Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-06, 18:33
  #4837
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det mesta är av intresse men generellt så undviker jag mods som lägger till fyrtielva olika vapen, hunger, måste sova, måste äta, 582 olika frisyrer, 5812 olika hattar, grafikmods överlag är inte så jätteintressant.

Mods jag gillat till skyrim, f3 och fnv har bla innehållt fler uppdrag, nya områden typ far harbor dlc'n, fler hus att gå in i, bättre och fler ljud, fler fiender, farligare fiender, svårare att smyga, väder, bättre hud


Preliminär lista på mods jag tänkte köra med.

Om du tänker leka lite med Settlements kan jag tipsa om just "Sim Settlements" av kinggath. Du placerar ut 2x2 fält för Hus, Affärer, Industrier etc. Finns flera olika tilläggsaddons som innehåller fler olika hus och liknande.
Citera
2018-05-07, 01:41
  #4838
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Om du tänker leka lite med Settlements kan jag tipsa om just "Sim Settlements" av kinggath. Du placerar ut 2x2 fält för Hus, Affärer, Industrier etc. Finns flera olika tilläggsaddons som innehåller fler olika hus och liknande.
Snarare mindre, primära orsaken för att bygga är xp jag ser inget större nöje i just den biten så mest ute efter mods som drar ned på arbetet och underlättar byggande

Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Om du gillar att leka "The Sims: Post Apocalypse Edition" så är det ju aldrig fel med mods som lägger till bygg/dekorationsfunktioner!

Denna lista torde täcka det viktigaste:
https://www.pastemagazine.com/articl...ment-mods.html
Kollat igenom halva listan och fanns ett par stycken intressanta speciellt spring cleaning.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2018-05-07 kl. 01:44.
Citera
2018-05-07, 13:01
  #4839
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Snarare mindre, primära orsaken för att bygga är xp jag ser inget större nöje i just den biten så mest ute efter mods som drar ned på arbetet och underlättar byggande
Du kan, i Sim Settlements tillägg Industrial Revolution, bygga industrier och avancerade industrier. Dessa är byggnader som tex en oljepump som, så länge en Settler jobbar där, tar upp Olja och lägger in i din workshop så du sedan kan använda det själv. Det finns gruvor som ger malm som innehåller olika saker (metal, lead, nuclear material, osv). Det finns även allt från Ammunitionsfabrik till gummi-återvinning till vattenopumpar som ökar vattenförsörjningen. Dessa byggnader kan sedan uppgraderas till olika stilar där gruvan i level1 kan bli ett kärnkraftverk i level3, osv. Det finns till och med en version till Sim Settlements som tydligen ska låta dig utse ledare som sedan bygger ditt settlement åt dig! Ingen aning om hur det funkar då jag inte testat det själv.
Beroende på inställningar som du kan göra via ett Holotape i din Pip-boy sker det mesta här automatiskt efter att du placerat byggnaderna. Du kan även sätta en skatt så att du får in ett par caps per dygn.

Så skulle säga att om du får tråkigt någon gång, överväg detta och när du fått det att funka hyfsat med undistrier, affärer och hus så producerar dina settlers en masa resources åt dig!
Citera
2018-05-08, 02:25
  #4840
Medlem
Frater_Frags avatar
Jag håller själv på att spela igenom Fallout 4 för andra gången. Den här gången så har jag excellerat i moddar, kanske några för många, ett par av den har fått fnatt, så jag måste nog ta en titt på vad jag installerat... Hursomhelst, settlements är verkligen ett kapitel för sig, själv så har jag fastnat för en modd som utökar arean för varje vanilla settlement, något som gör det möjligt att bygga som folk.

Jag har fastnat för att bygga höghus, min favorit är Sanctuary, där jag lyckats nå taket på skyboxen med mitt eget hus! En utmärkt plats för att få plats med alla troféer som jag samlat på mig. En snygg betongmur runt hela Sanctuary håller balubas borta från min mark. Ett gäng turrets av diverse slag hjälper till att sudda bort de som likförbannat kommer in på området.

De moddar som jag rekommenderar rakt av är bla:

Darker Nights Äkta natt, inte någon jämrans sen skymning hela natten lång.

CWSS Fungerande duschar, wc mm.

Advanced Bubble Turret Set
Inga elkablar här inte, dessutom en hel massa roliga vapenvarianter som inte skall nämnas här.
__________________
Senast redigerad av Frater_Frag 2018-05-08 kl. 02:30.
Citera
2018-05-08, 02:32
  #4841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du behöver inte ha spelat de tidigare spelen, de enda som har hela kopplingar till varandra i serien är fallout, fallout 2 och New Vegas.

Trean och fyran har inte samma koppling till varandra eller de övriga spelen i serien utöver referenser

Intressant, bra å veta, tack!
Citera
2018-05-08, 10:06
  #4842
Moderator
Arne.Ankas avatar
Lite tetigt att behöva plocka upp varje enskilt föremål, finns det mods som automatiskt plockar upp alla föremål i närheten?

Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Darker Nights Äkta natt, inte någon jämrans sen skymning hela natten lång.
Använder du ficklampa eller fackla?

Citat:
Advanced Bubble Turret Set[/b] Inga elkablar här inte, dessutom en hel massa roliga vapenvarianter som inte skall nämnas här.
Denna typen?
https://staticdelivery.nexusmods.com...1484759191.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av LFCollegeUS
Intressant, bra å veta, tack!
Men du bör ändå spela F3 och FNV, F3 är i särklass det bästa falloutspelet i modern tid, mycket kallare råare och hemskare än F4

Humble har ibland kampanjer för F3 och FNV, tror inte jag betalade mer än typ 5 euro för FNV med alla dlc så det kan vara värt att köpa.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Du kan, i Sim Settlements tillägg Industrial Revolution, bygga industrier och avancerade industrier. Dessa är byggnader som tex en oljepump som, så länge en Settler jobbar där, tar upp Olja och lägger in i din workshop så du sedan kan använda det själv. Det finns gruvor som ger malm som innehåller olika saker (metal, lead, nuclear material, osv). Det finns även allt från Ammunitionsfabrik till gummi-återvinning till vattenopumpar som ökar vattenförsörjningen. Dessa byggnader kan sedan uppgraderas till olika stilar där gruvan i level1 kan bli ett kärnkraftverk i level3, osv. Det finns till och med en version till Sim Settlements som tydligen ska låta dig utse ledare som sedan bygger ditt settlement åt dig! Ingen aning om hur det funkar då jag inte testat det själv.
Beroende på inställningar som du kan göra via ett Holotape i din Pip-boy sker det mesta här automatiskt efter att du placerat byggnaderna. Du kan även sätta en skatt så att du får in ett par caps per dygn.

Så skulle säga att om du får tråkigt någon gång, överväg detta och när du fått det att funka hyfsat med undistrier, affärer och hus så producerar dina settlers en masa resources åt dig!
Sim setttlements tänkte jag ha men finns det nåt tillägg du skulle säga är ett måste?
Citera
2018-05-08, 10:58
  #4843
Moderator
Arne.Ankas avatar
Finns det nån UI mod till F4 liknande darnified till F3?

https://staticdelivery.nexusmods.com...1394960703.jpg
https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/55303/
Citera
2018-05-08, 10:59
  #4844
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Finns det nån UI mod till F4 liknande darnified till F3?

https://staticdelivery.nexusmods.com...1394960703.jpg
https://www.nexusmods.com/newvegas/mods/55303/

Vet inte vad som är specifikt för Darnified men det finns ett flertal UI mods, bland annat en av Gopher
Citera
2018-05-08, 16:18
  #4845
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vet inte vad som är specifikt för Darnified men det finns ett flertal UI mods, bland annat en av Gopher
Mer ute efter att hela skärmen ska användas original är det bara lite i mitten typ som används bla när man köper o säljer blir nog DEF_UI jag kommer använda.


https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10654/
Citera
2018-05-09, 03:08
  #4846
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sim setttlements tänkte jag ha men finns det nåt tillägg du skulle säga är ett måste?
Sim Settlements är ju Grund-moden och om jag minns rätt innehåller bara Bostäder och Affärer. Bra början men rysligt tråkigt.

Jag har även Industrial Revolution som låter dig bygga Industrier och Avancerade Industrier. Du kan även med denna bygga Försvar och Rekreation. De Avancerade industrierna låter dig bygga oljeborrar, sågverk, gruva, vattenpump och annat. De vanliga Industrierna kan också skapa scrap (tex gummi, mer vatten, stål och annat) men låter dig även skapa vidare saker genom att bygga ett ammunitions-verk, en leksaksfabrik. Du kan gå till en plot och säga åt den precis vilken typ av industri du vill ha, eller låta det vara random. Dessa industrier kan även uppgraderas (precis som bostäder) och kan grenas ut på olika sätt, där exempelvis gruvan kan bli ett ett stålverk eller en plutonium anrikningsplats, för att sedan kunna vidareutvecklas till kärnkraftverk eller vapentilverkning för Mini-nukes etc. (Spoiler-lista med tech-tree). Dock kräver industrier en massa Power och Water, samt reducerar din Defense vilket betyder att Raiders är mer sugna på att anfalla (de vill åt vad dina industrier producerar) samt att din Happiness går ner pga oljud och annat vilket du då måste kompensera på diverse andra sätt.
Som sagt, detta är helt självgående när en industri väl har en settler som jobbar där och de ger dig automatiskt saker till din workshop om du ställt in det så i Holotapen.

Det finns även Rise of the Commonwealth som enligt beskrivningen ska låta dig utse en ledare så att dina Settlers själva placerar ut hus och skapar en stad i ditt settlement. Har inte testat moden själv då jag tycker det är kul att försöka placera ut och strukturera, det är bara att jag är värdelös på att bygga egna hus så de ser bra ut och inte fyrkantiga, symmetriska Öststats-block..
Det lät som om du (eller vem det nu var) inte ville göra så mycket med Settlements så tänkte att låta det bli rätt självgående kunde vara en bra idé!

De har släppt en Three-in-one med de mods jag nämnde här, som tydligen ska låta dig byta ut de tre mot denna enda (då det tydligen finns en cap på hur många mods du kan ha aktiva så genom att kombinera ihop de tre här så tar de bara upp en slot istället för tre). Dock när jag försökte byta så gnällde spelet på att vissa filer saknades från min save och när jag loggade in ändå så saknades en hel del saker. Så installerade om modarna och allt blev bra igen.
Citera
2018-05-09, 04:22
  #4847
Medlem
Frater_Frags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
...Använder du ficklampa eller fackla?...

Jag brukar nöja mig med den lampa som sitter i hjälmen till mitt beprövade powerarmor. Den lampan räcker mer än väl när man är på vandring. Mina settlements är vanligen väl belysta, med gatlampor etc, så inga bekymmer där inte.

Vad gäller turrets så är den på bilden precis vad jag menar, smidiga att installera och kommer i alla smaker!
__________________
Senast redigerad av Frater_Frag 2018-05-09 kl. 04:24.
Citera
2018-05-09, 05:29
  #4848
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Jag brukar nöja mig med den lampa som sitter i hjälmen till mitt beprövade powerarmor. Den lampan räcker mer än väl när man är på vandring. Mina settlements är vanligen väl belysta, med gatlampor etc, så inga bekymmer där inte.
Power armor är ingen favorit, ska testa tnr shoulder lamp
https://www.nexusmods.com/fallout4/m...860/?tab=files

Citat:
Vad gäller turrets så är den på bilden precis vad jag menar, smidiga att installera och kommer i alla smaker!
Låter intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
De har släppt en Three-in-one med de mods jag nämnde här, som tydligen ska låta dig byta ut de tre mot denna enda (då det tydligen finns en cap på hur många mods du kan ha aktiva så genom att kombinera ihop de tre här så tar de bara upp en slot istället för tre). Dock när jag försökte byta så gnällde spelet på att vissa filer saknades från min save och när jag loggade in ändå så saknades en hel del saker. Så installerade om modarna och allt blev bra igen.
Jag körde med den samlingsmodden och 108 st till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback