Detta har potentialen att bli en mycket intressant och rolig tråd! Alltid roligt att läsa vad randoms gjort/trott/råkat ut för! Creds till Filosofen!
Okej ska spåna och se vad jag kan komma ihåg:
1 När jag var väldigt liten var det värsta jag visste att kräkas. Det var ångestladdat och okontrollerbart, smakade så illa (galla). Bodde med min ensamstående mor, som ofta hittade på saker för att jag skulle lyda henne utan att trilskas. Hon hävdade att om jag var uppe för länge så skulle jag kräkas (typ efter kl8-9), så när hon sa att jag skulle sova och jag inte ville: FlyingDutchMan du kommer snart att kräkas om du inte går och lägger dig!! (ibland grät jag för att jag inte kunde somna och trodde att jag skulle kräkas snart om jag inte kunde somna snabbt). (en kusin som är mycket äldre berättade efter nåt år att jag inte skulle kräkas, till mammas STOOOORA förtret)
2För att inte hitta på dumheter när mamma inte såg, så sa hon att hon hade "röntgensyn". Hon "bevisade" detta påstående genom att iakta mig i smyg, för att sedan säga att hon sett det med sin "r-syn". Trodde bara lite halft på den dock!
3 När jag vart lite äldre, kanske runt 9 och jag, min styvfar, mamma och syster befann oss på landstället, så knakade det i huset. Var jag ensam så vart jag så rädd och inbilldade mig att det fanns en osynlig död pojke där, sa hela tiden att:han finns inte, han finns inte. Men det var så läskigt! Lyckades komma förbi det genom att snickra ihop en massa träklossar, när jag höll i den var jag "skyddad" märkte jag för rädslan försvann! (weird)
4 Trodde fram tills förra veckan att människobarnväxer fram ur jorden genom växter, som senare bildar puppor där barnen växer fram. Fast mamma berättade nu att man har sex!??

(hehe kanske inte då)