Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-23, 13:48
Medlem
Hej, kära fb-vänner.
Efter idogt läsande har jag äntligen bestämt mig för min första TS. Jag har sett att det finns en hel del skrivet om T*b*as J*rde*erg på flashback men inte ett pip om brottet/övriga gärningsmän. Totalt var fem personer inblandade och jag sitter inne med en hel del info om dessa. Hoppas ni har frågor (Skaraborg 2)?
Citera
2011-05-23, 19:32
Medlem
Har en fråga: Vad blev straffen för SG och BK som åtalades för mord samt KP som åtalades för medhjälp till mord?
Citera
2011-05-23, 21:00
Medlem
The.other.sides avatar
Hade varit bra med lite länkar till artiklar och/eller FB-tråd här för att friska upp minnet. Tack på förhand.
Citera
2011-05-23, 22:47
Medlem
Skaraborg2s avatar
I traketerna av Hällefors.

Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenno1
Hej, kära fb-vänner.
Efter idogt läsande har jag äntligen bestämt mig för min första TS. Jag har sett att det finns en hel del skrivet om T*b*as J*rde*erg på flashback men inte ett pip om brottet/övriga gärningsmän. Totalt var fem personer inblandade och jag sitter inne med en hel del info om dessa. Hoppas ni har frågor (Skaraborg 2)?

Har läst om detta men känner inte till något närmare om det här fallet. Var det inte under 1990-talet?

Var var det någonstans? Att det var i trakterna av Hällefors vet jag men var?
Citera
2011-05-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har läst om detta men känner inte till något närmare om det här fallet. Var det inte under 1990-talet?

Var var det någonstans? Att det var i trakterna av Hällefors vet jag men var?

Mordet skedde år 2000. Var det skedde är väl inte helt klart. Enligt gärningsbeskrivningen mördades Roger Silvasti antingen vid Storhöjden i Filipstad eller vid Silvergruvan i Hällefors eller på annan plats i Värmland eller Örebro län. Kroppen lämnades i alla fall vid Silvergruvan i Hällefors.
Citera
2011-05-24, 12:13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Silvergruvan i Hällefors.

Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Mordet skedde år 2000. Var det skedde är väl inte helt klart. Enligt gärningsbeskrivningen mördades Roger Silvasti antingen vid Storhöjden i Filipstad eller vid Silvergruvan i Hällefors eller på annan plats i Värmland eller Örebro län. Kroppen lämnades i alla fall vid Silvergruvan i Hällefors.

Tack för denna info.

Det där kommer jag ihåg när jag läser det att kroppen hittades vid en gruva i Hällefors.
Citera
2011-05-24, 20:36
Medlem
Han fastnade på en avsats. Annars hade han nog inte hittats.
Citera
2011-05-26, 18:45
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Jardeberg tog väl sedemera en fångvaktare som gisslan, vid en rymning från Mariefredsanstalten? För 4-5 år sedan tror jag.
Citera
2011-05-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Jardeberg tog väl sedemera en fångvaktare som gisslan, vid en rymning från Mariefredsanstalten? För 4-5 år sedan tror jag.

Stämmer, 2004 var det. Jardeberg och en Åke Martinsson.
Citera
2011-05-27, 20:05
Medlem
Det som skrivits hittills stämmer bra. Vad gäller din fråga Johnson88 så friades B*rje och K*ell i hovrätten (kommer inte ihåg tingsrättsdomarna men jag tror i alla fall att de fälldes. Vad gäller S*ef*n så dömdes han precis som J*ardeb*rg till livstid som han fortfarande avtjänar mig veterligen. En femte person J*hn*y tror jag dömdes för vapenbrott då han tillhandahållit vapnet. En parentes är att K*ell (som för övrigt hade skyddat identitet och ett annat namn numera) dog för några veckor sedan (ryktet säger överdos, men detta är ej bekräftat)
Citera
2011-05-27, 20:13
Medlem
Citat:

Har för mig att mordet skedde vid Storhöjden och att de dumpades vid Silvergruvan (där den mycket riktigt fastnade på någon form av avsats). För övrigt var R*ger en mycket trevlig och snäll kille även om det verkar som om det gick snett med narkotika etc. Han var en riktig spexare och definitivt ingen våldsam kille (vad jag sett av honom i alla fall). Samma sak kan väl inte sägas om T J*ardeberg direkt....
Citera
2011-05-27, 20:22
Medlem
Citat:
Stämmer, 2004 var det. Jardeberg och en Åke Martinsson.

Hej Johnson88

Du verkar också sitta på en hel del info om detta. Kommer du ihåg en incident i efterdyningarna av detta? Har för mig att en kvinna i närheten av gärningsmännen försökte köra över huvudvittnet. Vet inte till 100% om det är korrekt så jag avvaktar name-dropping. Hört något?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in