2016-04-07, 16:40
Medlem
Fjantors avatar
Allts jag r snart Level 30 och har fortfarande ingen aning om vad jag hller p med..
Springer runt gr missions och grejar...
Men vet inte vilka ja fljer, vet inte hur man bygger vapen och settlements..
Brjar tro att detta spel r inget fr mig.
Citera
2016-04-07, 16:59
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Allts jag r snart Level 30 och har fortfarande ingen aning om vad jag hller p med..

Hade heller inte en aning om hur man byggde vapen, krde igenom det end och hade hyfsat roligt.
Sen dess har jag inte startat det igen frutom nr internet lg nere =)
Citera
2016-04-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor

Tvrtom!
Det r precis dr du r just nu som spelet r som bst.
Ovissheten r en stor del av njutningen.
Jag nskar jag kunde g tillbaka till ett stadie dr det fortfarande fanns frgetecken.
Citera
2016-04-07, 18:13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hur vet man vad som r mainstory? Flja Nick?
Citera
2016-04-07, 19:49
Medlem
Main storyn r vl jakten p Shaun och The Institute? Men som tidigare person skrev springer jag mest runt och trasslar in mig i sidemissions.
Citera
2016-04-07, 19:55
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av to1992ga
Main storyn r vl jakten p Shaun och The Institute? Men som tidigare person skrev springer jag mest runt och trasslar in mig i sidemissions.
Haha jag ocks. Bygga settlements. Fan vad svrt att hlla alla njda... legat p 85% sen sjunker det helt oltsligt.... tips fr caps; installera vattenrening och slj!
Citera
2016-04-07, 19:58
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Var Automatron vrt pengarna?

Jag kpte season pass nr det kostade 300 kr, det kanske blir vrt det. Automatron som enskilt inkp r dremot absolut inte vrt 91 kr.
Citera
2016-04-10, 04:06
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Jag kpte season pass nr det kostade 300 kr, det kanske blir vrt det. Automatron som enskilt inkp r dremot absolut inte vrt 91 kr.
Second that, dessutom mste man spela det under kampanjen, att spela det nr man r klar med grundspelet r helt meningslst.
Citera
2016-04-10, 11:01
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Fr er som vill frndra eran upplevelse i Fallout 4 s rekommenderar jag att kika p denna sida fr mods. Spelet blir mycket roligare och intressant.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/top/?
Citera
2016-04-10, 14:17
Finns det ngra rolig/bra moddar som frndrar sjlva mekaniken med bosttningarna? Det jag saknar r antingen "smart AI", att folk gr vad som behvs gras utan att behva bli tilldelade uppgifter eller en lista med settlers och vad de gr fr ngot. Ngot som helt enkelt underlttar fr mig att se vilka settlers som gr vad och tilldela dem uppgifter.

ven ett bttre stt att ge dem vapen och utrustning hade varit efterstrvansvrt. Om man kunde f lgga in alla vapen och utrustning i ett speciellt skp dr settlers tog efter behov istllet fr att jag mste ge varje enskild settler vapen och utrustning.

Sista jag skulle vilja se r en "ring of influence" eller ngot liknande. Den skulle ka beroende p antalet personer i bosttningen, dess "frsvarspong" och hur bra utrustade mnniskorna r. Inom denna ring r det skert (eller skrare) att vistas n utanfr. Som det r nu kan man teoretiskt sett bli anfallen nr man gr mellan Red Rocket och Sanctuary. Istllet skulle jag vilja att nr dessa tv platser r tillrckligt "kraftfulla" s r det mjligt att g mellan dem utan ngon som helst fara fr sitt liv. Samma mellan Red Rocket och farmen vster om den bosttningen. Det skulle ven vara vldigt roligt om man kunde "bygga ihop" bosttningarna p det sttet att ju mer sin "ring of influence" vxte desto strre blev omrdet som du tillts bygga p. D knns det lite som att man faktiskt utrttar ngot och gr Commonwealth till ett skrare stlle. Ju kraftfullare du och dina bosttningar blir desto strre omrde kan ni skra och bygga p.

Ngot sdant skulle jag vilja se i modsvg. Fr det jag lskar med spelet r att bygga bosttningar, men just nu saknar jag verkligen en hel del funktioner fr att gra det. Som det r nu stter jag ihop en karavan och binder samman alla mina bosttningar. Bygger upp 21 i mat, vatten och sngar, sen 100+ i frsvar och lter bosttningen vara. Det ger mig inget mer att gra bosttningen bttre n s. Sanctuary har jag dock byggt lite mer p mest fr att det r min hemmabas. Den har murar/vggar runt hela sitt omrde med olika typer av kanontorn. Gjort ngot liknande med drive-in bosttningen med.
Citera
2016-04-10, 15:58
Medlem
Nej visst borde jag ha kpt seasonpass. S hr i efterhand r det rtt anmrkningsvrt att jag inte gjorde det. Grejen r att jag av olika anledningar inte spelade dlc till f3. S jag funderade inte s mycket p det.

Tycker inte att Automatron var s hemskt dligt. Frstr inte varfr det skulle vara bttre eller smre med main-storyn avslutad. Sjlv tycker jag det r roligare att fortstta spela med samma gubbe liksom, finns inte att jag skulle brja om frn noll.
Citera
2016-04-10, 16:01
Medlem
Loxuss avatar
Modverktyget r inte slppt nnu, s allt fr avancerade moddar gr knappt att gra n s lnge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in