Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkii
Bortkastad. Inte av mig.

Vilken tur då att internet finns...
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...17&DocTypeID=5

Citera
2008-10-07, 00:45
Bannlyst
Som de säger: 1 ml direkt på hårbotten och fördelas över hela den yta som ska behandlas.

Är kanske trött eller något men innebär det att jag ska lägga hela dosen på samma ställe och sen sprida ut det med fingrarna? Det är väldigt svårt att få hela dosen jämntfördelad över hårbotten om man gör så tycker jag, 6 tryck på flaskan så har man ut 1 dos. Borde det inte vara bättre då om jag sprider ut dessa 6 tryck där jag behöver använda dem? Iofs förstår jag inte hur det kan spela någon roll, men skulle gärna vilja ha tips från någon som använder detta medel och har långt hår.
Citera
2008-10-07, 10:28
Medlem
paggans avatar
Använd den långa pipen och spreja i hårbotten. Gnugga in.
Citera
2008-10-07, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Använd den långa pipen och spreja i hårbotten. Gnugga in.
Det är det jag gör, men ska jag lägga hela dosen över mitten på huvudet å gnugga in? Eller kan jag spraya en gång på olika ställen och gnugga in eftersom?
Citera
2008-10-07, 18:06
Medlem
LagomLagoms avatar
Du vågar ALDRIG använda Regaine på rövaskinkorna.... Fegis!!!

Citera
2008-10-07, 19:46
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkii
Det är det jag gör, men ska jag lägga hela dosen över mitten på huvudet å gnugga in? Eller kan jag spraya en gång på olika ställen och gnugga in eftersom?

Dra två sprut på vänstra fliken, två på högra och två i mitten. Sen gnuggar du med fingertopparna över hela skalpen där du riskerar att tappa håret. Tänk även på att arbeta proaktivt med ställen där du nu har hår, men förmodligen kommer att tappa.
Citera
2008-10-09, 19:36
Bannlyst
16 och tunnhårig?

Jag är 16 år och har redan börjat tappa håret.
Det hela har gått fort och jag har börjat få en liten plätt på huvet där bara några få hårstrån växer, runt om är håret väldigt tunnt. Detta påverkar mitt psykiska mående ganska mycket. Jag tänker något så fruktansvärt mycket på det, och när varenda kotte springer runt och påpekar att jag är ganska tunnhårig mår jag knappast bättre.

Jag älskar mitt hår så fruktansvärt mycket och skulle nästan göra vad som helst för att få det att sluta släppa sitt grepp om min hårbotten, finns det något jag kan göra åt saken?
Citera
2008-10-09, 19:38
Medlem
-jOE!s avatar
Finns väl egentligen bara två sätt, antingen gör du en hårtransplantation vilket säkert kostar en slant eller så får du helt enkelt raka av dig allt. Det är rätt snyggt...
Citera
2008-10-09, 19:40
Medlem
debeos avatar
Finns massor med saker att göra! Hur långt är ditt övriga hår? Hade jag varit i samma situation hade jag flätat in extensions (föredrar själv långt hår) och lagt det bakåt över "plätten". Extensions behöver ju inte vara i sånna där gothicfärger folk brukar tänka på, finns ju vanliga blonda med.

Sen finns det ju kirurgiska ingrepp och sånt med. Men det kanske är lite extremt?

Ett annat sätt, skulle dock själv se det som en nödlösning, är ju peruk eller toupe (stavning?).

EDIT: Glömde ju nämna den ökända comb-overn!
Citera
2008-10-09, 19:40
Medlem
Porridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddefisk
Jag är 16 år och har redan börjat tappa håret.

Du vet att det är åldersgräns här va? Tunnhårig eller ej?
Citera
2008-10-09, 19:45
Medlem
debeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porridge
Du vet att det är åldersgräns här va? Tunnhårig eller ej?

Det är ju uppenbart att TS frågar "åt sin vän".
Citera
2008-10-09, 21:57
Medlem
budgetJs avatar
skön lirare som iaf va ärlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in