Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-28, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ
mig veteligen funkar inget av dessa preparat tillfredsställande. det regaine möjligtvis kanske gör är att låta dig behålla det du har några månader till, men om du slutar med det sen rasar det ändå, så man lever ju på "lånad tid" så att säga.jag gick och tog ett banklån och gjorde en hårtransplantation i lund, och det är den bästa investeringen jag gjort.
det handlar inte om fåfänga, eller att man vill ha värsta lejonmanen,utan det handlar om att behålla det man från början hade.
och det är för mig helt logiskt.och förståeligt.

lycka till broder

Så sant, minoxidil handlar om att bromsa och köpa tid i stort sett. Glöm inte att komplettera med minoxidil efter genomförd transplantation...håller de transplanterade hårsäckarna igång och bromsar övrigt håravfall "runt-omkring" de transplanterade hårsäckarna.
Citera
2008-05-28, 19:09
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Pomada för skallighet
1/2 skålpund oxmärg urvattnas i flera vatten, smältes, silas och blandas med 7 ort tinktur af spansk fluga (tinkturen består af 1/2 ort spansk fluga, som lägges i 7 ort sprit och får stå i 8 dagar) samt 12 droppar bergamotolja.

Erasmus Wilsons medel mot skallighet
15 ort eau de cologne, 1 ort tinktur af spansk fluga, 10 droppar lavendel. eller rosmarinolja. Nyttjas 1-2 gånger dagligen en längre tid. Om hufvudskålen kännes öm, måste man alldeles upphöra dermed eller åtminstone begagna medlet mycket sällan.

Även något med att gnugga flinten med en rå lök morgon och kväll. Tyvärr vet jag inte hur bra något av det här fungerar, eftersom i alla fall de två första är tagna ur en bok från 1895 och det sista kan vara därifrån också, men jag är inte helt säker. Dessutom får jag inte testa på farsan. :P
Citera
2008-06-04, 16:07
Medlem
Blir mer och mer tunnhårig

ja som rubriken lyder så börjar jag bli mer och mer tunnhårig

Varken på farsans eller morsans sida finns det arvsanlag för det och jag har en drös med äldre kusiner varav alla har tjockt hår och de flesta är bra mkt äldre än mig, jag är 25.

Det känns som det går extremt fort dessutom, har sökt lite på internet och verkar som man kan tappa hår pga av deprission, stress och sorg vilket jag lider av alltihop. Någon som varit med om detta? kom det tillbaka när ni hittade glädjen?

I övrigt är jag tacksam om någon kan rekommendera några produkter som hjälper och gärna berätta om dina erfarenheter, jag passar verkligen inte i rakat heller.

Citera
2008-06-04, 17:34
Medlem
senilones avatar
Vill gärna oxå veta, har fått riktig ångest över detta! jag är inte tunnhårig men flikarna börjar komma! är bara 21 me ju!
passar inte heller i rakat, jävla skit är det! Hjälp oss nu!
Citera
2008-06-04, 17:43
Medlem
Nakenchocks avatar
Ska jag vara ärlig så tror jag det mest är att gilla läget. Många trådar har skrivits på FB, men lösningen verkar inte vara kristallklar:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=356481
http://www.flashback.org/showthread.php?t=440041
Citera
2008-06-04, 18:23
Medlem
senilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Ska jag vara ärlig så tror jag det mest är att gilla läget. Många trådar har skrivits på FB, men lösningen verkar inte vara kristallklar:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=356481
http://www.flashback.org/showthread.php?t=440041

Tack, har insett flera gånger att det enda som gäller är att ta tjuren vid hornen och raka av skiten när det blir för jävligt. Men så länge det finns hår på mitt huvud så finns det hopp!
Citera
2008-06-04, 18:33
Medlem
Finns absolut hjälp, ta kontakt med hudläkare. Propecia tror jag läkemedlet heter, dock ska man ha klart för sig att det är starka grejor som eg. används till att behandla prostatacancer. I övrigt tycker jag personligen, raka av skiten.
Citera
2008-06-04, 22:32
Medlem
ok, tack för svar. Men ingen som vet mer angående håravfall vid stress, deprission mm?

Blir ju att raka av sig det i värsta fall, man har ju inte så mkt val men de får hoppas att det är för att jag mår som jag mår, just eftersom det gått så snabbt så misstänker jag att de kan ha med de att göra, ska till apoteket imorron iag och köpa renegade eller va det heter. Ska tydligen funka på 4/5 om man kan lita på källan jag hittade.
Citera
2008-06-04, 22:36
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :noname
ok, tack för svar. Men ingen som vet mer angående håravfall vid stress, deprission mm?

Blir ju att raka av sig det i värsta fall, man har ju inte så mkt val men de får hoppas att det är för att jag mår som jag mår, just eftersom det gått så snabbt så misstänker jag att de kan ha med de att göra, ska till apoteket imorron iag och köpa renegade eller va det heter. Ska tydligen funka på 4/5 om man kan lita på källan jag hittade.

Visst förekommer sådant, men det är något som jag tycker alla män med håravfall kommer dragandes med fast de har en pappa/farfar/morfar/farbror/morbror som var tunnhårig. Ibland är det så att det enkla svaret är det korrekta. Finns genen i din släkt så är det troligtvis så att du drabats av ärftligt håravfall. Så frågan är: Har du någon nära släkting som tappat håret?
Citera
2008-06-04, 22:59
Medlem
Är ett antal år äldre än dig och har brottats med tunnhårighetens gissel i ett par år.

Det enda råd jag kan ge dig är embrace samt klipp dig kort. Sen får du komma ihåg att personen är så mycket mer än tunnhårighet/tjockismage etc. Personlighet är det som attraherar förutsatt att du inte ser ut som en sopsäck på hjul.
Citera
2008-06-05, 00:21
Medlem
Citat:
Visst förekommer sådant, men det är något som jag tycker alla män med håravfall kommer dragandes med fast de har en pappa/farfar/morfar/farbror/morbror som var tunnhårig. Ibland är det så att det enkla svaret är det korrekta. Finns genen i din släkt så är det troligtvis så att du drabats av ärftligt håravfall. Så frågan är: Har du någon nära släkting som tappat håret?

Jo men som du ser i mitt första inlägg så har jag ingen i släkten som är tunnhårig, inte ens gammel farfar/morfar var tunnhåriga, längre bak än så vet jag dock inte. Det är därför jag tkr de är märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av AutoFellatio
Är ett antal år äldre än dig och har brottats med tunnhårighetens gissel i ett par år.

Det enda råd jag kan ge dig är embrace samt klipp dig kort. Sen får du komma ihåg att personen är så mycket mer än tunnhårighet/tjockismage etc. Personlighet är det som attraherar förutsatt att du inte ser ut som en sopsäck på hjul.

Ok, tack, embrace? Finns de på apoteket? Ska söka på det.
Jo helt klart är det personligheten som gäller i nästan alla lägen, men ett sargat självförtoende blir inte lättare att bygga upp om håret dessutom försvinner
Citera
2008-06-05, 05:46
Medlem
Citat:

Nja. atvsanlaget för flint ärvs på moderns sida... har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in