Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-10-19, 13:16
  #1
Medlem
ericfjortondes avatar
Någon fler än jag som längtar efter fler spel som "Mafia" ??

Jag tror aldrig jag har lirat ett spel med sådan klass. Grafiken är idag (två år senare) i princip oöverträffad. Om man bortser från en del långtråkiga transportsträckor med bil så är det spelet nummer ett för mig.
2004-10-19, 13:36
  #2
Moderator
Sun Rulers avatar
Absolut, Mafia hamnar på min 10-topplista över bästa spel. Det talades om att det skulle komma en 2:a en vacker dag och den som lever får väl se.
2004-10-19, 14:01
  #3
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Absolut, Mafia hamnar på min 10-topplista över bästa spel. Det talades om att det skulle komma en 2:a en vacker dag och den som lever får väl se.

Vi får hoppas på det

Kunde vara intressant med en uppföljare som handlar om hans barns hämnd en generation senare ...
2004-10-19, 14:25
  #4
Avstängd
Roger Perssons avatar
Ingen som känner sig manad att kontakta tillverkaren, nämna efterfrågan av en uppföljare och make them an offer they can´t resist?

// Roger P.
2004-10-19, 19:33
  #5
Medlem
Sujoks avatar
Mafia var ett mycket bra spel, spelade aldrig igenom det, fastnade i biltävlingen
2004-10-19, 22:20
  #6
Banned
JohnnyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericfjortonde
Någon fler än jag som längtar efter fler spel som "Mafia" ??

Jag tror aldrig jag har lirat ett spel med sådan klass. Grafiken är idag (två år senare) i princip oöverträffad. Om man bortser från en del långtråkiga transportsträckor med bil så är det spelet nummer ett för mig.

Snyggste grafiken? Knappast
2004-10-19, 22:27
  #7
Medlem
fnuskes avatar
Tror han syftar på den rent stilmässiga grafiska detaljrikedomen. Spelet lyckas väldigt bra med att få rätt tidskänsla genom att ha väldigt bra texturer t.ex.
2004-10-20, 00:09
  #8
Medlem
Hittade en sida förut i dag där de stog något om Mafia 2 men jag kan då inte tjeckiska så man kopplade inte ett skit
2004-10-20, 00:39
  #9
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Mafia var ett mycket bra spel, spelade aldrig igenom det, fastnade i biltävlingen

Ja, den där jävla biltävlingen drev mig från vettet också! Blev tvungen att fuska för att komma förbi, men sen gick det! Spelade dock aldrig ut det, tror det var ett av de sista uppdragen som jag tröttnade på.
2004-10-20, 01:34
  #10
Medlem
Onkel Gagels avatar
Racet suger vekligen getballe men i övrigt så är Mafia ett mycket bra spel! Har blivit en del sömnbrist framför det spelet.
2004-10-21, 15:01
  #11
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Mafia var ett mycket bra spel, spelade aldrig igenom det, fastnade i biltävlingen

Synd eftersom det är först efter racet som spelet sätter igång. Då blir det jävligt häftiga uppdrag med filmisk action. Vissa uppdrag är så realistiska, snygga och medryckande att man helt glömde tiden.

Tyvärr är du inte ensam om att ha gett upp på racinguppdraget. Jag fattar inte varför man gör en mission så svår att hälften ger upp? Kanske skulle Mafia ha blivit ett ännu större och uppskattat spel om det inte vore för det momentet.
2004-10-21, 15:10
  #12
Medlem
Paul Tibbetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Mafia var ett mycket bra spel, spelade aldrig igenom det, fastnade i biltävlingen

Det är då man laddar ner en save som är efter biltävlingen (fastnade själv där).
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback