Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 07:16
  #4969
Medlem
Den som vill ha mer "effekt" av skjutvapen på fiender och fler moderna vapen, men o.b.s. även på dig själv, så är modern firearms en möjlighet att ladda ned och installera. Varning, dock, det kräver lite ansträngning att installera.
Citera
2024-04-19, 17:55
  #4970
Medlem
diseuses avatar
Enligt Gamesindustry.biz har försäljningen av spelet skjutit i höjden. Det ökade med 7 500% från en vecka till en annan i samband med att teveserien släpptes.
Citera
2024-04-19, 18:11
  #4971
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Enligt Gamesindustry.biz har försäljningen av spelet skjutit i höjden. Det ökade med 7 500% från en vecka till en annan i samband med att teveserien släpptes.

Vafan är Fallout ett coolt fenomen nu, visst att det har varit kommersiellt sen 3an släpptes med det har väl ändå hållt sig lite inom spelvärldens lite nördigare del. Det är ju inte direkt Fortnite, Super Mario bros eller CS.

Kommer frasen War, war never changes dyka upp på varenda instagram konto nu.
Citera
2024-04-19, 18:18
  #4972
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Vafan är Fallout ett coolt fenomen nu, visst att det har varit kommersiellt sen 3an släpptes med det har väl ändå hållt sig lite inom spelvärldens lite nördigare del. Det är ju inte direkt Fortnite, Super Mario bros eller CS.

Kommer frasen War, war never changes dyka upp på varenda instagram konto nu.
Nja, lite granna kanske, men just att det är ett RPG med rätt så komplexa system gör ni att den publiken som bara spelar CoD, Fortnite och så håller sig undan. För mycket att behöva tänka igenom för folk som bara vill ta upp kontrollen och spela en-två timmar i veckan.

Skulle gissa att det snarare är andra gamers som hållt sig undan just eftersom att denna studios spel tenderar att vara rätt så buggiga, men som ändå med hypen kring serien ändå vill ge det en chans.
Citera
2024-04-19, 20:05
  #4973
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Vafan är Fallout ett coolt fenomen nu, visst att det har varit kommersiellt sen 3an släpptes med det har väl ändå hållt sig lite inom spelvärldens lite nördigare del. Det är ju inte direkt Fortnite, Super Mario bros eller CS.

Kommer frasen War, war never changes dyka upp på varenda instagram konto nu.

De är spel för barn, vi andra såg charmen med Fallout redan för länge sen
__________________
Senast redigerad av EastClintfood 2024-04-19 kl. 20:10.
Citera
2024-04-19, 20:44
  #4974
Medlem
anomaligns avatar
Har börjat en ny omspelning och kör melee only, ingen armor, very hard. Det ger lite mer utmaning än annars. Även när man har kommit upp i levels och fått in en del perks så kräver det fortfarande strategi och pusslande och stackande av effekter från mat, chems och stealth för att ta kål på vissa fiender när man inte överlever en enda attack från dem. Tycker att FO4 annars blir tråkigt när man blir övermäktig halvvägs igenom, och gillar inte Suvival Mode pga ingen quick save.

Vad finns för alternativ om man vill spela en anti-synth-hållning? Jag har alltid spelat som pro-synt, hjälpt The Railroad, hjälpt hippie-roboten på Far Harbour osv, eftersom det har framstått som det goda alternativet. Så även förra genomspelningen, ända fram till slutet där jag fick ett infall och vägrade att ta hand om lilla Shaun, utan sade att den fick stanna kvar i institutbunkern när reaktorn small, och mina companions tyckte att jag var ett monster. Det ger mig känslan att spelet tar ställning till att synthar är levande varelser, och inte filosofiska zombies, så att det goda alternativet alltid är att hjälpa dem.

Så TLDR-versionen av min fundering är: Finns det en vettig mission path som fientlig mot synthar, utan att vara "ond"?
Citera
2024-04-19, 22:30
  #4975
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Har börjat en ny omspelning och kör melee only, ingen armor, very hard. Det ger lite mer utmaning än annars. Även när man har kommit upp i levels och fått in en del perks så kräver det fortfarande strategi och pusslande och stackande av effekter från mat, chems och stealth för att ta kål på vissa fiender när man inte överlever en enda attack från dem. Tycker att FO4 annars blir tråkigt när man blir övermäktig halvvägs igenom, och gillar inte Suvival Mode pga ingen quick save.

Vad finns för alternativ om man vill spela en anti-synth-hållning? Jag har alltid spelat som pro-synt, hjälpt The Railroad, hjälpt hippie-roboten på Far Harbour osv, eftersom det har framstått som det goda alternativet. Så även förra genomspelningen, ända fram till slutet där jag fick ett infall och vägrade att ta hand om lilla Shaun, utan sade att den fick stanna kvar i institutbunkern när reaktorn small, och mina companions tyckte att jag var ett monster. Det ger mig känslan att spelet tar ställning till att synthar är levande varelser, och inte filosofiska zombies, så att det goda alternativet alltid är att hjälpa dem.

Så TLDR-versionen av min fundering är: Finns det en vettig mission path som fientlig mot synthar, utan att vara "ond"?
Gå för en BoS route om du vill vara anti-synth. De ser synths som styggelser. Men de är inte direkt onda heller.
Citera
2024-04-19, 23:11
  #4976
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Gå för en BoS route om du vill vara anti-synth. De ser synths som styggelser. Men de är inte direkt onda heller.

Litet tips, var en sniper som kunde hantera granater/minor. Lägga ut minor vid vissa ställen, beskåda det hela.
__________________
Senast redigerad av EastClintfood 2024-04-19 kl. 23:15.
Citera
2024-04-20, 14:46
  #4977
Medlem
Hirvis avatar
Hur fan kan Dogmeat känna lukten från en cigarr som är flera år gammal och hitta vägen? Det stör mig.
Citera
2024-04-20, 15:16
  #4978
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Hur fan kan Dogmeat känna lukten från en cigarr som är flera år gammal och hitta vägen? Det stör mig.

Den är väl inte flera år gammal? Kellog har varit i Diamond City "recently", när spelaren kommer dit. Cigarren är inte från samma resa som han gjorde när han kidnappade Shaun från Vault 111.

...om jag inte missminner mig. Det var ett tag sedan jag spelade.

[edit]: Sen kan man ju kanske tycka att det finns konstigare saker i Fallout :-)
Citera
2024-04-20, 17:14
  #4979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Den är väl inte flera år gammal? Kellog har varit i Diamond City "recently", när spelaren kommer dit. Cigarren är inte från samma resa som han gjorde när han kidnappade Shaun från Vault 111.

...om jag inte missminner mig. Det var ett tag sedan jag spelade.

[edit]: Sen kan man ju kanske tycka att det finns konstigare saker i Fallout :-)


Sen påstås det ju
Citera
2024-04-25, 14:46
  #4980
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Köpte spelet på ps5 för 54 spänn tråkigt bara att det va för ps4
Men såg idag att det kom en uppdatering för next gen

Så sitter ni på fallout 4 på ps5 så kommer det att finnas en uppdatering idag för nex gen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback