Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-26, 17:40
  #4885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jag är vid level 35 ungefär och har precis kraschat hela institute så det finns inget mer att hämta där, på sätt och vis känns det som att man har klarat spelet då sonen är tillbaka och allt sånt men jag antar att det fortsätter? Annars så är de institute ett jävligt bra slut på spelet men det lär väl fortsätta och jag har fler uppdrag som väntar.

finns massor av sidequests, vilka vissa är riktigt bra, vissa kan du hitta genom att bara gå runt och möta folk i världen eller tex snacka med folk i diamond city eller "fuska" lite och kolla nätet hur man "aktiverar" dom.
spelet har även flera DLC såsom nuka world, far harbor och nått annat jag inte minns namnet på.
Citera
2018-12-26, 18:55
  #4886
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jag är vid level 35 ungefär och har precis kraschat hela institute så det finns inget mer att hämta där, på sätt och vis känns det som att man har klarat spelet då sonen är tillbaka och allt sånt men jag antar att det fortsätter? Annars så är de institute ett jävligt bra slut på spelet men det lär väl fortsätta och jag har fler uppdrag som väntar.
Spelet kan fortsätta i all evighet med att bara rensa ut diverse områden, få quests att försvara Settlements, osv.
Dock, halva poängen med spelet (bortsett från att få utforska en stor värld och göra lite vad man vill i den) är att välja vilka factions man vill alliera sig med. Denna omgången tog du Institute, men nästa gång kanske det vore spännande att alliera sig med Brotherhood? Eller Railroad? Eller Minute Men?
Likaså kan du variera hur du spelar. Antingen fokuserar du på en massa Melee weapons, eller pistoler, eller stora Miniguns eller så blir du mer en Sniper med en massa Stealth. Förändrar en hel del hur du spelar spelet.
Likaså kan du testa lite fler mods, tex Sim Settlement som skapar ett litet mini-game kring settlements där du kan bygga hus, industrier, affärer etc.
Citera
2018-12-27, 21:32
  #4887
Medlem
Bravidas avatar
Hatar att läsa denna tråd. Blir alltid så sugen på att installera skiten igen..

Sååååå synd att Fallout 4 inte kunde göras till co-op-spel. Bara 2-2 personer som kan spela tillsammans och röra sig i samma värld. Då hade jag kunnat betala 5000 kr för det.
Citera
2018-12-27, 21:40
  #4888
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hur hittar man Virgils serum nu när man inte har tillgång till the institute?
Citera
2018-12-27, 21:59
  #4889
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Hur hittar man Virgils serum nu när man inte har tillgång till the institute?
Gör man inte, skapligt säker på att man bara får en chans.
Citera
2018-12-28, 14:58
  #4890
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag har svårt att hitta roliga uppdrag nu men det enda man ska göra då är att gå runt i världen eller och upptäcka mer och på så sätt få mer uppdrag?
Citera
2018-12-28, 16:04
  #4891
Medlem
Frater_Frags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jag har svårt att hitta roliga uppdrag nu men det enda man ska göra då är att gå runt i världen eller och upptäcka mer och på så sätt få mer uppdrag?

Det finns tack och lov en hel uppsjö av moddar och expansioner att tillgå. Själv så skaffade jag mig alla expansionerna, Nuka World, Far Harbour etc.
Citera
2018-12-28, 17:49
  #4892
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Det finns tack och lov en hel uppsjö av moddar och expansioner att tillgå. Själv så skaffade jag mig alla expansionerna, Nuka World, Far Harbour etc.

Okej är det bara att gå runt så hittar man dessa?
Citera
2018-12-28, 18:04
  #4893
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Okej är det bara att gå runt så hittar man dessa?
Nej, de måste du köpa till i Steam.
Citera
2018-12-28, 18:17
  #4894
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Nej, de måste du köpa till i Steam.

Fan vad drygt att man måste köpa sig till sånt.
Citera
2018-12-29, 00:28
  #4895
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Fan vad drygt att man måste köpa sig till sånt.
Nackdelen med allt DLC som spelen kör med nu..
Visst, kan köpa att de skulle släppa ett grundspel för att sedan, pga att de hade ont om tid, släppa lite nytt content efter några veckor/månader för att locka folk tillbaka till spelet och för att locka nya köpare.
Men att man måste köpa till dessa DLC känns bara meh..
De har ju även Creation Club nu, där du får ett par små quest men med huvudsyftet att du ska få tillgång till lite nya Power Armor modeller, nya vapen och annat. Att du köper nya saker i spelet. Känns ganska konstigt när alla moddare redan kan göra allt detta och mer =/
Citera
2020-09-27, 02:12
  #4896
Moderator
Arne.Ankas avatar
5år sen spelet släpptes, har det gjorts några stora mods som gör om spelet från grunden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback