Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-07, 20:18
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Men du vakna upp ur dimman och skicka nån länk till sådana behandlingar som bara kostar runt 100kr stycket.
Sen vill vi givetvis ha källor på att det överhuvudtaget finns nån sådan behandling som fungerar.

mvh

Behandlingen är så billig som jag skrev, men du måste fara till Finland för att få den. Dock tror jag att det högst antagligen går att få samma laserbehandling i Sverige för ett motsvarande pris hos någon yrkesläroanstalt för frisörer/kosmetologer.

Vill tyvärr inte länka behandlingen, eftersom det antagligen skulle kunna tolkas som marknadsföring, vilket är mot reglerna här på flashback. Om du vill, så kan jag PM:a dig länken, såvida du inte har fått din kalufs tillbaka.
Senast redigerad av Acid-Brain 2011-10-07 kl. 20:21.
Citera
2011-10-07, 22:58
Medlem
swaydizzles avatar
Trådar sammanfogade.

MVH //mod
Senast redigerad av swaydizzle 2011-10-07 kl. 23:06.
Citera
2011-10-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfarn
Ga till en hudlakare for att se om ditt haravfall e artligt manligt haravfall eller inte.

Har du det sa kan du prova propecia men ta och las lite forst om vad DHT (hormonet som propecia "blockerar") e for nagot och bestam dig om det e vart att blockera det och andra sin hormonbalans bara for nagra harstran.

Saw Palmetto e ett naturligt naturligt lakemedel som ska gora samma sak som Propecia gor.

Har du inte artligt manligt haravfall sa kan du prova med att minska stressen, battra dina kostvanor, mer somn osv.

Saw palmetto har jag också hört skall fungera. Var kan jag skaffa det? Gärna konkret länk/burk/ affär etc. och inte bara "i hälsokostaffär".

Citera
2011-10-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hårlasercenter
Hur långt har ditt håravfall nått på Norwood-skalan ungefär ?
Hårlaser terapi kan verkligen vara ett bra alternativ, självklart lite
beroende på var på Norwod-skalan du befinner dig och orsaken till
ens håravfall.

Arbetar själv på en sådan klinik i Östergötland sedan några
veckor och befinner mig tyvärr i grupp 6 på Norwood-skalan. Jag har använt mig av laserterapi i 7 veckor nu och ser redan förbluffande resultat. Framför allt så har landningsplattan på hjässan krympt med 1/3 redan. Jag har förstått att jag måste vara väldigt mottaglig då resultatet kommer så fort, det kan ta uppåt 3 -6 månader innan man brukar få synligt resultat. I vanliga fall så är kanske inte hårlaser terapi något att rekommender när håravfallet har gått så långt som till grupp 6 på Norwood. Hårlaser terapi gör absolut bäst nytta om det sätts in i ett tidigt skede när de flesta hårsäckarna fortfarande är i produktion. Då kan man uppnå snabbare och bättre resultat.

Laserterapi mot håravfall erbjuds i de flesta större städer och det finns närmare 30 kliniker i Sverige just nu. Olika kliniker erbjuder olika behandlingsprogram, men ´grunden´ brukar vara ungefär den samma.

Sök efter en sådan klinik nära dig och ta del av deras information. Utvecklingen inom området laserterapi går snabbt framåt och en bra bit över 90% av alla är mottagliga och bra responders.

Lycka till !!

30 kliniker?
Jag klarar inte att hitta en enda. Jag bor nära karlskrona.
Citera
2011-10-26, 15:16
Medlem
Då säger vi att jag börjar med minoxidil i form av kanske "regaine forte." Finns det inget lättare sätt att applicera det över hela skalpen än hålla på att gnugga in det?

Jag menar det är ju svårt att se var man tagit och var man missat, eller?

Om man missar ett ställa så får man plötsligt ett hål där sedan då eller?

Hörde om någon som sa att det fanns som spray? Vad finns det mer för sätt att applicera med?
Citera
2011-10-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskBastu
Vilken sorts läkare ska man besöka för att checka om man verkligen har ärftlig tunnhåriget? Och vad gör man för tester ?

Detta undrar jag med.
Citera
2011-10-29, 01:57
Medlem
Sockerpappans avatar
Märkte att jag började bli tunnhårig förra sommaren, klippte det då kort så märktes det inte så mycket, men för ett halvår sen så syntes det även med snagg...

Då började jag använda Rogaine, och nu har håret kommit tillbaka, med snagg syns det inte av att jag skulle vara tunnårig. Låter jag det växa ut 4-5 cm så syns det men inte mycket.

En liten succesrapport med Rogain. Frågan nu är, kan man hålla hårförlusten stången för gott/lång tid med Rogaine eller är detta bara en tillfällig tidsfrist jag köpt mig.
Citera
2011-10-29, 01:59
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffig
Då säger vi att jag börjar med minoxidil i form av kanske "regaine forte." Finns det inget lättare sätt att applicera det över hela skalpen än hålla på att gnugga in det?

Jag menar det är ju svårt att se var man tagit och var man missat, eller?

Om man missar ett ställa så får man plötsligt ett hål där sedan då eller?

Hörde om någon som sa att det fanns som spray? Vad finns det mer för sätt att applicera med?

jag tar så jag känner vätan i skalpen. Då missar man inget.
Använder också Rogaine forte. Jag får med olika huvuden att sätta på behållaren när jag köper, bland annat en liten spray. Men jag föredrar "gnuggaren"
Citera
2011-11-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksum
Har sedan juni använt kirkland's minoxidil två gånger om dagen samt nizoral 2 gånger i veckan. Använder minox på "virveln" samt främre delen av huvudet, och jag kan säga att håret har tjocknat på ganska bra där. Tittade jag på mitt huvud ovanifrån med en spegel förut så kunde man se ned till hårbotten på främre delen av min skalp, det kan man inte nu längre. Hårlinjen tog dock en hel del stryk i början men det verkar ha återhämtat sig.

Använder nu minox enbart på kvällarna. Tänker köra på det här tills det slutar funka sen blir det propecia.

Hej, jag tappar hår ganska mycket. Vill fråga dig om de medecinen du använder verkligen funkar.
Om du använder de än, svara mig på så kan jag börja köpa de. Det låter jätte bra.
Tack
Citera
2011-11-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -weezerliegen-
Avråder strikt alla från att använda ketokonazol eller minoxidil då det påverkar vår manliga känshormonstatus negativt, med ökad bröstmassa, fetare höfter och dyl som följd (för att inte tala om ökade estrogenets stereotypa effekter på sinnet: sämre beslutsfattarförmåga, mer impulsiv, lättare för att blanda in känslor i saker där det ej behövs!).

Det är väl finasterid du pratar om. Alldrig sett något om att minoxidil skulle göra det.
Citera
2011-11-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobhc87
Varför fixar ni inte bara ett recept på 100 st Proscar tabletter som man delar på 4?
Kostar mig 103 kr och räcker i 400 dagar.

Blir inte bättre!

Men det kan ju göra att du får tuttar och aldrig kan få upp bananen igen.
Citera
2011-12-02, 01:48
Medlem
Börjar bli lite nojjig för att tappa håret nu när man ser att vissa kompisar börjar bli tunnhåriga.

Jag har hört att man ärver sin morfars hårgener eller nåt liknande i så fall ser min framtid riktigt ljus ut men däremot inte om jag får farsans .. Hur ligger det till egentligen hur stor är chansen att jag får pappas för de vill jag ju helst inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in