Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-08, 17:20
Medlem
22 år och känner hur hårfästet börjar klättra långt bak. Farsan fick börja raka skallen vid 30 års åldern så jag vet vad som komma skall.

Rogaine Forte eller Minoxidil Orifarm? För/nackdelar?
Citera
2014-03-23, 23:59
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Din mammas far ja, det kan ju även vara din mormors far för som vi vet kan ju man titt som sätt ärva drag och annat ifrån släktet lite längre bak också Men skulle din mamma ha bröder kan du kolla dom också, det är väl mest sannolikt att du skulle ha samma anlag som dessa skulle jag tro men jag gissar bara.

Tror snarare att det är din mammas BROR, och dins mormors BROR du ska kolla på. Inte din morfar
Citera
2014-04-21, 23:14
Medlem
Zlaneks avatar
Finns det någon undersökning man kan göra hos läkaren för att få reda på om man besitter på de dåliga generna?
Känns som att jag börjat tappa en del hår, men kan vara inbillning. (hoppas). Är även rädd att det kan bero på något ämne i proteinkosttillskottet.

Eller är det något man gör hos en frisör? att de tar prover och kollar kvalitén på håret?
Senast redigerad av Zlanek 2014-04-21 kl. 23:48.
Citera
2014-04-21, 23:49
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
22 år och känner hur hårfästet börjar klättra långt bak. Farsan fick börja raka skallen vid 30 års åldern så jag vet vad som komma skall.

Rogaine Forte eller Minoxidil Orifarm? För/nackdelar?

Minoxidil Orifarm är billigare, båda har samma aktiva ingrediens. Båda säljs på apoteket.
Så jag tänkte köra på Orifarm då den är billigare.

Hittar inte nån som påstår att den ena är bättre än den andra när jag söker på nätet, så jag antar att det är skitsamma, men läste ändå nånstans att man ändå inte skulle byta fram och tillbaka mellan olika producenter som Rogaine och orifarm på grund av att minoxidilen är bundet olika i de olika preparaten, varför det nu ska spela någon roll hur det är bundet om båda har samma verkansmekanisk och effekt det begriper jag inte.

Denna sidan tyckte jag var informativ. http://www.livestrong.com/article/103395-cons-rogaine/

Enligt den, så har Rogaine eller motsvarande inte speciellt bra effekt mot hårfästen som drar sig tillbaka.
Senast redigerad av Sockerpappan 2014-04-21 kl. 23:53.
Citera
2014-05-03, 19:03
Medlem
Zlaneks avatar
Hur fort tappas håret från att man lagt märke till eventuella vikar?
1-2 månader? 1-2år?

Om man väl börjat tappa hår, ska man då vända sig till läkare för medicinska åtgärder?
Citera
2014-05-04, 21:45
Medlem
När bör man överväga en HT? Jag har vikar, och nu börjar min "bra" vik bli gles och tunn, ljusa och tunna hårstrån. Fyller snart 27 år.

Bör man avvakta och se hur långt det går innan man agerar?
Citera
2014-07-07, 23:19
Medlem
ZuparNs avatar
Läst en hel del nu. Blir lite orolig av några inlägg.

- Stämmer det att Rogaine rubbar "hormonsystemet" och även kan leda till gynekomasti och sådant?
- Är återväxt vanligt eller stoppar Rogaine enbart avfallet?
- Vad är skillnaden mellan Rogaine och Rogaine forte?
Citera
2014-07-09, 01:44
Medlem
U-166s avatar
Jag blir så less, hur svårt ska det vara att komma på något så att man får behålla håret om man ser till människans tekniska framsteg? Mitt håravfall förstör mitt liv. Jag isolerar mig och vågar inte prata med tjejer längre, jag ängslas hela dagar åt mitt håravfall.
Citera
2014-07-09, 04:05
Bannlyst
Även om jag själv har börjat drabbats av både gråa strån och lite håravall tycker jag ni överdriver.

Är ni inte mera män än vad som sitter i era ynka hårtussar?
Senast redigerad av frukostvin 2014-07-09 kl. 04:07.
Citera
2014-07-09, 04:56
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostvin
Även om jag själv har börjat drabbats av både gråa strån och lite håravall tycker jag ni överdriver.

Är ni inte mera män än vad som sitter i era ynka hårtussar?

Ja, jävlar vad folk bekymras över ett fenomen som väl drabbar sisådär hälften av alla män. Själv började delar av mitt hår att lämna mig vid 33-års ålder (lite måne fick man då), men inte fan har det påverkat livskvalitén nämnvärt. Problemet är precis så stort som man gör det....

Man up guys
Citera
2014-07-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Jag blir så less, hur svårt ska det vara att komma på något så att man får behålla håret om man ser till människans tekniska framsteg? Mitt håravfall förstör mitt liv. Jag isolerar mig och vågar inte prata med tjejer längre, jag ängslas hela dagar åt mitt håravfall.
Ingalunda,. Det är dina tankar som förstör för dig. Du är din värsta fiende. Gör något åt det.
Citera
2014-08-17, 14:43
Medlem
Mitt håravfall började i tidiga tjugoårsåldern, och fortsätter i sakta mak ännu i tidiga trettioårsåldern.
Dock tycker jag att jag har varit tvungen att raka skallen sen jag var 24-25.

I början tycket jag att det var skit jobbigt när man började förstå att håret blir tunnare, men nu bryr jag mig nästan inte alls längre.
Det finns ju även vissa fördelar med att vara tvungen att raka sig, inga frisör kostnader, inga "bad hairdays" bara att kliva upp på morgonen och dra till jobbet, även behändigt efter att man duschat.

Men ibland saknar jag känslan av att dra fingrarna genom mitt sen länge svunna tjocka hår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in