Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-30, 05:33
  #13
Medlem
saftad_burks avatar
Du gör mig ledsen, Popesize! Jag hade ett väldigt tidigt Kalle-nummer, troligen ett av de tidigaste. Kalle såg mycket underlig och päronformad ut och inga av hans numera klassiska vänner stod att finna. Istället umgicks han med en höna och dennes ungar. Jag vågar anta att Ankeborg ännu inte var grundat, för de levde på landet, hönan och barnen på en husbåt, Kalle i ett skjul.

Tyvärr är tidningen försvunnen sedan länge.

Citera
2011-05-30, 08:42
  #14
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Du gör mig ledsen, Popesize! Jag hade ett väldigt tidigt Kalle-nummer, troligen ett av de tidigaste. Kalle såg mycket underlig och päronformad ut och inga av hans numera klassiska vänner stod att finna. Istället umgicks han med en höna och dennes ungar. Jag vågar anta att Ankeborg ännu inte var grundat, för de levde på landet, hönan och barnen på en husbåt, Kalle i ett skjul.

Tyvärr är tidningen försvunnen sedan länge.

Låter som en serievariant av den kortfilm som blev Kalle Ankas debut -"Sagan om den kloka lilla hönan"
Såg Kalle ut ungefär så här?
Citera
2011-05-30, 16:44
  #15
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Låter som en serievariant av den kortfilm som blev Kalle Ankas debut -"Sagan om den kloka lilla hönan"
Såg Kalle ut ungefär så här?
Mycket riktigt. Jag har googlat runt lite nu och det visar sig att tidningen gavs ut i samband med att Kalle fyllde sextio. Några större slantar lär alltså inte ha försvunnit, som tur är.

Kalle såg för övrigt helt pervers ut på bilden.
Citera
2011-05-30, 16:54
  #16
Medlem
Kalle Anka tidningar ifrån 70, 80 , 90 och 2000 talet kommer säkerligen inte öka mycket i pris.
Aldeles för stora upplagor och för många som behandlar tidningarna varsamt.
Citera
2011-06-18, 23:47
  #17
Medlem
Frostnatts avatar
En tidning är inte värd något för att den är i perfekt skick och 50 år gammal. En tidning blir värd något först när någon är beredd att betala för den och ingen lär betala mer än struntsummor för slumpvis inplastade utgåvor från 2000-talet. Vare sig om 10 eller 50 år. Det finns inget samlarvärde i det. Jag skulle bli förvånad om dina barnbarn ens får tillbaka det du betalat för den även om vi justerar för inflation.
Citera
2011-07-31, 10:32
  #18
Medlem
Värt att påpekas är att plasten som tidningarna ligger i när de säljs idag inte är skonsam mot tidningen på något sätt om man ser till långtidsförvarings. Det är troligen sämre för tidningen att ligga 10 år i den plasten än 20 år utan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback