Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-10, 10:57
Medlem
Plastbunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervil
Är det inte lite ironiskt att de som led och tog sig igenom akne tonåren får oftast även ta del av Alopecia.

Akne = Massvis av Testosteron - När man växer ifrån tonåren omvandlas testosteronet till dihydrotestosteron som har negativ effekt på hårsäckarna.. Ja 2+2.

Samt större risk för att din prostata blir stor som en vattenmelon.
Citera
2010-12-19, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttoVanSant
Tänkte bara att jag skulle dela med mig..

Jag är 20 år och började tappa när jag var runt 17 år.

Har inga bilder men mitt hår såg exakt (lite värre) ut som den här killens bilder:

http://www.hairlosstalk.com/interact...p?f=30&t=45380

Har använt finasterid, rogaine foam 5% sedan 2008 och har fått mycket hår tillbaka, inte som det var innan jag började tappa hår dock. Då ska du ha en jävla tur.

Vikarna är fortfarande lite tunnare än resten av håret, men vikarna är det som är svårast att få tillbaka. Men låter jag håret växa ut så syns det knappt.

Tänker du börja fightas med manligt håravfall så måste du vara dedikerad. Speciellt om du har aggressivt håravfall. Slarvar du och missar massa applikationer så kommer det gå åt helvete. Du ska försöka ha rogaine i systemet 24/7 så använd det var 12e timme. Morgon och kväll. Va riktigt jobbigt för mig i början. Var arbetslös så låg mest och sov hela dagarna så det blev bara en applikation på kvällen. 1 applikation daglien kan funka för vissa, beror på hur aggressivt håravfallet är.

KÖP INTE propecia om du inte vill slösa massa pengar! Läs mer här: http://www.newhairclinic.se/page/56

Här kan ni köpa rogaine foam: http://www.minoxidil-direct.co.uk/Rogaine_Foam.htm
Har köpt mitt rogaine därifrån i 2 år.

och vill ni ha billig finasterid så ska ni snacka med Mats Ingers (grym jävla snubbe)
http://www.newhairclinic.se/webform/

Dessa läkemedel funkar bäst om dina hårsäckar inte "dött" än.

Sist men inte minst, Börja inte med dessa läkemedel om du inte är säker på om det är manligt håravfall du har. Tappar du hår över hela skallen så kan det bero på vitaminbrist/stress och du bör kontakta läkare. Tappar du hår i samma mönster som bilderna ovan är det med stor sannolikhet androgen alopecia (manligt håravfall). Du kan även kolla upp det med en läkare.

Tack för all info!
Tänkte bara höra om du fick finasterid utskrivet at Mats Ingers på newhairclinic, alt hur du gick till väga. Finns tydligen en "finasterid-enkät" som man kan fylla i online på deras hemsida, som jag nu sitter och funderar på.

Är själv 22 och började märka av mitt håravfall för drygt ett år sedan. Har inte provat någon typ av behandling ännu, men sitter nu som sagt och överväger finasterid... Lite små läskigt med alla dessa potentiella biverkningar dock, men låter som om det mesta är ganska överdrivet. Har fått intrycket att en kombination av finasterid och minoxidil 5% (rogaine) bör ge bäst resultat. Kanske man skulle börja med bara rogaine?...
Citera
2011-01-11, 01:31
Medlem
när man läser lite på amerikanska forum så verkar mga köra massa kombinationer av olika preparat... bör man göra så eller räckere med ett enda preparat?

undrar också om man alltid tappar hår när man börjar använda rogaine i dylikt
Citera
2011-01-22, 14:40
Medlem
fyras avatar
Hej! Jag har inte problem med håravfall. Däremot vill jag ha lite tjockare hår. Är det någon som har testat Toppik som kan svara på fall man kan göra håret "fluffigare" med det? Det ska ge ett resultat ungefär som om man skulle tupera det, eller skaffa löshår. Kan man använda det över hela håret, och inte bara i hårbottnen? Eller ser det konstigt ut?

Mitt hår är jävligt långt! Hur länge håller en burk? Vart beställer man och hur mycket kostar det?

För er som undrar så är jag tjej.
Citera
2011-01-31, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saken
Jag har bokat tid hos doktorn för håravfall...

Jag har alltid haft högt hårfäste och sådär.. Men har ingen i släkten som lider av extremt håravfall.
Men när jag tittar på kudden så ligger där alltid massa hårstrån där varenda morgon.. Jag har upplevt att det varit såhär i ca 3-4år nu
Jag har börjat borsta håret o det känns som att håret mår bättre men ändå tappar jag endel..

Är det någon som har några tips, eller erfarenhet av läkemedel typ, Rogaine??.. Beror lite på vad doktorn säger men jag tänkte pröva det...

Nån som testat det och som det funkar för??

Jag har testat det mesta mot håravfall och jag får nog tyvärr säga att det inte finns något som hjälper. Under min jakt på att få behålla frisyren har jag även gjort hårtransplantationen men det var det dummaste jag kunde komma på. Ingreppet är dyrt, du får mycket fula ärr, du förstör ofta "talgkörtel-systemet", inte ovanligt med permanent känselbortfall, håret får bara i enstaka fall bra volym utan att se konstgjort ut.
Det finns ett läkemedel som heter Finasterid som används mot förstorad prostata och kan ha positiv effekt på håravfallet. Du bör använda läkemedlet tidigt i processen för att bromsa avfallet. Då det påverkar könshormonet kan det i sin tur påverka potens samt att det finns fall som konstaterat ökad bröstvävnad. Vid ökad bröstvävnad kan inte bröstcancer uteslutas plus att du isf får bitchtits. Vill du ändå testa finasterid går det under två olika namn Proscar och propecia, där proscar är mot prostataförstoring och propecia mot håravfall. Skillnaden är priset och mängden läkemedel. Försök få proscar utskrivet och dela själv upp tabletterna det blir en mycket stor prisskillnad.
Jag skulle också rekommendera att använda ett milt schampo utan sulfater, propyleneglykol, parabener (kan rubba växtcykeln) och mineraler i form av silicon. Undvik silikon om du tänker använda rogain då silikonhinna motverkar att medlet tränger ner. Mitt tips på schampoo är http://www.hairmax.se/cgi-bin/ibutik...ikel&artnr=CCS (bortse ifrån butiken)
Det är viktigt att blodcirkulationen är så bra som möjligt så försök skaffa någon form av plastborste att massera hårbotten med vid schamponering och även framför tv:n. Testa även kosttillskott av typen http://www.lifebutiken.se/life/produ...l1/panto-3.ecp för att ge hårbotten optimal möjlighet.
Slutligen skulle jag inte rekommendera rogain, det är kladdigt, luktar jättestarkt, vissta fungerar det bra på men för de flesta är det mer ett sätt att bromsa avfallet på, rogain är ganska dyrt dessutom och när du slutar faller allt av igen.
Hade jag fått välja idag skulle jag, trots att jag ser ut som en cancersjuk nazist utan hår, valt att ha det rakat.
Citera
2011-02-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Hej! Jag har inte problem med håravfall. Däremot vill jag ha lite tjockare hår. Är det någon som har testat Toppik som kan svara på fall man kan göra håret "fluffigare" med det? Det ska ge ett resultat ungefär som om man skulle tupera det, eller skaffa löshår. Kan man använda det över hela håret, och inte bara i hårbottnen? Eller ser det konstigt ut?

Mitt hår är jävligt långt! Hur länge håller en burk? Vart beställer man och hur mycket kostar det?

För er som undrar så är jag tjej.
fanns ett klipp på deras svenska hemsida förut från när de var på TV4's Nyhetsmorgon och visade upp produkten. Då körde de det på en tunnhårig person och genast så såg det ut som om personen ahde ganska mkt hår.
Toppik får typ håret att expandera 4 ggr (tror det var 4x) så att det blir tjockare. De använde det över hela håret på mannen och bara på håret vid hjässan på kvinnan (det var iofs bara där hon hade tappat hår). Sök på youtube så lär du hitta den videon.

Försvinner med schampoo om jag inte minns fel, inte med vanligt vatten så man ska klara sig om det regnar utomhus.
Citera
2011-02-04, 23:19
Medlem
Vibliriblands avatar
Som jag nämnt tidigare i tråden så har jag begynnande håravfall, ärftligt som det verkar.

Jag har märkt att det nästan konstant kittlar uppe på hjäsan där det är som värst.

Är det någon annan som märkt av något liknande?

Jag har använt rogain, men det slet så fruktansvärt på hårbotten att jag var tvungen att sluta.
Citera
2011-02-05, 02:27
Medlem
Jag använder Rogaine forte och har gjort i över ett år. Jag har fått allt hår tillbaka. Jag undrar vad som skulle hända om man skulle sluta använda det i några veckor? Rogaine forte är slut i nästan alla apotek och de vet inte när de får in igen. Vad ska man göra? Har ni nån bra idé?

Tacksam för svar.
Citera
2011-02-07, 14:22
Medlem
FightingIrishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Som jag nämnt tidigare i tråden så har jag begynnande håravfall, ärftligt som det verkar.

Jag har märkt att det nästan konstant kittlar uppe på hjäsan där det är som värst.

Är det någon annan som märkt av något liknande?
Jag känner också denna kittlande känsla över hjässan men grejen är att jag inte har något håravfall (vad jag vet). Så här har det varit ca 4,5 månader nu.. Nån som vet om det har att göra med håravfall eller om det kan vara något annat?
Citera
2011-02-07, 14:36
Medlem
Jag e 21 år, gjort hårtransplantation, inga ætt syns och har Redan efter en månad børjar se resultat, visst de e dyrt men lætt vært de om man får håret tillbake, Fick æven skriftlig garanti på att minst 80% av håret jag tog från nacken kommer att væxa fram dær framme efter min nya hårlinje, tror de kommer bli sjukt nice om ca 5,6 månader, rekommendera detta sjukt starkt..
Citera
2011-02-09, 11:27
Medlem
Mean_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightingIrish
Jag känner också denna kittlande känsla över hjässan men grejen är att jag inte har något håravfall (vad jag vet). Så här har det varit ca 4,5 månader nu.. Nån som vet om det har att göra med håravfall eller om det kan vara något annat?

Har också prövat regain och var tvungen att sluta för att det klia och sved allt mer. Tyckte även att håravfallet ökade.

I bland så blir hårbotten torr och det finns medel som har liknande effekt som hundkräm men är avsett för hårbotten. Annars har jag märkt att handsprit har bra effekt när skallen kliar. Svider till lite men sedan slutar det klia i flera dagar. Olika medel är förstås lättare att använda om man inte har så mycket hår i vägen.
Citera
2011-02-10, 21:37
Medlem
Hej! Är 21 år och både farsan och farfarn har tappat främre halvan av sitt hår, och nu börjar jag bli orolig såklart..

Läste om Rogain Foam som verkar bra och smidigare än vanliga rogain / forte (vadfan är skillnaden mellan de två?) , MEN; är det mot ärtfligt håravfall? Läste detta om Foam:

"your amount of hair loss is different than that shown on the inside of this label or your hair loss is on the front of the scalp. 5% minoxidil topical foam is not intended for frontal baldness or receding hairline."

Det är sjukt svårt att säga om jag har börjat tappa hår då jag alltid haft tunt hår, särskilt fram i pannan. Men om det är någonstans det känns tunnare nu än förut så är det just i fram / vikarna.

Någon som vet mer om Foam?

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in