Jag köpte 1000 styckna för ett par dagar sedan. Tror det kan bli en bra affär på sikt. Ser man till företagsstrategi och utdelningspolicy och framförallt att dom gör vinst så är det bra.
Det negativa är att man inte riktigt känner effekterna av fussionen med neonet.
I dagsläget är det dock en toppenaktie (dock inte kursen) ORC har ju affärer oavsett hur börsen går, man måste ju handla / ha system för handel både i upp och nedgång.
Kanske inget ALL-IN case, men definitivt värt att ha i portföljen.
Nu börjar det bli väldigt billig ingång, visst är en svag dollar ett problem, men företaget gör som du skrev en hel del vinst, även i svaga tider. Sjunker den ytterligare ett par procent kan jag inte hålla mig.
Kunde inte hålla mig och gick in runt 72, vilket nu ser ut att vara ett bra beslut.
Är det pga att dollarn stärkts något som gör att aktien rusar eller rent flockbeteende?
Ser ut att finnas en fin uppsida iaf och aktier med stabil vinst och hög utdelning passar mig utmärkt.
Grattis till er Orc-Ägare, jag köpte 4000 på 46,40 men sålde redan på 55,50 surt som satan speciellt med tanke på att jag återinvesterade allt i skitaktier som gått rakt nedåt, men men man lär sig ^^
Jag är rätt ny på aktier men råkade skaffa Orc-aktier i alldeles rätt tidpunkt så glad är jag för det. MEN, skulle väldigt gärna behöva lite upplysning om vad som egentligen gäller nu i och med budet från Cidron Delfi intressenter.
Det jag undrar är: Vad händer i praktiken om jag inte godtar budet och i stället behåller mina aktier i Orc? Vilken kurs kommer de ligga på då t ex, 86 kr?
Och hur gör ni andra Flashbackare som har fått budet?
Jag är rätt ny på aktier men råkade skaffa Orc-aktier i alldeles rätt tidpunkt så glad är jag för det. MEN, skulle väldigt gärna behöva lite upplysning om vad som egentligen gäller nu i och med budet från Cidron Delfi intressenter.
Det jag undrar är: Vad händer i praktiken om jag inte godtar budet och i stället behåller mina aktier i Orc? Vilken kurs kommer de ligga på då t ex, 86 kr?
Och hur gör ni andra Flashbackare som har fått budet?
Hur kursen kommer hamna vet ingen.
Jag sålde allt, då jag behövde likvida medel. Annars hade jag nog haft kvar hälften.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!