2025-02-11, 09:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det kan jag hålla med om.

Fast prostituerade anses som offer. Några kvinnor blir tvingade till prostitution men några inte. Skulle kunna länka till två i Australien som inte är offer. Finns säkert i Sverige också kvinnor som ser det som ett sätt tjäna pengar.

I Australien är det lagligt med prostitution och jag tror att kvinnor och män gillar varandra mindre där.

Kvinnor känner att de inte är någom ide att skapa kärlek med männen om de går till prostituerade.

Skulle man göra det olagligt för kvinnor vara prostituerade skulle man få dem lite mer ansvariga för att upprätthålla relationer ,mindre skilsmässor skulle bli följden.

Att det finns de som verkligen tvingas in i detta är ju hemskt och tyvärr förekommer det absolut.
Sedan finns det de som väljer att göra detta för att rädda upp en ekonomisk situation, för att kunna få pengar till lyxkonsumtion m.m. Sedan finns det de som gör detta som ett självskadebeteende då de mår dåligt eller ofta själva varit utsatta för något tidigare i livet. Sedan finns det säkert en andel som gör detta för att de faktiskt gillar det. Det ger dem en sexuell kick samt inkomst.
Jag tror att det är många fler som gör detta än vad gemene man tror. Om man lägger till de som säljer bilder/filmer/OF så blir det väldigt många.
Det jag tycker är lite intressant och lite synd är att man inte lägger ner någon som helst tankemöda kring den köpande parten. De målas alltid ut som kvinnohatande män som bara vill ha makten över kvinnan och köpa och förnedra dem. Själv tror jag att det är långt ifrån sanningen i väldigt många fall.

Man är bara intresserad av att måla upp kvinnan som offer och mannen som förövare. Inget annat.
Citera
2025-02-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja visst är det feministiska hyckleriet hysteriskt roligt? Min kropp mitt val! FÖRUTOM FÖR HOROR!!!!!

Det handlar så klart om fittmaktsordningen. Kvinnor utan större värde vill inte se värdet på fitta sjunka ännu lägre. Det finns många män som står ut med dessa ragator pga att dom inte har några andra val. Legaliserad prostitution gör helt enkelt att kvinnor får steppa upp sitt game lite och det är världens mest priviligierade kvinnor genom alla tider inte alls beredda att göra. Alla vet redan att sexköpslagen är ett legalt skämt som alla jurister redan förkastat, det är en kvinnogris lag helt driven av sinnessjuka manshatare. Läste bara igår om hur enormt Frankrike ångrar nu att dom antog den svenska modellen för allt har blivit sämre. Mer våldtäkter, mer våld mot horor, mer trafficking osv osv, exakt som i Sverige alltså så det förvånar ju ingen.
Även bland de män som köper sex så brukar hororna anses vara mindre värda än andra kvinnor.
Citera
2025-02-19, 13:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Även bland de män som köper sex så brukar hororna anses vara mindre värda än andra kvinnor.

Jaha vad hade det med något jag skrev att göra? Jag pratar inte om människovärde utan om generell kvinnlig narcissism. Förstod du ens det?
Citera
2025-02-23, 12:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Svaret är enkelt. I ett demokratiskt land är majoritetsröstningen viktig, så om bara 51 av 100 människor motsätter sig prostitution blir prostitution olaglig. Det är därför jag är rädd för västerländsk demokrati. I västerländska demokratier kan man inte protestera även om det finns felaktiga lagar. Även om jag motsätter mig en ond lag, om majoriteten av folket vill ha en ond lag, måste jag följa den. Även om det är packat med söta ord som mänskliga rättigheter, är det i slutändan principen om majoritetsstyre.

Vissa frågor kanske borde avgöras genom folkomröstningar istället. Som det fungerar i Sverige idag politiskt vet man ju aldrig vad man får i slutändan.
Citera
2025-02-23, 21:18
Medlem
Det handlar om kvinnors behov av att ha kontroll över män. Män ska helt enkelt inte ha en genväg till sex. Det handlar inte bara om prostitution. Så fort det dyker upp ett alternativ till sex för män så är feminister där och vill förbjuda. Förr var det porr, nu på senare år är det sexdockor.

Kvinnor däremot, anses ha självklar rätt till motsvarande saker som yoni-massage och annat. Hade prostituerade endast varit män och köpare endast kvinnor hade det utan tvekan inte bara varit lagligt utan även socialt accepterat. Män som velat förbjuda det hela hade anklagats för att vilja kontrollera kvinnors sexualitet.
Citera
Igår, 14:13
Medlem
Vad den här kulturen går ut på har gjort rätt länge är att två personer en man och en kvinna ska sammarbeta om att överleva och ha barn som överlever.

Detta har de flesta politiker förstått och bestämt att prostitution ska ha vara förbjudet.

Det är iden om att kvinnor inte ska ersättas:

- Man har gift sig och ska helst förbli det.

- Man ska vara helt trogen ,det har med kärlek att göra ,den blir högre om man är trogen.

- Inte gå till prostituerade.

För att man ska vilja göra det som en familj gör måste man ha en hög kärlek till varandra som inte stoppar i onödan. Prostitution är att avleda kärlek hos både män och kvinnor.

Feminism gillar för det mesta ej äktenskap och de avleder också kärlek mellan män och kvinnor , de använder till viss del prostitution som ett rättfärdigande att kvinnor inte ska älska män. Vi får då ett mer kärlekslöst samhälle ,som man då skulle kunna tolka som man behövde mer prostitution , men det stämmer inte ,effekten blir motsatt ,feministerna blir ännu mer avogt ställda mot män.
Citera
Igår, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad den här kulturen går ut på har gjort rätt länge är att två personer en man och en kvinna ska sammarbeta om att överleva och ha barn som överlever.

Detta har de flesta politiker förstått och bestämt att prostitution ska ha vara förbjudet.

Det är iden om att kvinnor inte ska ersättas:

- Man har gift sig och ska helst förbli det.

- Man ska vara helt trogen ,det har med kärlek att göra ,den blir högre om man är trogen.

- Inte gå till prostituerade.

För att man ska vilja göra det som en familj gör måste man ha en hög kärlek till varandra som inte stoppar i onödan. Prostitution är att avleda kärlek hos både män och kvinnor.

Feminism gillar för det mesta ej äktenskap och de avleder också kärlek mellan män och kvinnor , de använder till viss del prostitution som ett rättfärdigande att kvinnor inte ska älska män. Vi får då ett mer kärlekslöst samhälle ,som man då skulle kunna tolka som man behövde mer prostitution , men det stämmer inte ,effekten blir motsatt ,feministerna blir ännu mer avogt ställda mot män.

Ska du få bort prostitution måste du göra om samhället ifrån grunden. Skapa ett samhälle där varje man får en varsin kvinna. För så länge vissa män hamnar utanför så kommer det finnas män som köper sex och kvinnor som är redo att utnyttja dessa mäns ensamhet och brist på närhet för att komma åt deras pengar.

Men ska vi nu ha ett feministiskt samhälle så blir resultatet att massor av män blir utan partner och då kommer prostitutionen skjuta i höjden. Feminister vill dock så klart både ha kakan kvar och äta den samtidigt, dvs både ha feminism som grundpelare i samhället OCH förbud för män att köpa sex/ingen prostitution.

De små liven begriper dock inte att det inte fungerar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in