Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-18, 21:39
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Indeed! Otrohet och partnerbyten är vardagsmat i alla läger. Jag har läst en undersökning någonstans som visar att en skrämmande stor andel barn har fel fader på faderskapsbeviset... För att inte tala om historiska personer som man tagit DNA-tester på... Otrohet och nya fruar har varit vardagsmat och är fortfarande.

Det är knappast som att män varit en viktig del i barnomsorgen genom historien, utvecklingen har lyckats väl ändå. Än idag är de fortfarande sekundära i barns liv. Förskolelärare och lärare som är de som idag spenderar mest tid med våra barn, mer än föräldrarna själva, består nästan alltid av kvinnor. Det kan tyckas tragiskt, men så är det.

Jag förstår hur du kan resonera på det här sättet, men det är fortfarande tråkigt att vi kommit till den här punkten.

Du menar alltså att historien är full av ensamstående mödrar som tagit hand om barnen efter att männen dragit vidare?

Ja, feministisk historieberättelse har uppenbarligen rönt stor framgång.

Oavsett så springer vi ifrån poängen här. Det jag menar är att det är en naturlig drift att utöva kontroll över kvinnor och deras sexualitet för att säkra egen genetisk avkomma. Att ni lömska luder [ja, jag vet hur uttrycket får mig att se ut och det är medveten självironi, åter till ämnet:] trots det lyckas lura män att ta försörjningsansvaret för andra mäns avkomma i en chockerande hög grad hör inte till saken.

Av det följer att för att en man ska kunna ha en relation med en prostituerad kvinna måste han ha förmågan att bortse från den driften. Logiskt sett så är det naturligtvis ovesäntligt hur många kukar som gästat fittan, men likförbannat så är det många [de flesta?] som reagerar med avsmak på tanken. Det är lika lönsamt att skrika ilsket mot världen för att den tvingar oss att andas, som att gnälla över att män i gemen ser ner på "lösa" kvinnor. Det är bara så det är, och kommer troligen alltid vara det.

För att precisera så pratar jag i allmänna termer nu, och inte nödvändigtvis om min egen åsikt om prostituerade.

Personligen kan jag bara säga: Tack för att du finns. Du gör min vardag bättre. Jag skulle aldrig komma på tanken att se ner på dig för att du är en Hora. Möjligen för att du har vanföreställningar om mäns historiska roll i familjen och barnauppfostran, men inte för att du är Hora.
Citera
2011-05-18, 21:54
  #98
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Jag förstår hur du kan resonera på det här sättet, men det är fortfarande tråkigt att vi kommit till den här punkten.

Du menar alltså att historien är full av ensamstående mödrar som tagit hand om barnen efter att männen dragit vidare?

Ja, feministisk historieberättelse har uppenbarligen rönt stor framgång.

Ja, för jag har ju ingen kritik gentemot feminismen alls...

Fruar i plural, konkubiner, kurtisaner, meträsser...

Citat:
Oavsett så springer vi ifrån poängen här. Det jag menar är att det är en naturlig drift att utöva kontroll över kvinnor och deras sexualitet för att säkra egen genetisk avkomma. Att ni lömska luder [ja, jag vet hur uttrycket får mig att se ut och det är medveten självironi, åter till ämnet:] trots det lyckas lura män att ta försörjningsansvaret för andra mäns avkomma i en chockerande hög grad hör inte till saken.

...Med 200 konkubiner lär han ha ett fasligt sjå att ta ansvar för sin avkomma. Eftersom det ändå är kvinnorna som gör jobbet tycker jag inte han har mkt att gnälla på. Att det varit allmänt accepterat att män nuppar runt är knappast en myt.

Citat:
Av det följer att för att en man ska kunna ha en relation med en prostituerad kvinna måste han ha förmågan att bortse från den driften. Logiskt sett så är det naturligtvis ovesäntligt hur många kukar som gästat fittan, men likförbannat så är det många [de flesta?] som reagerar med avsmak på tanken. Det är lika lönsamt att skrika ilsket mot världen för att den tvingar oss att andas, som att gnälla över att män i gemen ser ner på "lösa" kvinnor. Det är bara så det är, och kommer troligen alltid vara det.

Glädjeflicka. Hora har inte alltid varit negativt, det är en myt. Jag har skrivit om det förr och gett åtskilliga exempel på kulturer där sex mot olika former av ersättning (inklusive exempelvis tempelprostitution) setts som en naturlig, och rentav nödvändig, del i samhället.

Citat:
För att precisera så pratar jag i allmänna termer nu, och inte nödvändigtvis om min egen åsikt om prostituerade.

Personligen kan jag bara säga: Tack för att du finns. Du gör min vardag bättre. Jag skulle aldrig komma på tanken att se ner på dig för att du är en Hora. Möjligen för att du har vanföreställningar om mäns historiska roll i familjen och barnauppfostran, men inte för att du är Hora.

Jag var. Men det kanske inte spelar roll.
Citera
2011-05-18, 21:54
  #99
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Trångsyntheten sitter i att inte unna sin partner njutning.
Trångsyntheten sitter i att söka fördömanden istället för förståelse.
Allrahelst hos en människa som man påstår sig ha känslor för.

Om ni kommer fram till att ni har totalt okompatibla livsvärderingar så gå åt olika håll då, svårare än så är det inte.

Det blir svårt om hon inte berättar om det, eller hur?
Citera
2011-05-18, 21:59
  #100
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Det är samma sak. Man fördömer hennes sätt att finna njutning på.

Jag tror det sistnämnda är ömsesidigt fast vice versa, därav viktigt att mer eller mindre förtäckt komma in på ämnet. Sexualmoral är rätt så avtändande för många, visst skulle jag försöka ge honom en chans att diskutera och fundera på saken men envisas han med att ha en trångsynt syn på sex så skulle jag be honom söka kärleken någon annanstans, av samma skäl som jag inte vill leva med någon som fördömer homosexuella eller svarta.

Men du själv har ju en trångsynt syn på blonda och killar som inte är äldre än vad du är.

Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Jag håller med dig, det är väl mer en sexuell preferens. Men det är också min åsikt om homo- och bisexualitet, alltså att det är något man föredrar. En del upplever sig inte "hela" som människor om de inte får leva ut sin sexualitet.

Korrekt, men i vissa fall är det ju bra att informera sin partner om det också. Att någon gillar att knulla grisar kanske är en bra sak att berätta innan man ger sig in i ett förhållande där man vet att man måste fortsätta knulla grisar. Tror inte din partner kan klassas som "trångsynt" för att den inte vill vara med dig när du knullar grisar.
__________________
Senast redigerad av SuperGnu 2011-05-18 kl. 22:14.
Citera
2011-05-18, 22:02
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
...Med 200 konkubiner lär han ha ett fasligt sjå att ta ansvar för sin avkomma. Eftersom det ändå är kvinnorna som gör jobbet tycker jag inte han har mkt att gnälla på. Att det varit allmänt accepterat att män nuppar runt är knappast en myt.

Nu hör väl ändå det till undantagen.

Citat:
Glädjeflicka. Hora har inte alltid varit negativt, det är en myt. Jag har skrivit om det förr och gett åtskilliga exempel på kulturer där sex mot olika former av ersättning (inklusive exempelvis tempelprostitution) setts som en naturlig, och rentav nödvändig, del i samhället.

Nu hör väl ändå det till undantagen.


Citat:
Jag var. Men det kanske inte spelar roll.

Nu hör väl ändå...

Eller rättare sagt, är eller var är egalt för MIN del. Du kan dock inte förvänta dig att jag ska hålla reda på sysselsättningsstatus för alla i forumet som självidentifierar som horor, så jag betackar mig för snäsiga kommentarer. En person är mera än summan av sina erfarenheter, och bara för att man en gång jobbat som expedit på ICA innebär det inte att man alltid kommer vara en expedit.
Citera
2011-05-18, 22:04
  #102
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai
Lite snurrig logik.

Ska en snickare per automatik göra en massa arbete hemma för att han "ju kan snickra hela dagarna hos andra"?

Att kräva knull av partnern för att DU har lust är lite sjukligt. Kan ni inte synkronisera behovet mer än så, passar ni antagligen inte ihop till att börja med. Gäller inte bara förhållanden med horor.

Ska du ha en relation med en Hora får du antagligen förbereda dig på lite kompromissande, det fattar väl även den mest svagsinnade.

Skulle du tycka det var okey om din partner knullade främmande män hela dagarna men vägrade att ha sex med dig? Om svaret är "ja" så gissar jag att du är en cuckold. Det är LIIIITE skillnad på sex och hantverksarbete eller förväntar sig alla tjejer att en kille ska bygga en ny stol varje dag till köket?

Ja det är klart man fattar det men hur många skulle acceptera det? Skulle hon acceptera att man knullade andra tjejer istället? Jag tvivlar starkt på det. Då dessa tenderar att var av sorten "ha kakan och äta den"
Citera
2011-05-18, 22:13
  #103
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai
Nu hör väl ändå det till undantagen.



Nu hör väl ändå det till undantagen.




Nu hör väl ändå...

Eller rättare sagt, är eller var är egalt för MIN del. Du kan dock inte förvänta dig att jag ska hålla reda på sysselsättningsstatus för alla i forumet som självidentifierar som horor, så jag betackar mig för snäsiga kommentarer. En person är mera än summan av sina erfarenheter, och bara för att man en gång jobbat som expedit på ICA innebär det inte att man alltid kommer vara en expedit.

Det är alla regel, inte undantag.

Vart än du läst om mitt eskorteri så kan du på samma ställe läsa att jag inte är aktiv längre.
Citera
2011-05-18, 22:15
  #104
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Det blir svårt om hon inte berättar om det, eller hur?

Inte ett dugg - ämnet är lätt att komma på tal i allmänna ordalag utan att hon behöver redovisa sitt tidigare sexliv.

Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Men du själv har ju en trångsynt syn på blonda och killar som inte är äldre än vad du är.

Jag ser inte ner på dom, och jag unnar de all rätt till kärlek och njutning, det är skillnaden. Jag är även beredd att revidera min åsikt om "rätt" man nu råkar vara både yngre och blond...
Citera
2011-05-18, 22:18
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Skulle du tycka det var okey om din partner knullade främmande män hela dagarna men vägrade att ha sex med dig?

Nix, det skulle vara oaktuellt.

Nu var ju inte det jag opponerade mig mot. Jag uttryckte att det är vansinne att förvänta sig sex på kommando i vilket relation som helst, men kanske i synnerhet i en relation med en människa som även har sex som arbete.

Citat:
Om svaret är "ja" så gissar jag att du är en cuckold. Det är LIIIITE skillnad på sex och hantverksarbete eller förväntar sig alla tjejer att en kille ska bygga en ny stol varje dag till köket?

Egentligen så är det inte någon skillnad annat än som jag beskrivit rent driftsmässigt. Du menar att det är en skillnad för att dina känslor säger åt dig att det är det. Logiskt sett så är det noll och ingen skillnad mellan att ligga på ryggen och stånka hela dagarna eller att snickra möbler. Känslomässigt sett är det naturligtvis för vissa [många/flesta/alla] en skillnad.

Förväntar du dig att din flickvän ska ställa upp på sex varje dag, även när hon egentligen inte har lust? Ärlig fråga som jag gärna vill få besvarad.

Citat:
Ja det är klart man fattar det men hur många skulle acceptera det? Skulle hon acceptera att man knullade andra tjejer istället? Jag tvivlar starkt på det. Då dessa tenderar att var av sorten "ha kakan och äta den"

Tja, det finns logiska argument både för och emot en sån överrenskommelse. Nu brukar ju inte logik vara det som styr mänskliga relationer så det blir väl mest en teoretisk fråga. Huvudsaken är ju att man i en par-relation kan bli eniga om ramarna.

Kan du som presumtiv pojkvän till en syndig och smutsig hora inte hantera hennes arbete så ska du väl för fan hitta en annan flicka. Det finns cirka 3 miljarder och de jobbar mig veterligen inte alla som kuksmeder.

Att sedan en prostituerad kvinna kan känna sig lite obekväm med att berätta hela verkligheten för en partner är väl knappast något konstigare än att vem som helst med en garderob full av socialt mindre acceptabla hemligheter håller käften om dem.
Citera
2011-05-18, 22:20
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Det är alla regel, inte undantag.

Vart än du läst om mitt eskorteri så kan du på samma ställe läsa att jag inte är aktiv längre.

Oooooo-k.

Sedär, nu fann jag en utmärkt anledning att se ner på dig.

Du är en självupptagen idiot som tror att världen kretsar omkring henne. Grattis.
Citera
2011-05-18, 22:22
  #107
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai
Oooooo-k.

Sedär, nu fann jag en utmärkt anledning att se ner på dig.

Du är en självupptagen idiot som tror att världen kretsar omkring henne. Grattis.

Touché
Citera
2011-05-18, 22:26
  #108
Avstängd
SuperGnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Inte ett dugg - ämnet är lätt att komma på tal i allmänna ordalag utan att hon behöver redovisa sitt tidigare sexliv.

Nej för att killen kanske skiter fullständigt i om hon knullat 1000pers. Men kanske bryr sig om det är 1000 betalande kunder.

Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Jag ser inte ner på dom, och jag unnar de all rätt till kärlek och njutning, det är skillnaden. Jag är även beredd att revidera min åsikt om "rätt" man nu råkar vara både yngre och blond...

Är det därför du vägrar träffa yngre killar och blondiner?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback