2011-05-08, 14:45
Medlem
Finns ett par företag som arbetar med klassåterträffar osv. vem är intresserad av att ordna en återträff när du har 80% av alla klasskompisar på Facebook.

Borde inte dessa företag dö ut?

Det ser ut som dom växer och kommer med fler nya lösningar för varje år.

jag skulle sälja min andel om jag nu var ägare i ett av dessa företag, ellerhar jag tänkt fel?
Citera
2011-05-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tipptipp
Finns ett par företag som arbetar med klassåterträffar osv. vem är intresserad av att ordna en återträff när du har 80% av alla klasskompisar på Facebook.

Skulle tro att fler blir intresserade av att anordna något då det har blivit enklare att komma i kontakt med alla.
Citat:
Ursprungligen postat av Tipptipp
Borde inte dessa företag dö ut?

Det ser ut som dom växer och kommer med fler nya lösningar för varje år.

jag skulle sälja min andel om jag nu var ägare i ett av dessa företag, ellerhar jag tänkt fel?

Enligt mig och en hel del andra kan interaktion över internet inte mätas som ett möte i den verkliga världen och därför finns det även ett behov av fysiska återträffar och inte endast digitala masschatter.
Citera
2011-05-08, 14:56
Medlem
Ettan^s avatar
Det beror på varför man anordnar alt. besöker återträffar. Är det för att överraskas av vad alla har gjort med sina liv, eller är det för att träffa alla gamla klasskompisar IRL och snacka lite skit och umgås?

Visst försvinner lite av mystiken när man kan ha full koll på allas liv (men vem fan har alla gamla klasskompisar som facebook-vänner egentligen?), men det är väl fortfarande lika trevligt att träffas "in person" och prata med människorna?
Citera
2011-05-08, 15:02
Medlem
-Orko-s avatar
Om Facebook har dödat klassåterträffen så får jag ändra min syn på facebook från negativ till positiv.
Citera
2011-05-08, 15:12
Medlem
bombaccis avatar
Aldrig hört talas om företag som anordnar klassåterträffar, någon länk till ett sådant företag?

Aldrig haft en klassåterträff, men skulle man någon gång gå på en sådan så vore det ju även för att kolla vad de andra "blev" för något, snacka gamla minnen o ha lite kul.

Jag har förövrigt ingen av mina gamla klasskompisar från låg till högstadiet med bland mina vänner på facebook ( jag har dock sett en eller två på facebook).
Citera
2011-05-08, 16:28
Medlem
En av anledningarna till en återträff är överaskningsmomentet. Det är helt borta. Du väljer oftast att lägga till de vänner som du haft mest kontakt med. Om vi tittar på de som går i skolan idag så kommer dom ha en helt annan kontakt än de som är 35+.

Jag är inte intresserad av att gå på en träff när jag redan vet vad som hänt. Och de som jag inte har kontakt med är jag inte intresserad av.

Hela konceptet är borta.
Citera
2011-05-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Aldrig hört talas om företag som anordnar klassåterträffar, någon länk till ett sådant företag?
Här är ett exempel: http://www.stayfriends.se/
Det finns många liknande företag.
Citera
2011-05-08, 16:43
Medlem
Ronilles avatar
De företagen fixar ju allt! Leta upp folk, fixa lokal, dricka, mat etc vem orkar ta tag i sådant X antal år efter avslutningen?

Detta till trots att man då även har FB-kontakt med sina gamla klasskompisar. Så jag tror nog ändå att det finns en marknad för dessa typer av företag.

Sedan så är Google en fantastisk uppfinning, där hittar man företag som fixar träffar:

stayfriends.se
klasstraffen.se
Baramba
Citera
2011-05-08, 19:01
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Aldrig haft en klassåterträff, men skulle man någon gång gå på en sådan så vore det ju även för att kolla vad de andra "blev" för något, snacka gamla minnen o ha lite kul.

Jag har förövrigt ingen av mina gamla klasskompisar från låg till högstadiet med bland mina vänner på facebook ( jag har dock sett en eller två på facebook).

http://www.barabamba.se/
Citera
2011-05-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patron_
Enligt mig och en hel del andra kan interaktion över internet inte mätas som ett möte i den verkliga världen och därför finns det även ett behov av fysiska återträffar och inte endast digitala masschatter.

De enda som kommer på träffen är nästan enbart folk som bor kvar i stan ändå.
Övriga får man fortsätta "träffa" över facebook

Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
De företagen fixar ju allt! Leta upp folk, fixa lokal, dricka, mat etc vem orkar ta tag i sådant X antal år efter avslutningen?

Detta till trots att man då även har FB-kontakt med sina gamla klasskompisar. Så jag tror nog ändå att det finns en marknad för dessa typer av företag.

Sedan så är Google en fantastisk uppfinning, där hittar man företag som fixar träffar:

stayfriends.se
klasstraffen.se
Baramba

Jag var faktiskt på en träff anordnad av en av dessa. Miljön kändes ju helt malplacerad (Festlokal med alkohol och hög musik.) och många gick inte dit pga deras saftiga avgift. (300kr för middag är lite väl.) Däremot har vi haft en privat träff hemma hos en gammal lärare och den träffen var däremot väldigt trevlig.
Senast redigerad av BallaRune 2011-05-08 kl. 19:07.
Citera
2011-05-08, 21:00
Medlem
orkarNs avatar
-> företagande

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem