Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-10-07, 22:45
Medlem
r det ngon mer n jag som tycker att Magnus Uggla slsar med sin talang p trkigheter?

(Nu finns det nog en o annan som tnker skriva bara ordet "Nej", men det slipper ni)

Vad jag menar r att karln helt klart verkar ha potential, tminstone vad det gller sngkapaciteten och komponerandet.... men han slnger bort den p ren jla sketmusik.

Jag r ingen expert p hans plattor utan den musik jag kommit i kontakt med r de ltar som varit hittar de senaste tio ren, men de tycker jag iaf bara blir trkigare och trkigare, den senaste ("Hon r tjejen blabla") r ju samma marsch-stil som tidigare ltar.

Shr kan man kanske sga om mnga artister men just med Uggla har jag reagerat p att det knns som om han skulle kunna gra riktigt skn musik.
Citera
2004-10-07, 23:36
Medlem
Klickens avatar
Nej
Uggla har ingen trkig stil p sina ltar. Men visst kan jag hlla med om att ltarna fr ngra r sen var sneppet bttre en dagen.
Citera
2004-10-07, 23:53
Medlem
Hans ltar passar bra i mindre ishallar, typ Vallentuna.

"Kung i baren" r det vl inget fel p ?
Citera
2004-10-07, 23:59
Medlem
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=153545
Citera
2004-10-08, 14:08
Medlem
Magnus Uggla har alltid varit, r och kommer att frbli en pajas.
Dlig sngrst, dliga melodier och kassa texter.

Fattar verhuvudtaget hur han kan slja.

Dessutom, som ngon sa i den andra trden, rebell vid 50?
Kom igen.

Det enda Uggla skrivit som r coolt r: "Dom sger jag skiter i allt, men det skiter jag i"

Det var ocks tidigt 80-tal, d han nstan kunde komma undan med att vara ung rebell. Nu r han inte rebell. Inte ung.
Bara en medellders fne som inte kan inse att han blivit gammal. Solglasgon ret runt??? Inte ens Keith Richards lyckas med det, och han r faan s mycket rockigare n Uggla ngonsin varit ens i sina vtaste drmmar.

Tvi vale!

//Hickmott
Citera
2004-10-08, 14:37
Medlem
Hller inte alls med!

Klockrena texter (snr som p en del ndrim hr dr). Jvligt roliga, jvligt prickskra(cklig klyscha, jag vet). Och melodierna e ju fr d mesta asskna.

Sen att rsten inte gr att jmfra med Bruce Dickinson tycker jag inte spelar nn strre roll. Man drar inte p gamla Uggla-klassiker fr rstens skull.

Sen har han ju faktiskt gjort helt andra sorters ltar ox, lyssna t.ex. p 1:A gngen.
Citera
2004-10-08, 17:06
Medlem
Uggla r skicklig textfrfattare snr som p ndrim som sagt, schyssta melodier och en skn sngrst.
Han var som bst fram till fr ngra r sedan men han gr ju inte bara "Vrsta grymma tjejen" utan ven vackra ltar som t.ex Frsta Gngen.
Jag har alla hans almbun och har ven kpt det nya, tycker ngra ltar r riktigt skna men det blir ju mer och mer "Vsta grymma tjejen"-ltar.
Citera
2004-10-09, 21:59
Medlem
bpajs avatar
Tycker om Uggla, dock det gamla materialet, och den nyaste lten r riktigt trkig. Tycker att han har lite rebell kvar i sig, han drev ju med Gessle p tltprojektet, vilket mste vara ganska vgat i dagens musiksverige d alla r beredda p att falla p kn och suga av Gessle bara han vinkar lite med lillfingret.

Visst r han ingen GG Allin med nog fan har han mest stake av Sveriges popelit
Citera
2004-10-10, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hickmott
Dessutom, som ngon sa i den andra trden, rebell vid 50?
Kom igen.....
.........Bara en medellders fne som inte kan inse att han blivit gammal. //Hickmott

Akta dig s jag inte anmler dig fr HMF-angrepp !!!!

Vadr, de enda riktiga rebellerna r faktiskt 50+. Det r ju fr fjortisar som du som all slags underhllning utformas idag. Antagligen sitter du limmad framfr "Idol2004" eller vafan det heter.
Citera
2004-10-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Akta dig s jag inte anmler dig fr HMF-angrepp !!!!

Vadr, de enda riktiga rebellerna r faktiskt 50+. Det r ju fr fjortisar som du som all slags underhllning utformas idag. Antagligen sitter du limmad framfr "Idol2004" eller vafan det heter.

1. Jag r inte fjortis.

2. Jag avskyr Idol 2004, Fame Factory och liknande skit nstan mer n jag avskyr Uggla.

//Hickmott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in