2015-11-11, 19:20
Medlem
foofles avatar
Hjlp! Jag har tappat bort Dogmeat

Citera
2015-11-11, 19:26
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Hjlp! Jag har tappat bort Dogmeat

Jag mrkte att han gr till en hundkoja typ 2 hus ifrn ditt hus, allts 3 hus till vnster p andra sidan gatan med verkstaden i ryggen. Hundkojan str inne p grden, kolla runt s hittar du det.
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-11-11 kl. 19:29.
Citera
2015-11-11, 19:27
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Hmm nst sista kanske? Gameplay trailer tror jag! Den r nra minuter lng typ 2-3

Uhmm, det sger mig dessvrre inte mycket mer.
Citera
2015-11-11, 19:28
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvita
Funderar p att sticka ivg och kpa spelet till PS4 ikvll, men det knns inte helt rtt p grund av all negativ kritik angende prestandan. Verkar som att de flesta som spelar p konsol upplever att FPS:en dyker ner s fort det blir lite action...

Till er som upplever problemet; Hur illa r det?
Till er som inte upplever problemet; Digital eller fysisk utgva?

Jag har nog spelat mest och lngst i denna trd, och jag lirar p ps4 ej hittat ngon bug eller fps drop, fick fps drop i en sekund mitt ute i ingenstans en gng men det var till 99% pga att mitt ps4 vart igng vldigt lnge i ett vardagsrum som konstant r 29 grader.

Jag skulle avrtt dig om de var pc du prata om d vad jag vet r de enda som har buggar och fps drops.
Bara sett folk som lirar pc som klagar p buggar fps drops och glitchig milj.

Edit: jag kr p digital kopia
Citera
2015-11-11, 19:33
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarmskvaller
Jag mrkte att han gr till en hundkoja typ 2 hus ifrn ditt hus, allts 3 hus till vnster p andra sidan gatan med verkstaden i ryggen. Hundkojan str inne p grden, kolla runt s hittar du det.
Okej, jag fr ta och titta dr.
Tack ska du ha

Edit:
Gick till hundkojan du menade och Dogmeat finns inte dr.
Har testat att sova 24h men fortfarande ingen lycka.
Mste man disbanda sin nuvarande companion fr att han skall komma fram?
Senast redigerad av foofle 2015-11-11 kl. 19:39.
Citera
2015-11-11, 19:43
Medlem
56ks avatar
r det bara jag som tycker Fallout 4 knns plastigt och platt, kndes som jag gick bak i tiden nr jag fick se animationerna nr de talade och rrde p sig.
HUD:en pminner om Quake2 fast p ett riktigt dligt stt.
Jag kanske har fr hga frvntningar efter ha spelat spel som the last of us och the witcher 3.
Citera
2015-11-11, 19:48
Medlem
Jvligt dum frga kanske, men hur gr man fr att f med grejer att bygga med, tex steel och wood, frn ett settlement till ett annat?
Citera
2015-11-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokaj9
Jvligt dum frga kanske, men hur gr man fr att f med grejer att bygga med, tex steel och wood, frn ett settlement till ett annat?

Du mste helt enkelt plocka material frn en workshop till en annan, byggde precis turrets till tv nya settlements, riktigt omstndigt. Mod!
Citera
2015-11-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
r det bara jag som tycker Fallout 4 knns plastigt och platt, kndes som jag gick bak i tiden nr jag fick se animationerna nr de talade och rrde p sig.
HUD:en pminner om Quake2 fast p ett riktigt dligt stt.
Jag kanske har fr hga frvntningar efter ha spelat spel som the last of us och the witcher 3.

r ju bethesda vi snackar om... Istllet fr att programmera en ny motor s kr de samma gamla skit som de gjort nda sedan Morrowind.. Skamligt fr fan. Samma motor med samma problem som de aldrig fixar, manuella tweaks i INI-filer mste gras fr att det ska "funka" bra. Gr ju inte ens att kra med 144 hz p deras spel r 2015 (!) d det mste cappas till max 60 om man nu inte vill ha flygande freml och miljontals andra buggar under sina game sessioner.

Till er som kr p PC och har 144 hz och upplever stuttering och liknande s frsvann det med lite tweaks. Tyvrr s lr man snka ner till 120 hz (idioter, att de nnu inte har fixat detta trots all kritik mot fregende titlar!?)

Sl av vsync via nivida/amd kontrollpanelen.

Ipresentinterval=2 i fallout4prefs.

Flyter p perfekt fr mig med allting p hgsta frutom God Rays som r p low. Lite FPS drop i stder ngon gng d och d bara (pga dlig optimering av motorn sklart).

gtx 970 4 GB

i5 4690 3,5 GhZ

P.S r jvligt frvnad ver att det flyter p s bra som det gr. 5 r gamla spelet skyrim flyter p mycket smre trots skillnaden i grafik mellan dem. De kanske fixat motorn ngorlunda?
Citera
2015-11-11, 19:57
Medlem
tarmskvallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Okej, jag fr ta och titta dr.
Tack ska du ha

Edit:
Gick till hundkojan du menade och Dogmeat finns inte dr.
Har testat att sova 24h men fortfarande ingen lycka.
Mste man disbanda sin nuvarande companion fr att han skall komma fram?
Man kan skicka honom till 2 platser nr man avfrdar honom, commonwealth och sanctuary. Googlade lite och de sger att han ska vara dr men kan g runt lite i omrdet. Jag tnkte frst skriva det, fr jag har noterat att companions verkar har en AI fr att g runt men jag var osker s jag struntade i det, men s verkar va fallet. I skyrim kunde ju companions frsvinna permanent men jag tror de fixat sna gamebreaking buggar hr. Du lr nog hitta han igen.
Senast redigerad av tarmskvaller 2015-11-11 kl. 20:55.
Citera
2015-11-11, 19:59
Bannlyst
Till de som bygger mycket: Fr man mer dekorationer senare i spelet? Som mlningar och flaggor?
Citera
2015-11-11, 20:01
Medlem
dovAkins avatar
Lirat typ 2-3 timmar tycker det r kul, har bara lirat typ 10 timmar fallout 3 innan och tkr det r mycket sknare frger i 4:an.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in