Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-10-12, 11:15
Medlem
*gddans avatar
Jag har ett MSI FX5600-VTDR128 AGP 8x -
128 MB DDR SDRAM grafikkort.

Nr jag frsker spela Doom 3 s msta jag har smsta grafiken med smst antal bildpunket fr att det inte ska hacka sig.

r det ngot fel p mig eller kortet?
Citera
2004-10-12, 11:23
Medlem
Nasonexs avatar
en kompis hade precis samma problem..
hans dator r en bra dator men doom 3 hackade fruktansvrt...

hans dator hade inte AGP accelerationen aktiverad..

om du kr dxdiag och kollar p bildskrmsfliken s ska alla 3 vara aktiverade..

r inte AGP strukturacceleration aktiverad r det det som r felet... och om jag minns det rtt s var han tvungen att gorma mycket fr att aktivera den, typ installera om windows, fr den mste tydligen in frst fr den skriver ver massa filer som inte gr att skriva ver om man har installerat massa annat tjafs.

tydligen s om man kper nytt kort och installerar det s r det inte skert attAGP accelerationn installeras pga av att den vill skriva ver filer som r skrivskyddade, s som jag fattat det r dety drfr det r bst att gra det efter en ny installation av windows, innan filerna blir lsta.

fast jag r ju ingen expert=) men det var d s jag fattade det
Citera
2004-10-12, 11:24
Medlem
Comps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *gäddan
Jag har ett MSI FX5600-VTDR128 AGP 8x -
128 MB DDR SDRAM grafikkort.

Nr jag frsker spela Doom 3 s msta jag har smsta grafiken med smst antal bildpunket fr att det inte ska hacka sig.

r det ngot fel p mig eller kortet?

Kortet... det r ett ganska trkigt kort att lira DIII med. Du behver minst 512MB texturminne och ordentligt std fr per-pixel-frskjutning etc...
Saftig dator, saftigt kort - s flyter det som en drm, och r snyggt!
Citera
2004-10-12, 14:33
Medlem
*gddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comp
Kortet... det r ett ganska trkigt kort att lira DIII med. Du behver minst 512MB texturminne och ordentligt std fr per-pixel-frskjutning etc...

Klart att det inte r det roligaste kortet att spela med, tyvrr tillter varken ekonomin flickvnnen ett nytt kort... Frgan r mer om hur jag ska kunna spela med det kortet jag har utan att behva spela p smstas grafiken... Helst utan att installera om Windows
Citera
2004-10-13, 17:29
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comp

Bah.. det funkar prima p ett Radeon 9600 med 128mb
kan inte kra p hgsta, men med medel grafik s flyter det p fint..
Citera
2004-10-13, 17:31
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *gäddan
Klart att det inte r det roligaste kortet att spela med, tyvrr tillter varken ekonomin flickvnnen ett nytt kort... Frgan r mer om hur jag ska kunna spela med det kortet jag har utan att behva spela p smstas grafiken... Helst utan att installera om Windows

Men r agp porten "aktiv" d? som nasonex sa...

r den inte igng s r det vlldigt ltt att f igng den, till skillnad frn vad nasonex sa

Bara ladda hem de senaste chipset drivrutinerna till ditt moderkort s..
(VIA eller Nforce gissar jag)
Citera
2004-10-18, 15:29
Medlem
Nasonexs avatar
tro mig det kan vara allt annat n ltt:P

Jag r vl inte s datorkunnig men min polare r det och han kunde inte lsa det utan att installera om windows, och min AGP funkar fortfarande inte, fr den har bara funkat en gng, d jag installerade om datorn men tyvrr s r min dator s pass cp att d AGP strukturacc r igng s cp-ar datorn ut efter 5 sekunder, oavsett hur jag gr, eftersom mitt VIA chipset r totalt smst i vrlden. Och enligt vad jag frsttt p sweclockers.com s r jag inte den enda med problemet. VIA suger... s jag fr kra utan

S AGP kan vara allt annat n ltt att f igng
Citera
2004-10-18, 17:10
Bannlyst
Vad har du fr via-chipset/moderkort? P mitt Abit kt7a(hette det apollo 133a eller ntt sdant?) s fungerade vissa grafikortsdrivrutiner(gayforce2 gts), och andra inte. Jag fick prova mig fram till vilka som fungerade varje gng jag installerade om windows, vilket tyder p hg kvalite p VIA och deras prdukter. Samma med ljudkortet, med lite krngel s gick det tom. med Soundbalster Live, fast vissa gnger fugnerade inget av mina ljudkort.
Citera
2004-10-18, 17:30
Medlem
Nasonexs avatar
jag har ett AD77 moderkort och rekommenderar det inte:P
Citera
2004-10-18, 19:31
Medlem
Auditors avatar
har du fr grafikkort d?

En del ATI kort bgar ur helt d man har agp p och fastwrites p.
iaf mitt +o(
Citera
2004-10-18, 19:49
Medlem
Nasonexs avatar
har ett radeon 9800 pro Club 3d

vad som hnde var att s fort jag installerade nya AGP drivisar efter min ominstallation av windows (vilket jag gjorde typ 10 gnger) s visades windows i 10 sekunder d jag kom in i windows, sen ballade allt ut och det blev bara flimmer och skit p skrmen. P sweclockers freslog dom att man skulle ta bort VPU recover s jag gjorde det det funkade nd inte..

dock fick jag det att funka en enda gng, men bara p AGP 4x..inte 8x.. och nr jag ndrade till 8 s balla allt ur och hur jag n frskte med ominstallationen och skit s lyckades jag aldrig f tillbaka 4x att funka.. vet ej varfr d jag gjorde p exakt samma stt och installerade allt i samma ordning.
Citera
2004-10-18, 19:50
Medlem
^swestres^s avatar
r det radeon kanske catalyst skulle vara en bra id.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in