• 1
  • 2
2011-04-29, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Det skulle ju vara intressant om du utvecklade lite vad du anser är omoral och hur samhället förfaller. Det är alltid den som kommunicerar som har ansvaret för att mottagaren förstår, tråden visar väl att det finns problem med detta?

Jag undrar bara ifall någon upplever det på samma sätt men det tycks inte så.
Citera
2011-04-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andemeningen

Japp, i stort sett alla. Den enda ledtråden man får är från trådens titel. Du verkar ha varit påverkad av allehanda narkotiska preparat när du skrev själva inlägget. Du har flera personer som påpekat att din frågeställning är diffus och obegriplig, så var vänlig och fixa till det istället, så slipper du inlägg du anser vara off-topic.

Ha en klar och tydlig frågeställning eller låt bli att skriva inlägg.
Citera
2011-04-29, 14:28
Medlem
1772s avatar
Sådana här trådar är tyvärr dödsdömda.

Libertinerna kommer en masse och ska relativisera precis allt.
Citera
2011-04-29, 14:41
Bannlyst
Jag håller förstås med TS, det gör nog varje frisk och sund människa.
Det är förstås inte alls någon slump att socialliberalerna och allt vad de kosmopolitiska och anti-vita krafterna kallar sig för har förvandlat Sverige och hela Västeuropa till ett dekadent och degenererat modernt Sodom. Det finns ingen mystisk naturkraft som har gjort att det man för bara några decennier sedan allmänt ansåg som sjukt, äckligt och fel idag lyfts fram som häftigt, trevligt och eftersträvansvärt. Tvärtom rör det sig precis som med massinvandringen och mångkulturen om decennier av noggrant kalkylerande, propaganda och indoktrineringskampanjer.

Allt som är sunt, friskt, vettigt, gott och vackert ska ersättas av sådant som är fult, vidrigt, sjukt och osunt.
Judarna har också haft en helt avgörande roll när det kommer till liberaliseringen av det västerländska samhället, särskilt när det kommer till sexualiseringen, porrindustrin och HBTQ-lobbyns framgångar.

Vad som behövs för att ställa saker tillrätta igen är förstås ett radikalkonservativt och auktoritärt styre av människor som har etniska svenskars bästa för ögonen. Det är egentligen inga konstigheter.
Citera
2011-04-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andemeningen
Det gör säkert många om du drar fram lite fler exempel, gärna inte de vi hört en miljon gånger.
Är det omoral med sex före äktenskapet? Är det omoral att vara otrogen om partnern är det först? Är det omoral att stjäla tillbaka saker från en bedragare/tjuv? Är det omoral att röka gräs? Är det omoral att göra bara det man absolut måste om du har en skitlön som hela tiden sänks?
Citera
2011-04-29, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Det gör säkert många om du drar fram lite fler exempel, gärna inte de vi hört en miljon gånger.
Är det omoral med sex före äktenskapet? Är det omoral att vara otrogen om partnern är det först? Är det omoral att stjäla tillbaka saker från en bedragare/tjuv? Är det omoral att röka gräs? Är det omoral att göra bara det man absolut måste om du har en skitlön som hela tiden sänks?

Jag syftade till moralen inom medierna där "fina" människor sitter och uttalar sig om allehanda fula företeelser i fina ordalag. Jag orkar inte sitta här och radda upp exempel utan hoppas bara på att någon ska känna igen sig. Svar undanbedes från de som inte känner igen sig.
Citera
2011-04-29, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Sådana här trådar är tyvärr dödsdömda.

Libertinerna kommer en masse och ska relativisera precis allt.

Så brukade det inte vara tidigare på forumet. Vad är det som hänt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in