Citat:
Ursprungligen postat av
Nowhere Hill
Fick min ONE igår via webhallen. Avbeställde min förhandsorder på den svenska versionen eftersom jag tröttnat på att vänta och tog den importerade för 5630 pix. Ett nedladdningsbart fifa 14 medföljde- (verkade som tidigare nedladdningsspärrar på hastighet har lättats något för ONE, det gick v.snabbt- cirka 10 minuter). Var en engelsk version jag fick (trestickskontakt) men det medföljde en"svensk" kontakt. Mycket imponerad av ljudet i headsetet jämfört med 360 - (folk lät mänskliga nu). Kinect enheten verkar super bra också. Har inte testat genom alla funktioner än, mest spelat pro clubs på fifa med alla engelska polare men funkade utmärkt att spela in, snappa till explorer (fick rött kort i en match) och det finns en "store" uppe även om utbudet där var väldigt begränsat som förväntat. Produkten känns rejäl och stadig (vibbar av första xboxen) handkontrollen satt som ett smäck, dock tyckte att wiren mellan headset o handkontroll känns oroande tunn och klen. Löser detta genom att köpa en polk4-spot så snart den finns på marknaden.
All in all mycket nöjd hittils, beställde i söndags, hade den igår, allt gick smärtfritt fram. kanske går att avskräckas lite med en prislapp på 5630 men för egen del var det helt klart värt det då 90% av mina kompisar bor i England eller Usa och hade alla gått över till next gen vid release.
Håller med dig på samtliga punker, fick min One från MS UK i förrgår 4700:- med Fifa. Är riktigt nöjd faktiskt, kan rekommendera dig att ställa in US som land och washington DC, sen kan du köpa digitala spel riktigt billigt (ingen skatt på nedladdningar i washington)
Är även jag grymt imponerad av både kontrollen och kinecten, trodde aldrig att röstkommandona skulle fungera så bra som dom faktiskt gör!
Det ända som stör mig lite är att den låter lite väl högt när den är i standby läget så man kan starta den med röstkommando. Har den för tillfället i sovrummet, så måste rycka ur den för att inte störa mig på ljudet, men snart ska den ut i vardagsrummet och då kommer det inte höras.
Funkar riktigt bra med hdmi in, på kommandot xbox on, så startas tv,digitalbox, reciever och xbox samtidigt.
Nu längtar jag efter halo och titanfall!