• 1
  • 2
2011-05-22, 23:37
Medlem
Jag har brjat lira denna gamla klassiker och jag r verraskad hur bra det hr spelet r. Spelade de nr jag var 14 r med 56k Modem, attans va kul de r.

De r fortfarande folk som lirar, brukar kra en hel del p http://www.gametracker.com/server_info/89.223.32.156:27026/ annars r de flesta servrar fyllda med bots.

Ni som lirar Team Fortress 2 kan ta era hattar och slnga i vggen fr hr r de skills som gller.
Citera
2011-05-22, 23:47
Medlem
frillees avatar
Man kanske skulle ta och smyga in p servern och piska skiten ur dig ngon dag.
Tack fr tipset, var hur lnge sedan som helst jag spelade TF.
Citera
2011-05-23, 17:43
Medlem
fuskas avatar
Spelade ohyggligt mycket nr det begav sig och var med i Europa ligor osv. Bsta spelet ngonsin och inget upp till i dag kan mta sig med match spelet.. TF2 r ett skmt.

GO GO GDI!
Citera
2011-05-23, 22:53
Medlem
Bsta medic:en ngonsin i TFC

http://www.youtube.com/watch?v=sTv-tqZmLDg
Citera
2011-05-24, 01:43
Medlem
scippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Spelade ohyggligt mycket nr det begav sig och var med i Europa ligor osv. Bsta spelet ngonsin och inget upp till i dag kan mta sig med match spelet.. TF2 r ett skmt.

GO GO GDI!

"TF2 r ett skmt"?
Citera
2011-05-24, 08:48
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scippo
"TF2 r ett skmt"?

Mmm... ett skmt om du jmfr med TFC. Valve hade ett otroligt populrt och bra turnerings spel men dom tappa bollen totalt och valde CS i stllet att satsa p.
Nstan 10 r senare s slpper dom TF2 som inte gr att jmfra med TFC. Dom delar enbart namn fr dom har samma namn p klasserna.

Skulle skrivit mer men barnet vakna.
Citera
2011-05-24, 14:25
Medlem
Citat:
Mmm... ett skmt om du jmfr med TFC. Valve hade ett otroligt populrt och bra turnerings spel men dom tappa bollen totalt och valde CS i stllet att satsa p.
Nstan 10 r senare s slpper dom TF2 som inte gr att jmfra med TFC. Dom delar enbart namn fr dom har samma namn p klasserna.

Skulle skrivit mer men barnet vakna.

tf2 r en hel vrld av karaktrer som har en bakrund. Spelet har ven en story och roliga dialoger. Grafiken r helt banbrytande och det finns hela tiden sm detaljer att upptcka i banorna, bsta spelet ngonsin.. Tfc r ju bara ett vanlig lag-baserat krigspel.
Citera
2011-05-24, 16:56
Medlem
Jag tycker om TF2 stil, vldigt utarbetade karaktrer och banor. Finns inga skills, de handlar om aim, taktik. Vi pratar om hardcore skills i TFC. Hr har vi flera faktorer ssom aim, bunnyjump, granater, granathopp etc.

Prva TFC och s frstr ni vad jag menar.
Citera
2011-05-27, 13:41
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cork
tf2 r en hel vrld av karaktrer som har en bakrund. Spelet har ven en story och roliga dialoger. Grafiken r helt banbrytande och det finns hela tiden sm detaljer att upptcka i banorna, bsta spelet ngonsin.. Tfc r ju bara ett vanlig lag-baserat krigspel.

Enda pluset med TF2 r den vldigt charmiga grafiken enligt mig. TFC r en helt annan division. Kan vara att man sitter hr och verdriver det d det var ett evigt ntande som ung med modemet som uppkoppling. Kanske minnet sviker en och det kanske inte var s bra men TF2... Nae, rtt hemskt spel faktiskt.

Blir att dra hem TFC nr man kommer hem. Visa vem det r som bestmmer!
Citera
2011-05-27, 16:15
Medlem
fuskas avatar
Citat:

Du ahr s rtt om TF2 att det r ngot helt annat n tfc nmligen ett spel som riktar sig till generation yngre. typ 10 r eller s.

TFC var och kanske r(i Japan) ett spel som man spelade fr att mta andra LAG i.
Citera
2011-05-28, 01:28
Medlem
Citat:
Du ahr s rtt om TF2 att det r ngot helt annat n tfc nmligen ett spel som riktar sig till generation yngre. typ 10 r eller s.

TFC var och kanske r(i Japan) ett spel som man spelade fr att mta andra LAG i.

s du spelar hellre ett hjrndtt utvecklat spel istllet fr ett spel som har en bra storyuppbyggnad samt GENIALISKA filmer som bygger p karaktrerna nnu mer. Detaljer finns verallt i spelet och manus r helt fantastiskt.

Lt mig gissa, du gillar Transformers 1-2 och annat michael bay skrp?
Citera
2011-06-01, 18:44
Medlem
fuskas avatar
Citat:
s du spelar hellre ett hjrndtt utvecklat spel istllet fr ett spel som har en bra storyuppbyggnad samt GENIALISKA filmer som bygger p karaktrerna nnu mer. Detaljer finns verallt i spelet och manus r helt fantastiskt.

Lt mig gissa, du gillar Transformers 1-2 och annat michael bay skrp?

Tycker original filmen r bra mycket bttre n MB filmer fast nr Optimus drar svrdet s fr nog alla som vxte upp p 80 talet rysningar.! Nog om det.

Japp om det i dag skulle finnas TFC och TF2 s skulle jag spela TFC d gameplay r s mycket bttre.
Vill jag se film s ser jag p DVD.
Om du hade spelat(vilket du kanske har) s skulle du frst att man inte kan jmfra dom bda spelen.
Frstr inte varfr en storyuppbyggnad och bra filmer gr ett FPS/Dm spel bttre n ett som hade bttre gameplay.

Allt det hr knns ganska ondigt d tiden r frbi fr TFC.

Hattsamlande pffft...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in