Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-10, 22:04
Medlem
Illuzionzs avatar
Någon som har testat eller hört/läst om denna och har nåt att säga?

http://ukhairsolutions.com/#
Citera
2011-02-13, 21:39
Medlem
Fargoths avatar
Lagret med Finpecia börjar ta slut och onlineapoteket.nu (där jag har beställt innan utan problem) är "under maintenance". Någon som vet en annan pålitlig onlineshop med humana priser? Jag vägrar betala 400kr/mån för propecia.
Citera
2011-02-15, 20:53
Medlem
Numbersjus avatar
Finns billig Propecia och Avodart original på

http://www.flintis.com/
Citera
2011-02-21, 18:49
Medlem
derbyknightss avatar
Tunnhårig

Jag är 19 år och har märkt att mitt hår börjar bli tunnare framförallt på ena sidan. Min pappa började tappa hår vid 25-års åldern, min farfar är tunnhårig, min farbror är tunnhårig men dock så hade min morfar tjockt hår, han var inte tunnhårig, även min morbror har tjockt hår.
Hur ärfligt är håravfall/bli tunnhårig egentligen? Vilken sida styr mest, pappans eller mammans?
Slutligen, vad ska jag göra??
Citera
2011-02-21, 18:54
Bannlyst
Det är ärftligt, det börjar smyga uppåt på sidorna?

Prova knäck ett ägg på skallen och sätt på dig en badmössa och låt det verka i en timme. Protinerna i ägget är bra för hårets rötter.
Citera
2011-02-21, 18:57
Medlem
Rogaine skall fungera enligt mina vänner som använder det. Dock gör det inte att du får tillbaka redan tappat hår, bara att det du har kvar inte trillar av.

Jag skulle säga att håravfall är tämligen genetiskt bestämbart. Dock att hårväxt skulle ärvas på mödernet är en väl etablerad myt.
Citera
2011-02-21, 19:00
Medlem
Hofmanns avatar
Jag använder Recrea, vilket har bromsat upp håravfallet till noll. Oturligt nog hade det gått ett tag innan jag fick för mig att prova, så jag är sådär lite lagom tunnhårig och har tydliga vikar.
Citera
2011-02-21, 19:05
Medlem
Westgains avatar
Lite OT men: Finns det inget sätt att få tjockare hår? Känner mig jävligt trött på att vara tunnhårig efter alla dessa år!
Citera
2011-02-21, 19:36
Medlem
Gameboy92s avatar
Stod väl nåt i metro om att de håller på att hitta ett medel som får hår att växa tillbaka. Hade tydligen bara testats på råttor, men skulle kunna funka för människor. Snart måste väl ett botemedel hittas då det finns enormt med pengar att inkassa.
Citera
2011-02-27, 00:05
Medlem
cobhc87s avatar
Varför fixar ni inte bara ett recept på 100 st Proscar tabletter som man delar på 4?
Kostar mig 103 kr och räcker i 400 dagar.

Blir inte bättre!
Citera
2011-03-01, 16:44
Medlem
Moll-Es avatar
Är runt 25 år gammal och har börjat tappat håret. Mina "vikar" har blivit större samt att främre randen av hår har blivit mer som ett V än ett - om man säger så. Bak i nacken och vid virveln har jag rätt tjockt hår men håret längst fram på skallen är väldigt glest och man ser hårbotten skina igenom väldigt tydligt.

Nu vill jag försöka få tillbaka lite av mitt hår men vet inte hur jag skall gå tillväga som. Kan man gå till läkare för att få något preparat eller finns det receptfritt på apoteket, vad funkar och vad funkar inte osv osv. All matnyttig information välkomnas med öppna armar.
Citera
2011-03-10, 16:31
Medlem
Acid-Brains avatar
Det finns laserbehandlingar för att motverka och, märk väl, få tillbaka tappat hår. Priset är inte heller så farligt. I Sverige torde det väl ligga på 300-400 kronor för ett antal behandlingar.

Har inte själv behövt fara på någon sådan behandling utan hörde om behandlingen av min frisör (efter förfrågan).
Senast redigerad av Acid-Brain 2011-03-10 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in