Citat:
Ursprungligen postat av
56k
r det bara jag som tycker Fallout 4 knns plastigt och platt, kndes som jag gick bak i tiden nr jag fick se animationerna nr de talade och rrde p sig.
HUD:en pminner om Quake2 fast p ett riktigt dligt stt.
Jag kanske har fr hga frvntningar efter ha spelat spel som the last of us och the witcher 3.
r ju bethesda vi snackar om... Istllet fr att programmera en ny motor s kr de samma gamla skit som de gjort nda sedan Morrowind.. Skamligt fr fan. Samma motor med samma problem som de aldrig fixar, manuella tweaks i INI-filer mste gras fr att det ska "funka" bra. Gr ju inte ens att kra med 144 hz p deras spel r 2015 (!) d det mste cappas till max 60 om man nu inte vill ha flygande freml och miljontals andra buggar under sina game sessioner.
Till er som kr p PC och har 144 hz och upplever stuttering och liknande s frsvann det med lite tweaks. Tyvrr s lr man snka ner till 120 hz (idioter, att de nnu inte har fixat detta trots all kritik mot fregende titlar!?)
Sl av vsync via nivida/amd kontrollpanelen.
Ipresentinterval=2 i fallout4prefs.
Flyter p perfekt fr mig med allting p hgsta frutom God Rays som r p low. Lite FPS drop i stder ngon gng d och d bara (pga dlig optimering av motorn sklart).
gtx 970 4 GB
i5 4690 3,5 GhZ
P.S r jvligt frvnad ver att det flyter p s bra som det gr. 5 r gamla spelet skyrim flyter p mycket smre trots skillnaden i grafik mellan dem. De kanske fixat motorn ngorlunda?