Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-27, 21:31
Medlem
Mikke79s avatar
Lite nyfiken bara, va e det som är så intressant med Tobbe nu ?
Är nära vän med han och hans familj å jag umgicks en del med han en bra tid innan det vart som det vart, så jag vart bara lite nyfiken
Citera
2011-05-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikke79
Är nära vän med han och hans familj å jag umgicks en del med han en bra tid innan det vart som det vart, så jag vart bara lite nyfiken

"vart som det vart" säger en hel om din inställning, och möjligen hans familjs inställning , till mord också.
Citera
2011-05-28, 01:15
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Ingen som har en sammanfattning eller länk om hur mordet gick till? Har hört att det var ganska brutalt.

Den här Martinsson hade väl bara någon månad kvar på straffet, men hakade på av oklara anledningar vid rymningen från Mariefred.
Citera
2011-05-28, 01:24
Medlem
Citat:

Hej Mikke79!
Ja, jag förstår din synpunkt. T är säkert en vän till dig och det måste man respektera, men samtidigt är det också så att en sådan här händelse påverkar så många människor. Syftet är inte att kasta skit på T utan bara reda ut varför det gick som det gick. Hoppas det känns OK. Jag är definitivt ingen som säger "häng dem alla". Däremot vet jag, tack vare min uppväxt vilka alla är. Undantaget är T, som ju inte kom härifrån. Just därför startade jag ju tråden med att fråga om alla förutom honom. Han är ju rätt så välkänd. De övriga är ju liksom grannar, skolkamrater etc som man har undrat hur det gick för.
Citera
2011-05-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenno1
Hej Mikke79!
Ja, jag förstår din synpunkt. T är säkert en vän till dig och det måste man respektera, men samtidigt är det också så att en sådan här händelse påverkar så många människor. Syftet är inte att kasta skit på T utan bara reda ut varför det gick som det gick. Hoppas det känns OK. Jag är definitivt ingen som säger "häng dem alla". Däremot vet jag, tack vare min uppväxt vilka alla är. Undantaget är T, som ju inte kom härifrån. Just därför startade jag ju tråden med att fråga om alla förutom honom. Han är ju rätt så välkänd. De övriga är ju liksom grannar, skolkamrater etc som man har undrat hur det gick för.

DEssutom är jag ju lite nyfiken på en sak (har jag tur har Mikke79 någon info). T ansökte ju om nåd för en tid sedan. Med tanke på hans rymning/gisslantagande var det väl inte så troligt att han skulle få OK. Frågan jag har är om S*ef*n. Varför har inte han ansökt om tidsbestämt straff? Eller har han det? Har han misskött sig alt inte vill ut? Han har ju ändå suttit i 11 år. Har du någon info Mikke79
Känner S sedan barnsben så jag bara undrar hur det går för honom, har varit väldigt tyst här i Hällefors om honom sedan detta hände.
Citera
2011-05-28, 07:46
Medlem
Mikke79s avatar
Har inte hört nånting om Stefan på många år men så väldigt läng till kan han inte ha kvar å sitta om han nu skött sig vill säga, kan ju va svårt ibland
När det gäller Tobbe så är det väl inte så konstigt om han inte ick straffet bestämmt även om han nu har skött sig efter sin lilla biltur.
Men peronligen så tycker jag att det är dax, dom har suttit av sitt brott nu å man måste få en chans att vissa att man kan sköta sig å vill göra nånting bra när man är ute.
Citera
2011-05-30, 08:56
Medlem
Citat:
Hej Johnson88

Du verkar också sitta på en hel del info om detta. Kommer du ihåg en incident i efterdyningarna av detta? Har för mig att en kvinna i närheten av gärningsmännen försökte köra över huvudvittnet. Vet inte till 100% om det är korrekt så jag avvaktar name-dropping. Hört något?

Är inte så jätteinsatt. Känner inte igen den incident du beskriver.

Vet du efternamnet på Stefan som också dömdes för mordet. Jag vet bara att det börjar på K. Kan vara intressant att kolla om han ansökt om tidsbestämning.
Citera
2011-05-31, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Är inte så jätteinsatt. Känner inte igen den incident du beskriver.

Vet du efternamnet på Stefan som också dömdes för mordet. Jag vet bara att det börjar på K. Kan vara intressant att kolla om han ansökt om tidsbestämning.

Efternamnet börjar inte på K. Gust**s**n
Citera
2011-05-31, 17:02
Medlem
Citat:
å man måste få en chans att vissa att man kan sköta sig å vill göra nånting bra när man är ute.
Var mordet det första brott Jardeberg begick?
Citera
2011-05-31, 19:20
Medlem
Citat:
Efternamnet börjar inte på K. Gust**s**n

Just det, blandade ihop bokstäverna på SG och BK.

Tillägg: Han har inte ansökt om tidsbestämning.
Citera
2011-06-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Just det, blandade ihop bokstäverna på SG och BK.

Tillägg: Han har inte ansökt om tidsbestämning.

Vet du varför han inte gjort det? Möjligheten att göra det har han ju.
Citera
2011-06-03, 17:28
Medlem
Citat:
Vet du varför han inte gjort det? Möjligheten att göra det har han ju.

Ingen aning. Men det finns dom som har suttit längre än så utan att ha sökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in