2014-01-13, 13:35
Medlem
Yes, köpte ps4. Tyckte det inte var speciellt bra. Dashboarden känns gammal. Så nu är den såld

Nu har jag beställt xbox1 från tyska amazon. Känns bra att komma hem igen
Citera
2014-01-13, 13:40
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Fyfan ni ska vara glada ni som inte beställt från spelbutiken. Beställde min i November för 5200, skulle ha fått den innan jul, väntar än...

Är så sjukt längten efter att få spela, har både BF4 och NBA 2K14 liggandes där hemma.
Hur tycker ni konsolen presterar ni som har den? Någon som upplevt några problem eller funkar den efter era förväntningar?
Senast redigerad av MjukisbyxGylf 2014-01-13 kl. 14:30.
Citera
2014-01-13, 13:58
Medlem
Avboka och beställ från Amazon tyskland för 5000?
Citera
2014-01-13, 14:23
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungkullen1
Avboka och beställ från Amazon tyskland för 5000?

Eller från valfri MS butik i europa för 4300 utan spel eller 4700 med spel :-)
Citera
2014-01-13, 15:14
Medlem
Kan man få en länk på en sådan?

Citera
2014-01-13, 15:29
Medlem
Citat:

http://www.microsoftstore.com/store/...oryID.66227800

Citera
2014-01-13, 15:36
Medlem
mphummers avatar
Citat:

Rekommenderar denna tråd, där har du länkar till alla stores samt hur det hela fungerar:

(FB) Import av Xbox One!
Citera
2014-01-13, 20:47
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yllop
Fick min inporterade One idag men får inte nån connection! Har inte wireless så när jag testade om internet funkade på datorn så hade jag ingen connection där heller. Felmeddelandet som kommer upp är att de inte går att kommunicera med primär dns server. Någon som vet nån lösning på detta?

Skumt, fick min idag jag med och det va inga problem alls, jag kör wifi.
Citera
2014-01-15, 08:47
Medlem
Nowhere Hills avatar
Fick min ONE igår via webhallen. Avbeställde min förhandsorder på den svenska versionen eftersom jag tröttnat på att vänta och tog den importerade för 5630 pix. Ett nedladdningsbart fifa 14 medföljde- (verkade som tidigare nedladdningsspärrar på hastighet har lättats något för ONE, det gick v.snabbt- cirka 10 minuter). Var en engelsk version jag fick (trestickskontakt) men det medföljde en"svensk" kontakt. Mycket imponerad av ljudet i headsetet jämfört med 360 - (folk lät mänskliga nu). Kinect enheten verkar super bra också. Har inte testat genom alla funktioner än, mest spelat pro clubs på fifa med alla engelska polare men funkade utmärkt att spela in, snappa till explorer (fick rött kort i en match) och det finns en "store" uppe även om utbudet där var väldigt begränsat som förväntat. Produkten känns rejäl och stadig (vibbar av första xboxen) handkontrollen satt som ett smäck, dock tyckte att wiren mellan headset o handkontroll känns oroande tunn och klen. Löser detta genom att köpa en polk4-spot så snart den finns på marknaden.
All in all mycket nöjd hittils, beställde i söndags, hade den igår, allt gick smärtfritt fram. kanske går att avskräckas lite med en prislapp på 5630 men för egen del var det helt klart värt det då 90% av mina kompisar bor i England eller Usa och hade alla gått över till next gen vid release.
Citera
2014-01-15, 09:40
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
Fick min ONE igår via webhallen. Avbeställde min förhandsorder på den svenska versionen eftersom jag tröttnat på att vänta och tog den importerade för 5630 pix. Ett nedladdningsbart fifa 14 medföljde- (verkade som tidigare nedladdningsspärrar på hastighet har lättats något för ONE, det gick v.snabbt- cirka 10 minuter). Var en engelsk version jag fick (trestickskontakt) men det medföljde en"svensk" kontakt. Mycket imponerad av ljudet i headsetet jämfört med 360 - (folk lät mänskliga nu). Kinect enheten verkar super bra också. Har inte testat genom alla funktioner än, mest spelat pro clubs på fifa med alla engelska polare men funkade utmärkt att spela in, snappa till explorer (fick rött kort i en match) och det finns en "store" uppe även om utbudet där var väldigt begränsat som förväntat. Produkten känns rejäl och stadig (vibbar av första xboxen) handkontrollen satt som ett smäck, dock tyckte att wiren mellan headset o handkontroll känns oroande tunn och klen. Löser detta genom att köpa en polk4-spot så snart den finns på marknaden.
All in all mycket nöjd hittils, beställde i söndags, hade den igår, allt gick smärtfritt fram. kanske går att avskräckas lite med en prislapp på 5630 men för egen del var det helt klart värt det då 90% av mina kompisar bor i England eller Usa och hade alla gått över till next gen vid release.

Håller med dig på samtliga punker, fick min One från MS UK i förrgår 4700:- med Fifa. Är riktigt nöjd faktiskt, kan rekommendera dig att ställa in US som land och washington DC, sen kan du köpa digitala spel riktigt billigt (ingen skatt på nedladdningar i washington)

Är även jag grymt imponerad av både kontrollen och kinecten, trodde aldrig att röstkommandona skulle fungera så bra som dom faktiskt gör!

Det ända som stör mig lite är att den låter lite väl högt när den är i standby läget så man kan starta den med röstkommando. Har den för tillfället i sovrummet, så måste rycka ur den för att inte störa mig på ljudet, men snart ska den ut i vardagsrummet och då kommer det inte höras.

Funkar riktigt bra med hdmi in, på kommandot xbox on, så startas tv,digitalbox, reciever och xbox samtidigt.

Nu längtar jag efter halo och titanfall!
Citera
2014-01-15, 10:13
Medlem
Nowhere Hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Håller med dig på samtliga punker, fick min One från MS UK i förrgår 4700:- med Fifa. Är riktigt nöjd faktiskt, kan rekommendera dig att ställa in US som land och washington DC, sen kan du köpa digitala spel riktigt billigt (ingen skatt på nedladdningar i washington)

Är även jag grymt imponerad av både kontrollen och kinecten, trodde aldrig att röstkommandona skulle fungera så bra som dom faktiskt gör!

Det ända som stör mig lite är att den låter lite väl högt när den är i standby läget så man kan starta den med röstkommando. Har den för tillfället i sovrummet, så måste rycka ur den för att inte störa mig på ljudet, men snart ska den ut i vardagsrummet och då kommer det inte höras.

Funkar riktigt bra med hdmi in, på kommandot xbox on, så startas tv,digitalbox, reciever och xbox samtidigt.

Nu längtar jag efter halo och titanfall!

Kul att du också har en positiv erfarenhet av maskinvaran. Tackar för tipset att ställa in som washington men jag tror jag trampar litet försiktigt runt att handla på det viset då jag vet Ms kan vara lite nazi om sådana "exploits" , vill nog gärna ha fysiska kopior på dem flesta av mina spel också. Jag har icke märkt att det låter någonting men min står då i ett väldigt stort vardagsrum så det kanske inte är så konstigt ändå. Har för tillfället ställt in england som lokal men klockan som london plus ett.
Längtade till titanfall men nyheten att det kluvits från 32 vs 32 till 6 vs 6 fick intresset att svallna för min del. Längtar till the division, Star wars battlefront och Halo Wars 2. Beställer BF4 idag.
Citera
2014-01-15, 10:20
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
Kul att du också har en positiv erfarenhet av maskinvaran. Tackar för tipset att ställa in som washington men jag tror jag trampar litet försiktigt runt att handla på det viset då jag vet Ms kan vara lite nazi om sådana "exploits" , vill nog gärna ha fysiska kopior på dem flesta av mina spel också. Jag har icke märkt att det låter någonting men min står då i ett väldigt stort vardagsrum så det kanske inte är så konstigt ändå. Har för tillfället ställt in england som lokal men klockan som london plus ett.
Längtade till titanfall men nyheten att det kluvits från 32 vs 32 till 6 vs 6 fick intresset att svallna för min del. Längtar till the division, Star wars battlefront och Halo Wars 2. Beställer BF4 idag.

Okej då förstår jag =)

Vart beställer du spel ifrån då? Boxen är ju regionsfri, så jag kan rekommendera ebay, amazon spelen ligger runt 350-400:- med frakt. Dock är det ca 20-dagars leveranstid, men har man inte bråttom så är det ett bra alternativ. Dom flesta spelen i Sverige ligger på 699:-

BF4 har jag lirat en del och det är rätt buggigt tyvärr, har kört igenom kanske hälften av SP och det är ganska roligt faktiskt och har kanske 5-6 timmar i MP. Men rekommenderar det starkt ändå, riktigt skönt med 64 spelare =)

Mjo det va en liten besvikelse med 6 vs 6, men kommer köpa det ändå. Man får hoppas att det är den bästa fördelningen på dom mapsen dom har för MP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in