Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-09, 04:16
Medlem
Tja

Jag har tänkt köpa Priorin på apoteket, och sen antagligen Rogaine eller Minoxidil. Det ska vara ungefär samma produkt bara den ena är billigare.

Men jag vet inte vilken jag ska välja.

Vad skulle ni ha gjort.

Jag är 20 år och har nyss börjat märka av jag blir tunnhårig på vissa ställen

Hälsningar
Citera
2016-01-09, 04:51
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodybag1
Tja

Jag har tänkt köpa Priorin på apoteket, och sen antagligen Rogaine eller Minoxidil. Det ska vara ungefär samma produkt bara den ena är billigare.

Vad skulle ni ha gjort.

Hälsningar

Är det samma verksamma ämne i båda? Välj då den billigare.
Citera
2016-04-01, 07:11
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbyknights
Jag är 19 år och har märkt att mitt hår börjar bli tunnare framförallt på ena sidan. Min pappa började tappa hår vid 25-års åldern, min farfar är tunnhårig, min farbror är tunnhårig men dock så hade min morfar tjockt hår, han var inte tunnhårig, även min morbror har tjockt hår.
Hur ärfligt är håravfall/bli tunnhårig egentligen? Vilken sida styr mest, pappans eller mammans?
Slutligen, vad ska jag göra??

Haha, det har gått 5 år sen du skrev så vid 24 års ålder antar jag att du är flintis.

Köpt tupé än eller?
Citera
2016-04-01, 21:03
Medlem
abcabcs avatar
Jag vet inte om någon påpekat det tidigare, har inte läst hela strängen:

Mot manligt kan man ge finasterid tabletter, nog den mest effektiva behandlingen förutom operation, normalt mycket dyr behandling med propecia 1 mg, kemiska ämnet finasterid.

Men det finns en mycket billigare behandling med finsaterid 5 mg mot förstorad prostata, om man delar de i fyra delar så är det i stort sätt rätt dos för manligt håravfall. Troligen inga biverkningar, de skall endast lokalt minska testosteron i hårsäckar och i prostata och inte i kroppen i allmänhet, men visst, lite oroande att minska testosteron.

En sådan behandling blir mycket billig, kanske 200 kr per år.

Dock måste du själv säga till hos läkaren att du vill ha 5 mg finasterid och dela för det är inte beskrivet i fass.

Men det absolut bästa behandling är att acceptera läget och i tid raka av allt hår, det är snyggare hos de absolut flesta, jämfört med den långsiktigt hopplösa kampen mot skallighet (Donald Trump).
Senast redigerad av abcabc 2016-04-01 kl. 21:18.
Citera
2016-04-02, 15:22
Bannlyst
Jag kan förstå att begynnande tunnhårighet kan kännas jobbigt. Men lets face it, alla heta killar rakar ju skallen. Sean Connery, Bruce Willis och Vin Diesel.

Du spelar ju i deras liga när du låter de sista stråna falla!

- - -

Om jag ska vara lite seriös så sitter inte en mans sexighet i håret. Det handlar om hur man för sig och behandlar kvinnan.

Och i ärlighetens namn är du lite överviktig. Försök gå ner några kilon!

Dina chanser till sex kommer flerfaldigas! Tjejer är så ytliga.
Senast redigerad av skambud 2016-04-02 kl. 15:55.
Citera
2016-10-02, 12:34
Medlem
Hur har det gått för er som behandlat med receptfria medel?
Citera
2017-01-17, 12:02
Medlem
Servigins avatar
Finns det några produkter eller så som bromsar tunnhårighet? Min frisör tipsade om nån låda från L'Oréal med tre olika produkter som skulle motverka och tydligen väcka sovande hårsäckar så det skulle bli tjockare än vad det är nu. Var ett schampo, ett mousse och ett serum. Tänkte kolla först om någon annan testat, den kostade ändå 650:-. Eller kan man göra något annat? Spelar tex användning av mössa någon roll?

Edit: L'Oréal Serioxyl hette kartongen frisören rekommenderar.
Senast redigerad av Servigin 2017-01-17 kl. 12:08.
Citera
2017-01-24, 21:14
Medlem
No6s avatar
I mitt fall har jag inget håravfall på skalpen men på sidorna har det krypit mer och mer bakåt sedan jag var runt 20. Ser ut som det blivit glesare även längre bak på sidorna, fast håravfallet inte riktigt gått så långt så är väl bara en tidsfråga innan man ser ut som en munk på skallen.

Jag kör snaggat mer och mer nu. Kan inte påstå att det ser bättre ut eller att jag passar i skiten, men skönt är det både fysiskt och psykiskt. Bryr mig inte lika mycket och skönt att slippa tjockt hår i vägen överallt. Gillar kala känslan. Hade jag haft kvar mitt perfekta hårfäste hade jag haft hår fortfarande, men med detta hårfästet ser det ärligt talat ännu värre ut med hår. Ibland bekymrar jag mig lite över det, men man lär sig leva med det. Jag skulle aldrig testa massa preparat mot detta.
Citera
2018-04-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
22 år och känner hur hårfästet börjar klättra långt bak. Farsan fick börja raka skallen vid 30 års åldern så jag vet vad som komma skall.

Nu var det 4 år sedan jag skrev här och 2 år sedan jag bestämde mig för att raka av skiten istället. Bästa beslutet jag tagit.

Rogaine och sådant trams hjälpte inte och jag orkade inte hålla på. Mitt råd till er som nojar, raka bort allt bara och omfamna skalligheten istället. Det är så jävla mycket mer värdigt i längden.
Citera
2018-04-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodybag1
Tja

Vad skulle ni ha gjort.

Hälsningar

Roganine är lite bättre.
Citera
2018-10-05, 14:11
Medlem
Hej! Lider av att mina vikar har börjat gå uppåt efter att jag slutade med en medicin jag gick på dagligen i 2 år. Mitt enda hopp är de små fjunen som jag har där jag tappade håret. Ni som har haft håravfall på vikarna, har ni också haft kvar små fjun eller att det har växt ut fjun men att de inte blir mer än fjun? Hur ser det ut för er? Hoppas verkligen att mina fjun börjar växa så att jag får tillbaka mitt hår...
Citera
2020-08-26, 11:44
Medlem
Mellbergans avatar
Jag fick lite "vuxenflikar" runt 18-20. Sedan dess har inget hänt på 8-10 år. Idag är jag 28. Stör mig fortfarande dock på mina relativt djupa flikar även om de inte verkar gå mer bakåt med tiden. Har i övrigt tjockt hår, men det är svårt att fixa en snygg frisyr.

Hade ni gjort en hårtransplantion i mitt fall? Känns som att jag har hyfsade förutsättningar för det. Risken är dock om jag någon gång i framtiden börjar tappa hår. För om man i slutändan ändå måste raka av det och eventuellt(?) får ärrbildningar på skallen från hårtransplantationen . Hur långt tid tar en hårtransplantarion innan det ser bra ut?

Skulle behöva en liten skjuts upp på utseendeskalan. Framförallt för eget självförtroende, men också för att det ska gå bättre på tjejfronten. Åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in