2007-05-05, 01:26
Medlem
The Philosophers avatar
1: Att moln bildades av röken från fabriker.

2: Jag hade kollat igenom en bok om kroppen för barn och där fanns en bild på vita och röda blodkroppar som såg ut som små människor. Trodde därför, tills farsan förklara hur det låg till, att det sprang runt små gubbar i kroppen.

Det är vad jag kommer på nu iallafall. Var väl runt 4-5 år när gammal.
Citera
2007-05-05, 08:54
Medlem
FlyingDutchMans avatar
Detta har potentialen att bli en mycket intressant och rolig tråd! Alltid roligt att läsa vad randoms gjort/trott/råkat ut för! Creds till Filosofen!

Okej ska spåna och se vad jag kan komma ihåg:

1 När jag var väldigt liten var det värsta jag visste att kräkas. Det var ångestladdat och okontrollerbart, smakade så illa (galla). Bodde med min ensamstående mor, som ofta hittade på saker för att jag skulle lyda henne utan att trilskas. Hon hävdade att om jag var uppe för länge så skulle jag kräkas (typ efter kl8-9), så när hon sa att jag skulle sova och jag inte ville: FlyingDutchMan du kommer snart att kräkas om du inte går och lägger dig!! (ibland grät jag för att jag inte kunde somna och trodde att jag skulle kräkas snart om jag inte kunde somna snabbt). (en kusin som är mycket äldre berättade efter nåt år att jag inte skulle kräkas, till mammas STOOOORA förtret)

2För att inte hitta på dumheter när mamma inte såg, så sa hon att hon hade "röntgensyn". Hon "bevisade" detta påstående genom att iakta mig i smyg, för att sedan säga att hon sett det med sin "r-syn". Trodde bara lite halft på den dock!

3 När jag vart lite äldre, kanske runt 9 och jag, min styvfar, mamma och syster befann oss på landstället, så knakade det i huset. Var jag ensam så vart jag så rädd och inbilldade mig att det fanns en osynlig död pojke där, sa hela tiden att:han finns inte, han finns inte. Men det var så läskigt! Lyckades komma förbi det genom att snickra ihop en massa träklossar, när jag höll i den var jag "skyddad" märkte jag för rädslan försvann! (weird)

4 Trodde fram tills förra veckan att människobarnväxer fram ur jorden genom växter, som senare bildar puppor där barnen växer fram. Fast mamma berättade nu att man har sex!?? (hehe kanske inte då)
Citera
2007-05-05, 09:14
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag trodde väldigt länge att Gröngölingarna (scoutkåren som kalle ankas barn är med i) hette grönlingarna. Helt plötsligt en dag när jag pratade om grönlingarna med en kompis påstod han att jag hade fel.. Hela världen rasade...
Citera
2007-05-05, 09:24
Medlem
FlyingDutchMans avatar
kom på en till dum sak som min mamma trutade i mig som jag först nu börjat inse inte riktigt stämmer: Jag har INTE ett alkoholproblem.

Alltså i den bemärkelsen vill jag inte mena att hon är helalkis, men hon dricker typ minst 3-4-5 glas rödvin om dagen, varje dag. Ibland toppas det med en liten drink. Ibland mer vin. (hon blir sällan "berusad" säger hon, det är bara gott)
Citera
2007-05-05, 09:26
Medlem
Otympligs avatar
Jag var säker på att man kunde öka antalet pungkulor genom att svälja spelkulor och hoppas på att dom leta sig ner till pungen. Många kulor svaldes men inte en enda hitta rätt.
Citera
2007-05-05, 09:30
Medlem
Kivans avatar
http://img523.imageshack.us/img523/1874/borjeud0.png

Citera
2007-05-05, 09:48
Medlem
vongörans avatar
Att T-rex var överdrivet stor typ 30x30 m
Citera
2007-05-05, 10:17
Medlem
Sälklubbarns avatar
Finns mer här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=230066
Citera
2007-05-05, 10:23
Medlem
Att invandrare var lika mycket värda som svenskar.
Citera
2007-05-05, 10:24
Medlem
Fittfittas avatar
Att det fanns ett fåtal idioter.
Citera
2007-05-05, 10:42
Medlem
När jag var liten var jag inne på samma sak som trådskaparen var, bara det att jag trodde inte att moln bildades av fabrikern utan molnen bildades av flygplanen! (vissa flygplan ser man vita streck efter, tror de e avgaser eller något sådannt)
Citera
2007-05-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
1: Att moln bildades av röken från fabriker.

Nu bildas ju faktiskt de små dropparna som moln består av runt små partiklar (kondensationskärnor) som släppts ut ur bl.a. fabriker, så du var inte helt fel ute...

OnT: Trodde efter många sköna drömmar att om man höll ut armarna som en fågel kunde man glidflyga om man verkigen slappnade av och trodde det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in