• 1
  • 2
2011-04-29, 08:23
Bannlyst
Senast imorse läste jag en rubrik i SvD kultur som löd "Som De Sade fast gladare" i en recension av någon bok. Detta var alltså avsett som något positivt. Själv känner jag bara ett stort äckel över att vara tvungen att vara en del av denna parodi på ett samhälle. Detta var naturligtvis bara ett exempel på galeskaperna, tidningarna och TVn är fullt av liknande. någon som känner likadant? Vad kan vi göra politiskt för att förbättra för våra efterkommande?

Ifall modsen finner ett bättre forum för denna tråd så får ni flytta den.
Citera
2011-04-29, 08:29
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Förstår inte ett dugg av vad du menar men som jag brukar säga; "Om alla människor vore väktare så vore samhället så mycket bättre".
Vi har så många lagar att kunna ingripa som privatpersoner men trots detta så duger inte majoriteten. Kan detta vara att det är en sån svag ras att jag ska tvingas skämmas? Att vi andra ska behöva ingripa som verkligen vågar för att andra ska böla ut i pressen som fått en verklighetsuppfattning av hur världen verkligen ser ut? Detta är nya tjej-samhället, där alla killar går klädda som tjejer och kvinnor går som män. Det här går aldrig men folk vägrar att inse. Det är lite ironiskt att kalla svenskar för vikingar, när man borde kalla dessa vikingar för fjollor som går i rosa kläder, tar in dessa barbarer för att leva på oss och för att vi ALDRIG står för vad vi verkligen tycker för vi är fega. Vi är helt enkelt fegisar, som svar till TS fråga.
Senast redigerad av Rutinerad-Anka 2011-04-29 kl. 08:31.
Citera
2011-04-29, 08:38
Bannlyst
Ondska ligger i människans natur, lagar kan bara reglera oss till en viss grad.
Citera
2011-04-29, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indianasoulman
Ondska ligger i människans natur, lagar kan bara reglera oss till en viss grad.

Sluta gå OT i min tråd tack.
Citera
2011-04-29, 08:42
Bannlyst
Jag svarade på frågan så gott jag kunde, efter jag hade läst din diffusa beskrivning av dina tankar.
Citera
2011-04-29, 11:00
Medlem
Ifall vi hade haft människans utveckling i konstant fokus istället för
PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR

Så tror jag absolut att gemene mans liv hade varit så jävla mycket bättre.
Dock så hämnar ju det nuvarande systemet detta otroligt mycket, där man mjölkar gamla produkter på just pengar, saker är gjorda för att gå sönder för att man tjänar pengar på det osv osv.
Citera
2011-04-29, 11:52
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemeningen
Sluta gå OT i min tråd tack.
kan du berätta vad topic är? så blir det lättare för alla att hålla sig till det. jag försöker klura ut vad trådstarten handlar om men jag får ingen vidare rätsida på det.
Citera
2011-04-29, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
kan du berätta vad topic är? så blir det lättare för alla att hålla sig till det. jag försöker klura ut vad trådstarten handlar om men jag får ingen vidare rätsida på det.

Ska du börja förfölja mig nu också med OT inlägg. Varför svarar man i en tråd när man inte fattar något av den?
Citera
2011-04-29, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andemeningen
Senast imorse läste jag en rubrik i SvD kultur som löd "Som De Sade fast gladare" i en recension av någon bok. Detta var alltså avsett som något positivt. Själv känner jag bara ett stort äckel över att vara tvungen att vara en del av denna parodi på ett samhälle. Detta var naturligtvis bara ett exempel på galeskaperna, tidningarna och TVn är fullt av liknande. någon som känner likadant? Vad kan vi göra politiskt för att förbättra för våra efterkommande?

Ifall modsen finner ett bättre forum för denna tråd så får ni flytta den.
Imoralitet så som du beskriver det är bara roligt om sånna som du existerar. Keep up the good work. För det är när saker blir mainstream som det blir tråkigt!
Citera
2011-04-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreak
Ifall vi hade haft människans utveckling i konstant fokus istället för
PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR

Så tror jag absolut att gemene mans liv hade varit så jävla mycket bättre.
Dock så hämnar ju det nuvarande systemet detta otroligt mycket, där man mjölkar gamla produkter på just pengar, saker är gjorda för att gå sönder för att man tjänar pengar på det osv osv.

Problemet är ju inte det att folk vill ha pengar pengar pengar det som är det verkliga problemet är att alla vill gå runt och leka hela livet dvs supa knulla åka på semester etc och SAMTIDIGT vill ha pengar pengar pengar.
Citera
2011-04-29, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreeLibya
Imoralitet så som du beskriver det är bara roligt om sånna som du existerar. Keep up the good work. För det är när saker blir mainstream som det blir tråkigt!

Jag skiter i om det är roligt, det ska försvinna.
Citera
2011-04-29, 13:25
Medlem
Det skulle ju vara intressant om du utvecklade lite vad du anser är omoral och hur samhället förfaller. Det är alltid den som kommunicerar som har ansvaret för att mottagaren förstår, tråden visar väl att det finns problem med detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in