• 1
  • 2
2004-10-21, 21:05
Medlem
bigMajks avatar
Ja.. som rubriken lyder, vilken sorts väskor använder ni för att förflytta era pinaler i?

Själv är jag i de närmaste besatt av ryggsäckar, fast ska man resa bort är inte ryggsäckar att rekomendera då kläderna oftast blir skrynkliga. I de fall jag är rädd för "skrynklingen" så använder jag oftast en pilotväska om dessa räcker till storleksmässigt, annars blir det vanlig resväska.

Sammanfatningsvis: Ryggsäck till vardags och pilot/resväska annars.
Citera
2004-10-21, 21:09
Medlem
Asterixs avatar
Ryggsäck alla gånger! Undantaget är när jag har jättemycket packning. Om man packar rätt blir det inte skrynkligt (vissa kläder). Jag rullar mina kläder.
Citera
2004-10-21, 21:13
Medlem
bigMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Ryggsäck alla gånger! Undantaget är när jag har jättemycket packning. Om man packar rätt blir det inte skrynkligt (vissa kläder). Jag rullar mina kläder.

Mina skjortor mår inte så bra av att rullas, även om man rullar försiktigt.
Citera
2004-10-21, 21:22
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigMajk
Mina skjortor mår inte så bra av att rullas, även om man rullar försiktigt.
Nej, men mina nästan skrynkelfria t-shirts och byxor klarar utmaningen galant. Jag viker skjortor över en tjockare tröja. Ryggsäck är inte rätt väska för varken skjortor eller kavajer.
Citera
2004-10-21, 21:34
Bannlyst
Beror pa syfte, resmal och hur lange jag skall vara borta...

- Vid 'business' resa blir det handbagage + tillhorande vaska for dator...

- Vid resa till Sverige (eller annat resmal pa semester) blir det resvaska (ibland 2), handbagage + tillhorande vaska for dator...Kan ocksa bli att 'lik-kistan' hanger med, i vilken jag forvarar min golfbag...Ser precis ut som en kista...

Anvander mig utav Samsonite btw...
Citera
2004-10-21, 21:37
Medlem
Ralfons avatar
Brukar ha ryggsäck till skolan & så...en "bag" till en del annat, ibland
Citera
2004-10-21, 21:48
Medlem
alter egos avatar
Axelremsväska av märket Myth vid alla tillfällen utom övernattnigsresor:

Min väska

Annars gäller en rejäl väska, en sådan där med hjul och utdragbart handtag, av märket... Pierre? (tror min väska är gay)...
Citera
2004-10-22, 09:30
Medlem
Till vardags använder jag inte väska utan bär helt sonika min Laptop under armen.

När familjen ska åka iväg med bil har jag kommit på att det oslagbart bästa att packa i är PAPPERSKASSAR! Kanonlätt att packa in i bilen, bara att trycka in - mosa ihop - och klappa igen! Vidare kan man kosta på sig en kasse för underkläder, en för t-tröjor, en för byxor... etc så att det blir lätt att packa upp allt när man kommit fram.
(att man sen ser ut som en bag-lord när man packar ur bilen får man ta!)

När jag flyger med familjen är stora ryggsäckar bäst. Händerna behöver man för att böka med biljetter, pass och pengar. Samt hjälpa liten, bära liten, hindra liten för att springa iväg - etc.

När jag åker på resa i arbetet så har jag en stor Samsonite, så stor att jag säkerligen skulle kunna packa ner mig själv i den. Samt en liten bögig dataväska i skinn.
Citera
2004-10-22, 10:06
Medlem
Gabrielswes avatar
Axelremsväska, även kallad "bögslunga"
Citera
2004-10-22, 12:12
Medlem
Nydolfs avatar
Cykelbudsväska till och från träningen. Åker jag längre och det blir övernattning använder jag min gamla militärtrunk. Ska man iväg ordentligt brukar det bli ryggsäck.
Citera
2004-10-22, 13:49
Medlem
alter egos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Axelremsväska, även kallad "bögslunga"

Haha!
Kalla det vad du vill, jag råkar gilla dem...
Det ser för överigt idiotiskt ut att ha på sig en ryggsäck när man också har en läderrock ned till kängorna... axelremsväska är mycket bättre, praktiskare och bekvämare...
Citera
2004-11-27, 20:31
Medlem
Jag använder en svart Haglöfs av axelremstyp, finns tyvärr inte längre i deras sortiment. Funkar helt perfekt då den inte är riktigt lika "gubbig" som en traditionell portfölj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in