Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-04, 20:44
Medlem
Jag vet att det redan finns flera trådar om Pissoarskräck här på FB och att detta är ett vanligt fenomen.
För er som inte vet vad det handlar om är det alltså om att inte kunna kissa offentligt.
Jag lider av den svårare sorten och det ända som gör att jag vid enstaka tillfällen kan kissa bland folk är om jag är riktigt snorpackad och samtidigt väldigt pissnödig.
Att kissa i mörker brukar också gå bra trots att andra är i närheten (på natten utomhus tex).

Jag försöker öva på detta genom att pissa i pissoar när det inte är någon annan i rummet och försöka att inte avbryta pissandet för att någon kommer in (brukar fungera när man väl kommit igång). Tänker mig att detta skall boosta mitt piss-självförtroende (i dubbel benämning ) men likt förbannat är det omöjligt att starta med någon annan i rummet.

Tips jag vet hjälper vissa är:
Skyl penis från insyn med händerna
Spola vatten samtidigt/lyssna på MP3 så man slipper höra tystnaden/andras kissande
pressa allt vad du bara kan
slappna av och tänk att du är själv

Inga av dessa tips verkar dock kunna hjälpa mig så nu söker jag fler varianter att prova. Någon som lyckats lösa sin pissoarskräck?

Obs: Skriv helst inte att du har pissoarskräck om du inte har något tips att tillföra. Detta är tänkt att vara en tråd för lösning på problemet, ingen sympatitråd.
Citera
2011-06-04, 20:49
Medlem
SarneyBtinsons avatar
Pröva blåsa lite lätt på snorren, får alltid igång flödet för mig
Citera
2011-06-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarneyBtinson
Pröva blåsa lite lätt på snorren, får alltid igång flödet för mig

Tack för tipset! precis sånna här saker jag söker! Udda grejer man inte kommit på själv
Citera
2011-06-04, 21:02
Medlem
-Fitt-s avatar
Prova att fokusera på en punkt och försök att släppa tankarna. Varför har du fobin tror du?
Citera
2011-06-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Fitt-
Prova att fokusera på en punkt och försök att släppa tankarna. Varför har du fobin tror du?

Är nog lite prestationsångest eftersom jag ej är välutrustad, har även svårt att få upp den vid sex pga av detta och hoppas att även detta skall gå bättre om jag först får bukt med pissoarskräcken. Tack för tipset.
Citera
2011-06-04, 22:18
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandvarg
Är nog lite prestationsångest eftersom jag ej är välutrustad, har även svårt att få upp den vid sex pga av detta och hoppas att även detta skall gå bättre om jag först får bukt med pissoarskräcken. Tack för tipset.

Jag lider av exakt samma pissproblem men är hyfsat välutrustad. Jag tror det beror på nåt annat än din ångest över att ha liten kuk. Kanske lite allmän prydhet/blyghet i kombination med att vi pissblyga har trängre urinvägsmuskulatur eller nåt?
Citera
2011-06-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag lider av exakt samma pissproblem men är hyfsat välutrustad. Jag tror det beror på nåt annat än din ångest över att ha liten kuk. Kanske lite allmän prydhet/blyghet i kombination med att vi pissblyga har trängre urinvägsmuskulatur eller nåt?

Kan hända, jag är dock inte alls speciellt blyg i övrigt och ännu mindre pryd. Hur det ser ut med urinvägsmuskulaturen vet jag inte men skulle tro att den är normal med tanke på att jag inte har problem att pissa i enskildhet.
Vet dock att många med penisar av diverse olika storlekar har samma problem så som du säger kanske det inte beror på på det heller.
Citera
2011-06-04, 23:34
Medlem
Timbuktus avatar
Ett tips för att få det att rinna på (funkar i alla fall för mig, inga garantier) är att smeka sig själv lätt på ländryggen / längst upp på röven.

Kanske inte känns rätt i pissoarsammanhang dock, men TS kanske bara fokuserar på att få ur sig pisset.
Citera
2011-06-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbuktu
Ett tips för att få det att rinna på (funkar i alla fall för mig, inga garantier) är att smeka sig själv lätt på ländryggen / längst upp på röven.

Kanske inte känns rätt i pissoarsammanhang dock, men TS kanske bara fokuserar på att få ur sig pisset.

Okej! Tack tack, skall prova även detta även om jag håller med om att det kan se aningen weird ut. Att töma blåsan är prio 1 oavsett
Citera
2011-06-05, 18:49
Bannlyst
Att pressa på brukar funka för mig. Kolla upp i taket funkar också.
Citera
2011-06-06, 20:49
Medlem
foshobros avatar
Samma problem för mig. Att ta lite vatten i handen och hälla över ollonet får faktist igång flödet ibland
Citera
2011-06-06, 20:52
Medlem
Bargents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Samma problem för mig. Att ta lite vatten i handen och hälla över ollonet får faktist igång flödet ibland
Jaha, och det känns fullt normalt att göra detta inför andra vid en pissoar? Eller är det möjligen på grund av detta trick som du alltid blir ensam kvar vid pissoaren?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in