ställa sin plats till förfogande.

Även om exemplet inte är det bästa kommer vi iaf ihåg hur det gick för de lokala moderata politiker som hamnade på Josefssons filmrulle i den numera legendariska valstugeundersökningen 2002, vilken utfördes med dold kamera. Den som inte kommer ihåg kan läsa en snabbt fram-Googlad artikel här: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/du...pror_64344.svd
Citera
2011-04-27, 10:14
Medlem
Fast problem och upplopp har alltid funnits även om det verkar ha blivit mer förekommande på sistone. Jag tror man hoppas på att kunna tysta ner kritiken och låtsas som om inget händer eller det får man ta. Det har lyckats förut men jag tror inte förutsättningarna är likadana denna gång.
Citera
2011-04-27, 11:00
Medlem
fogel72s avatar
Senast igår kommenterade Patrik Ehn det hela.

På besök i Göteborg förklarar justitieminister Beatrice Ask att det inte finns någon enkel lösning på problemet med bilbränderna.

Sverigedemokraternas vice ordförande i Göteborg Patrik Ehn kommenterar bilbränderna i följande artikel.

Det går nu knappt en dag utan att bilar brinner i Backa eller Tynnered. Ledande göteborgspolitiker till höger och vänster talar gärna om utanförskapet, men ingen tar tag i problemet på allvar. Sverigedemokraternas politik skiljer sig från de övriga partiernas på två avgörande punkter. Vi inser att invandringen måste begränsas, och vi är tydliga med att de som kommer hit måste anpassa sig till det svenska samhället.

Jag brukar jämföra integrationspolitiken med en bil. Man måste använda både broms och gas för att på ett tryggt och säkert sätt kunna ta sig fram. Vi måste trycka på gasen så att de som kommer hit snabbare blir svenskar, men vi måste också bromsa invandringen så att vi inte bara fyller på det utanförskap som redan finns. Dessvärre använder de Rödgröna och Alliansen bara bilens tredje pedal, nämligen kopplingen.

Patrik Ehn, vice ordförande SD Göteborg

http://www.sd-gbg.se/index.php?pID=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in