2015-12-09, 20:40
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Ok tack s mkt fr hjlpen, en sak till hittade en power armour nr r det tnkt att man ska anvnda den?. "Batteriet" man fick till den r helt slut, s skiten str bara och skrpar.
Bethesda har ndrat systemet fr Power Armour rtt ordentligt i Fallout 4 s istllet fr att det r typ den sista sortens rustning man kan hitta och/eller att det krvs S.P.E.C.I.A.L och perks fr att kunna anvnda r det nu bara att tuta och kra men nu mste man hitta Fusion Cores fr att driva dem. Intressant.

S, vad gra? Du kan hitta Fusion Cores lite hr och dr nr du lootar, ofta i kllare dr det finns generatorer, en del av dem som fortfarande r igng drivs av Cores (precis som den frsta du hittar). Repair Bobblehead kar energinivn med 10% och max Nuclear Physicist kar den med 100%.

Rustningen i sig kan du dessutom modda ordentligt och uppgradera med allsknans stuff, jag har ingen aning om hur lngt fr jag r inte s lngt in i spelet.

Nr anvnder man den d? Ok, frst br man veta att det som drar mycket energi frn en Fusion Core r allt mer n att g i den eller skjuta frn hften. V.A.T.S, springa, jet pack, dyka, hlla andan nr man siktar, allt det drar mer energi. Fljdaktligen brukar jag anvnda min Power Armour nr det r en ordentligt svr boss man skall dda och d brukar jag anvnda Fat Man och minigun.

tl;dr:

Scrappa abslout inte din Power Armour, den drar Fusion Core energi men du kan hitta nya. Modda den och anvnd den i bossfighter

Citat:
Ursprungligen postat av psonb
Man behver inte scrappa junket, rcker att samla skiten i workshop bara. S scrappas det automatiskt nr man ska tillverka ngot.
Det visste jag inte, tack fr tipset!
Citera
2015-12-09, 21:22
Medlem
majorapas avatar
Fattar ingenting.
Citera
2015-12-09, 21:39
Medlem
marcmarocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Har spelat spelet ngra timmar och gillar verkligen spelet men mkt svrt. Har hittat ett par vapen man inte har vanlig ammo till utan cell och den str alltid p noll hur laddar man sna vapen?...

Det r mycket roligare om man inte anvnder Power Armor. Batterier (fusion cores) kommer du hitta lite verallt. Jag har 45 st fulla i mitt inventory sen har jag kanske 8 olika Power Armors hittils.

Fr mig har spelet varit roligare och fixa riktig armor p min karaktr och skna weapon. Tror jag har anvnt Power Armor 4-5 grr pga att jag ville rja lite.

Eller vad har ni fr sikt? Power Armor blir s jkla OP.
Citera
2015-12-09, 22:35
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Fattar ingenting.

Citera
2015-12-09, 22:37
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcmaroc
Det r mycket roligare om man inte anvnder Power Armor. Batterier (fusion cores) kommer du hitta lite verallt. Jag har 45 st fulla i mitt inventory sen har jag kanske 8 olika Power Armors hittils.

Fr mig har spelet varit roligare och fixa riktig armor p min karaktr och skna weapon. Tror jag har anvnt Power Armor 4-5 grr pga att jag ville rja lite.

Eller vad har ni fr sikt? Power Armor blir s jkla OP.

Power armorn r helt ljligt obalanserad oavsett vilken svrigetsgrad du kr. Efter ett tag in i spelet kan man utan problem kra med den 100%, bara kolla statsen helt ljligt. EN del av power armorn har dubbla den totala armorn jag har utan, likssom vad tnkte dom??. Har ven typ 600+ cap med min power armor p....

Sen att dom gjort det typ obligatoriskt att anvnda den p vissa stllen, med typ jet-paken man kan ha. Fast lgger inga spoilers.
Senast redigerad av wastaah 2015-12-09 kl. 22:40.
Citera
2015-12-09, 23:39
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah

Okej det lste sig!

Curie r frvrigt underbar.
Citera
2015-12-09, 23:49
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
N, de verkar helt skita i mina renden. Sttt p sinnessjukt mnga buggar nu s funderar att brja spela p PS4 och hoppas p mindre buggar dr.

Tyvrr r det helt ospelbart fr mig just nu. Varje steg jag tar kraschar spelet och jag har testat med precis allting.

Har fuskat i spelet fr att f det att fungera genom att teleportera men det fungerar inte alltid s det blir 55 minuter av starta om spelet, hitta stllen dr det inte kraschar och quicksave:a varje sekunde och 5 minuter till faktiskt spelande.

Synd, fr jag gillade verkligen Fallout4.

ETT MIRAKEL!!!
Jag hade samma problem som Du men nu funkar det. Jag har ftt tillbaka tron p livet. Det var en liten fgel (I-Net Support) som tipsade mig att kpa en dvi-kabel i stllet fr den dr analoga kabeln frn moderkortet till skrmen och d brjade mina drivrutiner frn Nvidia-kortet fungera felfritt. Nu ska jag ta ett par dagar ledigt fr att dda Super Mutants och Deathclaws!
Senast redigerad av BernardLoutre 2015-12-09 kl. 23:51.
Citera
2015-12-10, 01:05
Medlem
Citat:
Power armorn r helt ljligt obalanserad oavsett vilken svrigetsgrad du kr. Efter ett tag in i spelet kan man utan problem kra med den 100%, bara kolla statsen helt ljligt. EN del av power armorn har dubbla den totala armorn jag har utan, likssom vad tnkte dom??. Har ven typ 600+ cap med min power armor p....

Sen att dom gjort det typ obligatoriskt att anvnda den p vissa stllen, med typ jet-paken man kan ha. Fast lgger inga spoilers.

Du fr vldigt grna bertta nr det "typ" r obligatoriskt att anvnda power armor?

Knappt anvnt och gjort mer eller mindre allt .. Tnker om jag missat ngot.

Allmn frga hur mnga locations har ni hittat? Vill grna upptcka samtliga stllen och r p 335 nu.
Citera
2015-12-10, 01:17
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:

Hmm, hurd? Jag r inte s lngt in i spelet och anvnder inte min PA alls utom mot vissa bossar fr jag vill inte spendera alla mina fusion cores (har 17 stycken). Jag vet att Nuclear Physicist kar enerinivn i dem men finns det andra stt att dryga ut?
Citera
2015-12-10, 04:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate

Citat:
Inte missat, till 99.99% krde jag utan
Citera
2015-12-10, 16:28
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate

Allmn frga hur mnga locations har ni hittat? Vill grna upptcka samtliga stllen och r p 335 nu.

Det finns en del stllen dr man mste ha jetpaken fr att hoppa upp, typ hl i taket och mellan hustak osv. Men det r inte direkta delar av missionsen fast man kan missa unika items osv. Vilket i min vrld gr powerarmorn obligatorisk om man verkligen vill utforska.

Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Hmm, hurd? Jag r inte s lngt in i spelet och anvnder inte min PA alls utom mot vissa bossar fr jag vill inte spendera alla mina fusion cores (har 17 stycken). Jag vet att Nuclear Physicist kar enerinivn i dem men finns det andra stt att dryga ut?

Frst hittar man cores verallt, springer man bara inte runt och lallar fr mykt utan gr missions hittar man dem i stadigt tempo. Sen kan man ju ven kpa dem av skitmnga npcs och sen tror jag det finns en bug dr du sljer en nstan tom powercore och sen tar tillbaka den s blir den full. (dock inte testat fr jag har inget behov)

Tillverkar nu 600 vatten i sanctuary, stadig inkomst kan jag sga.
Senast redigerad av wastaah 2015-12-10 kl. 16:30.
Citera
2015-12-10, 20:25
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Frst hittar man cores verallt, springer man bara inte runt och lallar fr mykt utan gr missions hittar man dem i stadigt tempo. Sen kan man ju ven kpa dem av skitmnga npcs och sen tror jag det finns en bug dr du sljer en nstan tom powercore och sen tar tillbaka den s blir den full. (dock inte testat fr jag har inget behov)

Tillverkar nu 600 vatten i sanctuary, stadig inkomst kan jag sga.
Ah, OK.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in