Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-04, 16:27
Medlem
magis avatar
-
Apoteket säljer saker för flinten som typ regain och det funkar för många har jag hört och är testat men dyrt.

Magi
Citera
2009-03-04, 17:08
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magi
-
Apoteket säljer saker för flinten som typ regain och det funkar för många har jag hört och är testat men dyrt.

Magi

Japp, Rogaine eller Recrea är väl testade och stimulerar hårväxten vid tidiga och mindre uttalade former av håravfall, enligt Apoteket. Diverse huskurer kanske kan funka om man bara tror tillräckligt på dem.
Citera
2009-03-04, 17:36
Medlem
backehags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Vet att hasch kanske inte är bra för hjärnan, men bryr mig mer om håret.

Lät lite kul faktiskt!
Citera
2009-03-05, 00:06
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Japp, Rogaine eller Recrea är väl testade och stimulerar hårväxten vid tidiga och mindre uttalade former av håravfall, enligt Apoteket. Diverse huskurer kanske kan funka om man bara tror tillräckligt på dem.

Ger inte sådant upphov till potensproblem?
Citera
2009-03-05, 01:03
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Hälsokosttabletter finns,tex öljästtabletter och silica (som är bra för hår & hud)

Man kan även tvätta håret med öl,ska tydligen stärka det. (hur knäppt det nu än låter)
Citera
2009-03-05, 03:16
Medlem
funeralmasters avatar
ja

Citat:
Ursprungligen postat av backehag
Lät lite kul faktiskt!
underbart!

Håravfall på en man är ganska oundvikligt annars....
Ät bra o motionera..
Citera
2009-03-05, 07:08
Medlem
VinterFlickans avatar
Har man "fel" gener så har man!
Men ät varierat och hälsosamt! Brister kan leda till håravfall.
Citera
2009-03-05, 09:34
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Ger inte sådant upphov till potensproblem?

Potensproblem? Njae, enligt Fass så är de vanligaste biverkningarna av Rogaine och Recrea hudirritation, klåda och utslag:

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2009-03-05, 10:08
Medlem
CloudBerrys avatar
Kisel, zink och selen!

Köp en flaska kisel och ta en matsked av det utblandat i vatten varje dag. Stärker både hud, hår och naglar. Motverkar även celluliter.

Zink och selen är också bra vitaminer att ta om man vill stärka håret.

Motion är bra för blodcirkulationen och fungerar väldigt mycket bättre än massage.
Citera
2009-03-28, 18:37
Medlem
puttens avatar
Hårväxt vs hårbotten (samverkar dessa?)

Dras med ärftligt håravfall (tror jag) som ligger i släkten från morsans sida.

Men en sak jag har lagt märke till är att just då jag misstänker att håravfallet började så försämrades hårbottens kvalité eller om det var vice versa. Dras nämligen med ACNE på hårbotten. Kan detta inverka ngt på håravfallet eller hur ligger det till? Skulle vara roligt att veta!

Oavsett om jag tvättar håret varje morgon en längre tid då jag duschar, eller ger blanka fan i hårtvättningen (bara sköljer ur det) så finns acne'n kvar.

Någon som har en blekaste aning? Vid skrivandes stund är jag 25, ser verkligen inte fram mot att bli skallig i förtid. (Både morfar och morbror blev skalliga före 30)
Citera
2009-03-28, 20:04
Medlem
Inte helt lätt, vet att proscar hämmar håravfall iaf. Sen att det är små biverkningar som inte är helt trevliga är en annan sak.
Citera
2009-03-29, 00:16
Medlem
puttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff-Jesus
Inte helt lätt, vet att proscar hämmar håravfall iaf. Sen att det är små biverkningar som inte är helt trevliga är en annan sak.
Använda Prostatapiller för att KANSKE få bättre hårväxt med div jävliga efterföljande biverkningar? Nä not my cup of tea!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in