2011-06-15, 21:46
Medlem
Hej!

I dag så ringde jag till veterinär i Sundsvall för att få komma in med min katt,
problemet va att det visade sig att inte någon av veterinärmomttagningarna här i Sundsvall har så att man kan få ta på faktura?

Detta tycker jag är väldig konstigt det är hur mycke folk som helst i dag som har husdjur,
men dock inte många som har undanlagt pengar åt sitt djur?

Hur ska man då gå tillväga om sin katt eller något annat husdjur blir akut sjuk och behöver opereras omgående?
vem har råd att betala kontat typ 30 000 på en gång ?
Detta kan inte vara sant, vi bor i SUNDSVALL!!!

Fick i allfall åka till Sollefteå för att undersöka min katt i dag, där tog dom åtminstånde faktura!!!
Senast redigerad av Slampich 2011-06-15 kl. 22:05.
Citera
2011-06-15, 21:57
Medlem
Krim1s avatar
Vem fan opererar en katt för 30.000?

Avliva och skaffa en ny för fan.
Citera
2011-06-15, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1

Hahhahaha

Jag måste faktiskt hålla med
Citera
2011-06-15, 22:00
Medlem
Citat:

nu menar jag att i överlag, det var ett ex det kan ju lika bra vara en hund!!
oftas den som har djur gör ju allt för att den ska få leva!
Citera
2011-06-15, 22:03
Medlem
Citat:

Ja nu menade jag att man kan ju lika bra för operera en hund,och man gör ju oftast allt man kan för djuren om man skaffat en...
Citera
2011-06-15, 22:54
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slampich
Ja nu menade jag att man kan ju lika bra för operera en hund,och man gör ju oftast allt man kan för djuren om man skaffat en...

Jag tror väldigt få skulle operera en hund för 30.000kr, när den förslagsvis kostade 5000-6000kr att införskaffa.

Är du helt jävla bränd i skallen?

Nog för att man tycker om sina djur, men nån jävla måtta för det vara.
Citera
2011-06-15, 23:09
Medlem
Wonderpantss avatar
Har du inte djurförsäkring?
Citera
2011-06-16, 08:54
Medlem
Conceptions avatar
Jag kan av egen direkt erfarenhet säga att det finns massvis med djurägare som lägger för mycket pengar på sina djur. Pengar som de aldrig har men eftersom det finns ett sentimentalt värde i djuret så kan de godkänna hur många dyra behandlingar som helst utan att tänka efter.

Jag vet det finns massvis med veterinärkliniker som kryper på sina knän bara för att djurägare inte betalar sina fakturor överhuvudtaget. Tro inte att veterinärkliniker är något statligt som får pengar därifrån utan de måste få in pengar för att kunna gå runt.

Så därför skickar inte klinikerna ut faktura. Det är alltför få som kan betala dem och varför ska de jobba gratis?

Sen som ovanstående skriver så ska alla djurägare ha försäkring på sitt djur. Har man inte det så är man en dålig djurägare.
Senast redigerad av Conception 2011-06-16 kl. 08:56.
Citera
2011-06-16, 18:24
Medlem
Klart man har försäkring, då behöver man bara betala självrisken som standard är runt 10-20% lr så (kan ju få lägre med högre premie).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in