Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-10-08, 22:50
  #1
Medlem
Nibblers avatar
´Hur ska man sola ? Ska man ligga med kallingar och blund i? Hur länge ska man sol m.m? Kan inte ett skit om solarium solning.
Citera
2004-10-08, 22:53
  #2
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Beror ju på vart du går och hur starka rör solariet du solar i har. Men om du vill ha kalsonger kan du ju ha det, annars kan du lägga nånting för kuken, typ en liten handduk lr något...Sen brukar det finnas såna där speciella glasögon man ska ha för ögonen, och det kan ju va smart att ha det på.

Men man brukar betala för runt 20 minuter i solariet, och det kostar allt från 30 kanske om man har tur upp till 100 och säkert mer på vissa ställen...Men nuförtiden finns ju den där grejen där man sprayar på färg...Det ska ju inte vara lika skadligt, dock är det mycket dyrare...
Citera
2004-10-08, 23:06
  #3
Medlem
Smilizs avatar
Varför vill personer sola i solarium? Det är ju typ skitfarligt. Hudläkare brukar ju säga att sola i solarium är typ det sämsta man kan utsätta sin hud för.
M.v.h.
Citera
2004-10-08, 23:07
  #4
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smiliz
Varför vill personer sola i solarium? Det är ju typ skitfarligt. Hudläkare brukar ju säga att sola i solarium är typ det sämsta man kan utsätta sin hud för.
M.v.h.

Det är möjligt att det är så, men man blir brun och det är skönt..
Citera
2004-10-08, 23:10
  #5
Medlem
Smilizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
Det är möjligt att det är så, men man blir brun och det är skönt..

Ett varmt bad är ju också skönt.
Citera
2004-10-08, 23:14
  #6
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
Beror ju på vart du går och hur starka rör solariet du solar i har. Men om du vill ha kalsonger kan du ju ha det, annars kan du lägga nånting för kuken, typ en liten handduk lr något...Sen brukar det finnas såna där speciella glasögon man ska ha för ögonen, och det kan ju va smart att ha det på.

Man kan ju också ha de där speciella glasögonen (förutom till ögonen) som skydd för snoppen istället för en liten handuk.
Citera
2004-10-08, 23:15
  #7
Medlem
solarium får mig att associera till alla de där vidriga tanter i femtiofemårsåldern som var lärare på lågstadiet.
Citera
2004-10-08, 23:17
  #8
Medlem
Nibblers avatar
Måste ju få brun kropp så att musklerna syns bättre Det är mycket som är farligt. Lovar att det är farligare att snus eller röka än att sola solarium. Hur länge ska man sola på varje sida då ? 10min 20min?
Citera
2004-10-08, 23:19
  #9
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviLGH
solarium får mig att associera till alla de där vidriga tanter i femtiofemårsåldern som var lärare på lågstadiet.

Jag brukar sola ibland, efteråt så brukar en del ta en dusch. När man väntar på sin tur så brukar en del tjejer kliva ut endast iförd handduk, mkt fint
Citera
2004-10-08, 23:19
  #10
Medlem
LadyTieras avatar
Nibbler, jag börjar bli orolig för dig, alal dina träningsmani trådar, deffa, äta effe, träna trots sjuk osv. tagga ner och ta det lungt, att du tröttar ut kroppen och psyket gagnar dig inte, skynda långsamt, sola inte solarium! det ger rynkor och torr, oelastisk hud.

akta dig för bristningar och träna inte för mycket, var inte så fixerad!
Citera
2004-10-08, 23:21
  #11
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbler
Måste ju få brun kropp så att musklerna syns bättre Det är mycket som är farligt. Lovar att det är farligare att snus eller röka än att sola solarium. Hur länge ska man sola på varje sida då ? 10min 20min?


Solarierna har ofta bäddar som man ligger i, där det lyser från båda sidor, så du rostar i 20 minuter båda sidorna. Och det är helt rätt att vara vältränad och fräscht solbränd...
Citera
2004-10-08, 23:23
  #12
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
Solarierna har ofta bäddar som man ligger i, där det lyser från båda sidor, så du rostar i 20 minuter båda sidorna. Och det är helt rätt att vara vältränad och fräscht solbränd...

20 minuter första gången är för mycket om man inte är neger, 10 minuter max är det en vanlig svensk ska sola första gången..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in