Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Visade sig i hmm 29års åldern ganska exakt sen gick det fort som fan!

Förövrigt någon som har något tips på någon bra salva att smörja in huvudet med, har så torr hårbotten och det är inte nice när man är rakad!

Okey där ser man, får hoppas på det bästa då. Jag tog hem en bra salva mot torr hud. Det som är bra är att det inte ens märks. Blir inget flott als, ingen glans heller. skitbra. Kan kolla märket sen. Vet dock inte om det bara är företag som kan köpa in den.
Citera
2010-01-31, 22:35
Medlem
running-bs avatar
vad tror ni om detta?

www.restorationhair.com/
Citera
2010-01-31, 22:37
Medlem
Ni som har tappat håret, önskar att ni hade gjort något coolt med håret om ni fortfarande hade kvar det? Isåfall vad?
Citera
2010-02-01, 19:00
Medlem
BobTrons avatar
Raka er och var stolta över att tillhöra evolutionseliten.
Citera
2010-02-01, 20:50
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Ni som har tappat håret, önskar att ni hade gjort något coolt med håret om ni fortfarande hade kvar det? Isåfall vad?

Jag har nu börjat tappa ganska på framsidan vid sidorna ovan pannan. Men hade jag haft hela håret fullt ut så hade jag nog försökt kamma bakåt, ändrat min frisyr, kanske låtit det växa.
Möjligheterna är många.
Citera
2010-02-01, 20:52
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av running-b
vad tror ni om detta?

www.restorationhair.com/

Allt sånt är ju menat för att använda livet ut. För om du slutar använda så faller håret igen. Så allt det där är bara skitsnack. Förutom laser och hårtransplantation så fungerar inte så mkt annat.

Dock undrar jag lite vad man ska göra för att förhindra håravfall??
Citera
2010-02-02, 00:36
Medlem
Seaturtles avatar
Jag har använt Rogaine i 1 månad och nu efter ~2-3 veckors avbrott har jag börjat igen med rogaine.

Fick hem Kirkland Minoxidil 5% Extra Strength (6 60mL Bottles). Läste att det står att det inte hjälper mot frontal baldness, utan bara vortexen på baksidan av skallen. Jag har börjat blir lite tunnhårig över hela skallen, förutom sidor och nacken.

Kan jag byta till kirkland utan problem? Andra synpunkter?

Finns det något man kan göra för frontal baldness? Propencia?
Senast redigerad av Seaturtle 2010-02-02 kl. 00:40.
Citera
2010-02-03, 17:34
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFI
Du går till din vårdcentral och pratar med läkaren, säger jag håller på att bli tunnhårig och har läst om den här medicinen Propecia, nu vill jag ha den. Ok säger han och skriver ut ett recept till dig, dyr medicin, funkar kanske inte på alla, men guld för dom som det funkar på!
Lite bättre att bara ta en knappnåls stort piller 1gång om dagen istället för att stå med stora paket Rogaine i apotekets kassakö och sedan smörja skallen morgon och kväll, va fan gör man om det är bortamatch, har med sig det i innerfickan?

Pr pecia is the shit!
Jaha, vad skulle det kosta i månaden då? Funderar ju nästan på o testa.
Citera
2010-02-03, 17:40
Medlem
smides avatar
Den dagen jag börjar få helikopterplatta rakar jag av mig håret för all framtid. Jag, farsan och farfar har alla högt hårfäste, men har iallafall kvar håret så det bådar gott för mig iaf.
Citera
2010-02-04, 07:45
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jaha, vad skulle det kosta i månaden då? Funderar ju nästan på o testa.

Well "highroller" det kostar nästan exakt 433kr i månaden, sen är det upp till individen själv så klart att avgöra om det är värt att lägga sina pengar på det.
Eller se ut som skit resten av livet.
Citera
2010-02-05, 02:53
Medlem
Tunnhårighet/skallighet är inte fult, tvärtom. Till lite ovårdat skäggstubb passar det extra bra om mannen ifråga ser bra ut. Rakade killar is the shit.
Citera
2010-02-10, 09:26
Medlem
givves avatar
Från vilken sida av släkten ärver man vanligast håravfall? Min farfar är 76 och har inte ens börjat tappa, min pappa är 45 och har inte heller tappat, min mamma är inte heller tunnhårig utan har tjockt hår, men min morbror tappade sitt hår relativt fort. Jag har själv ganska tjockt hår.

Rakade skallen i September (0 mm) och mitt hår växte ur väldigt fort sett till mina kompisar, blev tvungen att klippa mig i slutet på oktober för att ha en normal kort frisyr, när jag klippte mig senast hade jag väldigt långt hår, backslick och har sedan oktober klippt mig ytterligare 3 gånger.
Senast redigerad av givve 2010-02-10 kl. 09:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in