• 1
  • 2
2011-06-03, 16:52
Medlem
LittlePerverts avatar
Varje gång jag äter glass, kulglass eller mjukglass då, så skär jag upp mina läppar på de förhatliga plastskedarna. Det är ju inte som att jag sitter och sågar i läpparna, men börjar ändå alltid att blöda. Jag gillar inte blodsmak som topping på min glass så varför envisas de med att göra dom så jäkla vassa?
Är det bara jag som drabbats eller har fler märkt det här?
Citera
2011-06-03, 16:56
Medlem
Wertyms avatar
Jag har då aldrig skurit mig på en sådan sked. Du skär antagligen dig själv med flit, emo kanske?
Citera
2011-06-03, 16:56
Medlem
-Fitt-s avatar
För att de är till att användas en gång och det därför inte är viktigt att de blir perfekta för att någon tönt då och då gnäller om hur vasst det är. Ät din jävla glass och var glad eller ta med en egen sked nästa gång!
Citera
2011-06-03, 16:57
Medlem
colonendbrackets avatar
Jag är väl kanske inte den som äter massor utav mjukglass eller kulglass, men jag har då aldrig lyckats råka ut för något liknande. Blir det endast så här när du äter glass med sådana skedar eller blöder du ofta i läppen/läpparna?
Citera
2011-06-03, 17:00
Medlem
Herrtrosas avatar
Visst är de lite "vassare" än vanliga skedar men jag vågar gissa att det fyller någon form av funktion. Har aldrig varit med om att jag skurit mig på en sådan sked. Hur äter du glass med sked egentligen? Glassen ska in i munnen och ätas, inte användas för att porrmåla läpparna med.
Citera
2011-06-03, 17:46
Medlem
-Fitt-s avatar
Du kanske borde jobba på finmotoriken om du har svårt att träffa rätt när du äter glass. Skeden ska in i munnen, inte någon annanstans. Har du möjligtvis Parkinson's eller darrar du vanligtvis mycket?
Citera
2011-06-03, 18:46
Medlem
superflash2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Fitt-
Du kanske borde jobba på finmotoriken om du har svårt att träffa rätt när du äter glass. Skeden ska in i munnen, inte någon annanstans. Har du möjligtvis Parkinson's eller darrar du vanligtvis mycket?

hahaha, asgarv

Jag har aldrig råkat ut för detta
Citera
2011-06-03, 22:11
Medlem
LittlePerverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Fitt-

Alltså jag vet ju inte hur du gör när du käkar glass med sked men jag gör följande:
Ta glass på skeden
För skeden mot munnen
Gapa
För in skeden i munnen
Stäng munnen
Dra ut skeden ur munnen.

Det är alltså i momentet när man med stängd mun (för att glassen ska kana av skeden och hamna i munnen) drar ut skeden ur munnen som jag lyckas skära mig på skeden.

Det händer 80-90% av gångerna och ja det är endast dessa plastskedar som leder till blodvite. Använder jag andra plastbestick uppstår inte problemet.

Så varför måste man göra dom så förbannat vassa? Vore trevligare att slippa blodsmaken som uppstår. Jag skulle kunna undvika problemet om jag drar av glassen med tänderna förstås, men då ilar det ju i tänderna istället.
Citera
2011-06-03, 22:19
Medlem
Kan du inte bara "dra av" glassen från skeden med hjälp av tänderna/tungan? Alternativt äta utan sked?
Citera
2011-06-04, 08:20
Medlem
taigalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittlePervert
Det är alltså i momentet när man med stängd mun (för att glassen ska kana av skeden och hamna i munnen) drar ut skeden ur munnen som jag lyckas skära mig på skeden.
Hur fan då? Skeden är ju relativt platt. Drar du ut den mot mingipan (eller har du jävligt liten mun)? Drar du ut skeden väldigt snabbt ur munnen?

Jag har aldrig någonsin varit med om detta, och kommer förmodligen aldrig vara med om det.
Citera
2011-06-04, 19:53
Medlem
j1nxs avatar
Sorry mannen,men du är nog ensam om detta just sayin'
Citera
2011-06-04, 20:56
Medlem
superflash2s avatar
Hårda tider bror. Jag hoppas att du kommer underfund med hur du ska göra i fortsättningen med klasskäkandet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in