Får man välja klassiska motortävlingar? Isåfall skulle jag velat se Frankrikes GP 1979 på plats i Dijon. Fighten mellan Arnoux och Villeneuve måste vara bland det häftigaste någonsin, att se det live på plats hade vart helt oslagbart.
Annars har jag lite saker jag skulle vilja se:
- F1-lopp i Monaco
Kanske inte det bästa loppet i världen, men en äkta klassiker. Glamour och flärd på ett sätt som F1 inte får någon annanstans i världen vad jag vet. Att vandra runt på klassisk F1-mark i ett varmt Monaco med massa heta brudar, flådiga båtar och häftiga bilar är en dröm.
- Carrera Panamericana
Vansinneslopp är alltid skoj, och det kanske mest vansinniga av alla är Carreran. Att se en jänkare matad med modern teknik fara fram på gränsen mellan liv och död på, bokstavligt talat, ruinens brant ger mig ståkuk bara genom att tänka på det.
- WRC-tävling i Finland
Har länge velat se "F1 på grus", WRC-kalenderns häftigaste tävling enligt mig. Fulla ladd över krön, mitt i skogen, hastigheter runt 200 km/h. Så jävla ballt.
Jag tror inte jag kan välja mellan dessa faktiskt. Kanske hade Monaco vunnit. Äh jag vet inte.