Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-18, 14:34
  #1
Medlem
backwoodss avatar
Tror ni det skulle vara lönt att beställa hem 52nr av kalle anka och spara dom, alltså inte ens ta av plasten. Kan det här bli värt något i framtiden trots att det är så pass nya tidningar?
Citera
2011-05-18, 14:36
  #2
Medlem
pnGus avatar
Lite blir dom nog säkerligen värda, men för att få några nämnvärda summor för dom krävs det nog att det är första utgåvan eller någon form av specialutgåva av tidningen
Citera
2011-05-18, 14:43
  #3
Medlem
kapten zooms avatar
De sjunker nog inte i värde iaf. Vill du tjäna pengar på tidningar så är mitt tips att du håller koll på nya serier istället. Var med och köp de första nr:a. Har du flyt så kanske nån av de serierna bli stora och om några år kan du sälja av dem.......
Citera
2011-05-18, 15:44
  #4
Moderator
Popesizes avatar
Visst kan det bli värt lite. Men räkna med att det lär få ta ett tag. Kalle Anka började 1948 som tidning, och det är de fem-sex första åren som har ett större värde ur samlarsynpunkt. Från 60-talet och framåt så är det kanske en tia per tidning om de är i riktigt gott skick. Du får i såna fall se det som en investering till dina barn.
Citera
2011-05-18, 15:55
  #5
Medlem
WesleyPipess avatar
Tvekar på att nutida Kalle Anka kommer bli samlingsobjekt. Hade varit annat om du hade haft inplastade nummer med Don Rosa-serier.
Citera
2011-05-18, 16:50
  #6
Medlem
xkangs avatar
Kanske lite OT men iallafall, va kan en riktigt gammal kalletidning kosta? Snackar vi lika mycket som tavlor å shiet?
Citera
2011-05-18, 17:18
  #7
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkang
Kanske lite OT men iallafall, va kan en riktigt gammal kalletidning kosta? Snackar vi lika mycket som tavlor å shiet?
Tja, ett ex av första Kalle Anka i skicket Fine ropades in för drygt 105.000:- på en auktion för ungefär tre år sen.

De första numrena går för minst 5000, och det för en tidning i sämsta skick, om jag inte missminner mig. Ju bättre bevarade, ju högre pris.
Citera
2011-05-18, 17:24
  #8
Medlem
Jag har ca 10 st oöppnade Kalle Anka tidningar i förrådet. Med plasten och allt på, helt orörda dom tidigaste är från 2000 som jag köpte som 10-åring. Kul att ha. Kommer aldrig öppna dom
Citera
2011-05-18, 17:46
  #9
Medlem
prizs avatar
dagens tidningar kommer aldrig aldrig aldrig aldrig bli värda ett skit. Bespara er pengarna
Citera
2011-05-18, 21:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
dagens tidningar kommer aldrig aldrig aldrig aldrig bli värda ett skit. Bespara er pengarna

Ändå kul att ha även om det inte blir nåt värde
Citera
2011-05-18, 21:56
  #11
Medlem
Monkeyspanks avatar
Fan, säg inte det.
De kanske inte blir värda nåt inom närmaste 50-60 åren, men dina ev. barnbarnsbarn kanske får ut en fet binge rubel för dem.
Köpte själv en Stonesplatta i slutet av 80-början på 90 talet som jag ännu inte "avplastat" bara som rent expriment. Ska fan kolla upp om den stigit nåt i värde, fast knappast troligt...
Citera
2011-05-19, 14:34
  #12
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Fan, säg inte det.
De kanske inte blir värda nåt inom närmaste 50-60 åren, men dina ev. barnbarnsbarn kanske får ut en fet binge rubel för dem.
Köpte själv en Stonesplatta i slutet av 80-början på 90 talet som jag ännu inte "avplastat" bara som rent expriment. Ska fan kolla upp om den stigit nåt i värde, fast knappast troligt...


Jag kan garantera det. Det finns absolut inget värde i dagens serier på något sätt. Kvalitén är skit och det är bara nummer 5000 eller liknande finns inget som gör att det finns ökat värde.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback