Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Det verkar ju ha börjat så smått i Linköping också. I området Berga krossades ett 30-tal fönster och när polisen dök upp så blev patrullen attackerad med sten och grön laser. Just detta att polisen attackeras är ju något som verkar gå igen, och ärligt talat så vet vi ju alla vilka det är som gör så.
Jag ser nog det som ett större problem att polisen numera inte kan hålla ordning i vissa delar av Sverige, än att politikerna är tysta, även om det i förlängningen är politikerna som bär ansvaret. Den frågan jag ställer mig är om polisen inte kan hålla ordning, eller om de kan men är bakbundna av idiotiska pk-bestämmelser.
Mmm, att det sprider sig eller kommer sprida sig ser jag som en självklarhet eftersom det inte ageras alls - här i Tynnered lyckades polisen med konstycket att gripa två grovt kriminellt belastade bröder, men det ska nog snarare ses som ett undantag som bekräftar regeln.
Din frågeställning är intressant, frågan är om inte polisens organisation också är ganska så pk-besudlad, frågan är om inte det t.o.m ner på den enskilda polisindividens nivå har hjärntvättats på polishögskolan osv. Ibland känns det som man gör det lite enkelt för sig att bara beskylla politikerna.
Tafattheten är oavsett i det närmsta total och någonting måste fan ske.
Jag vill kunna röra mig fritt på gator och torg och jag vill fan inte behöva oroa mig över att brinna inne, på riktigt. Givetvis överdriver jag lite, jag är inte så rädd men jag tror ärligt talat att det är en tidsfråga innan något allvarligt sker för dessa gäng verkar sakna de flesta spärrar - en kastad sten eller en anlagd brand kan man aldrig veta vad det leder till.