2013-11-16, 01:09
Medlem
DenLilleHemskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Att jag känner kärlek är paranormalt, är det vad du vill säga?

På vilket sätt är det paranormalt?
Känner ingen lust att leta efter länkar som visar på att arroganta vetenskapare definierar kärlek som en kroppslig reaktion, men det vet du säkert att dom gör. I övrigt kan du läsa mina tre eller fyra senaste inlägg i den här tråden eftersom att dom säger det mesta som jag tycker är viktigt.

Den klassiska vetenskapen är föråldrad och behöver kompletteras med element av andlig/eterisk natur.

Detta är ingen motsättning, utan ett naturligt steg som följer medvetandehöjningen som för närvarande är i en accelererande fas på bl.a planeten jorden.
Citera
2013-11-16, 01:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
DLH har besvarat frågan.

Din fråga lyder enligt översta citatet. Du har inte frågat efter något paranormalt.

DLH har inte sagt någontin om paranormalt. DHL har svarat på den fråga du ställt.
Som vanligt skiljer sig din syn på vad att svara på en fråga innebär avsevärt från vad att svara på en fråga innebär.
Citera
2013-11-16, 11:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleHemske
Känner ingen lust att leta efter länkar som visar på att arroganta vetenskapare definierar kärlek som en kroppslig reaktion, men det vet du säkert att dom gör. I övrigt kan du läsa mina tre eller fyra senaste inlägg i den här tråden eftersom att dom säger det mesta som jag tycker är viktigt.

Den klassiska vetenskapen är föråldrad och behöver kompletteras med element av andlig/eterisk natur.

Detta är ingen motsättning, utan ett naturligt steg som följer medvetandehöjningen som för närvarande är i en accelererande fas på bl.a planeten jorden.
Du anser alltså att vetenskapsmän är arroganta och att vetenskapen är föråldrad för att den inte kan påvisa att det du tror är sant.

De flesta andra antar nog att det helt enkelt troligen beror på att det är frågan om just en tro.

Det står dig och andra helt fritt att använda sig av andra metoder för att påvisa din tro, du får göra precis vilka vetenskapliga studier du vill, ingen hindrar dig. Du kan finna litteratur med andra metoder på att försöka påvisa fenomen som man med traditionella vetenskapliga metoder inte kan påvisa eller undersöka, titta i hyllor som handlar om komplementärmedicin.

Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
...
Läser vad du skriver.
Citera
2013-11-16, 19:20
Medlem
DenLilleHemskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du anser alltså att vetenskapsmän är arroganta och att vetenskapen är föråldrad för att den inte kan påvisa att det du tror är sant.

De flesta andra antar nog att det helt enkelt troligen beror på att det är frågan om just en tro.

Det står dig och andra helt fritt att använda sig av andra metoder för att påvisa din tro, du får göra precis vilka vetenskapliga studier du vill, ingen hindrar dig. Du kan finna litteratur med andra metoder på att försöka påvisa fenomen som man med traditionella vetenskapliga metoder inte kan påvisa eller undersöka, titta i hyllor som handlar om komplementärmedicin.

Läser vad du skriver.
Om du verkligen läser mina inlägg tror jag inte att du finner några direkta oklarheter i vad jag givit exempel på.

Använd gärna frågan om vad kärlek är som utgångspunkt, eftersom att denna kraft är av så grundläggande natur för allt liv som har ett medvetande.

Jag tror du kommer att konstatera att det finns högre plan än vad dagens materialistiska vetenskap kan besvara.
Citera
2013-11-16, 20:58
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Tanken om medvetandet kan överleva döden blir väl egentligen som mest intressant om man sätter det i en historisk kontext. Och där finner vi som bekant att denna tanke tillhör en av de tankar vi människor alltid trott på. Tom neanderthalare verkar ha haft sådana föreställningar. Det finns inte så måmga liknande tankar, dvs som vi alltid trott på och alltså aldrig upphört att tro på. Medvetandets odödlighet hör dit, liksom tanken om "spöken" och tez telepati. Även summan av gudars essens hördit, men inte de olika tolkningarna såsom tex Jesus, Tor, etx. Sådant har varit tidsbundet.
Men de basala essenserna av det ovanstående har vi alltså alltid haft i vår föreställningsvärld. Oavsett hur ofta ollika uttryck försvunnit har en essensiell tanke alltid funnits.
Därför måste man nog faktiskt ta det på allvar och inte diskvalificera det bar flr att det råkar vra modernt att just nu diskvalificera sådant. Ett förutsättningslöst och positivistislt förhållningssätt måste ta sådant i beaktande. .
Jag tyxker att det är lite intressant att sådana föreställningar fakktiskt alltid följt med oss. Och aldrig dött ut. Yttre utryck har kommit och gått, men kärnan har alltid funnits. Innebär det något? Det blir iaf omedelbart svårt att diskvalificera en sån sk odödlig föreställning så lätt då.
Citera
2013-12-27, 18:56
Medlem
Jag tvivlar inte en enda secund på att det fortsätter efter döden, om man tänker lite. Om nu universum är oändligt borde det ju betyda att även livet på dessa olika planeter också är oändliga för hur kan saker o ting bara försvinna i en värld som är oändlig. Det enda vi kan göra är egentligen vänta tills vi dör för att sen ta reda på det. O jag är utan tvekan om att liv på andra sidan existerar o tror på allt egentligen. Jag tror att man lever en gång under varje tids epok, har ni t.ex aldrig fått en aha upplevelse när ni varit på en plats ni aldrig tidigare varit på. Som att ni faktiskt har varit på platsen fast ni inte minns när??

Så liv efter döden existerar enligt mig, har faktiskt även sätt saker, känt mystiska dofter som inte har någon koppling till just platsen jag varit på Det är ingenting jag tror det är något jag vet.
Citera
2013-12-27, 19:21
Medlem
Finalswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanmedtrojan
Jag tvivlar inte en enda secund på att det fortsätter efter döden, om man tänker lite. Om nu universum är oändligt borde det ju betyda att även livet på dessa olika planeter också är oändliga för hur kan saker o ting bara försvinna i en värld som är oändlig. Det enda vi kan göra är egentligen vänta tills vi dör för att sen ta reda på det. O jag är utan tvekan om att liv på andra sidan existerar o tror på allt egentligen. Jag tror att man lever en gång under varje tids epok, har ni t.ex aldrig fått en aha upplevelse när ni varit på en plats ni aldrig tidigare varit på. Som att ni faktiskt har varit på platsen fast ni inte minns när??

Så liv efter döden existerar enligt mig, har faktiskt även sätt saker, känt mystiska dofter som inte har någon koppling till just platsen jag varit på Det är ingenting jag tror det är något jag vet.

nja saker och ting försvinner inte riktigt. din kropp rutnar och blir mat till andra livsformer som sedan blir mat till andra. The circle of life
Det med att vänta tills man dör och sen se vad som händer spelar ju ingen roll om inget händer, du kan ju inte direkt tänka "åhnej jag hade fel" när du är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in